Įvairenybės,  Verslas

3 mitai apie logotipų kūrimą

Grafikos dizaineriai ilgai studijuoja ir mokosi iš savo ir kolegų klaidų, kad galėtų sukurti profesionalius logotipus. Kartais atrodo, kad tai yra įgimtas talentas, kaip ir piešimas ar klausa muzikoje. Bet tik atrodo. Šiandien norėtume pakalbėti apie dažniausiai pasitaikančius mitus apie logotipų kūrimą.

1 mitas: Logotipų kūrimu užsiima tik dizaineris

Šį mitą platina tie, kurie ne itin domėjosi savo prekės ženklo pozicionavimu ir logotipą nusipirko iš pigių internetinių tarnybų. Tiesiog kažkuris iš šimto atsiųstų eskizų patiko iš karto ir buvo panaudotas. Deja, gerų logotipų kūrimas yra ne vieno žmogaus darbas.

Kaip kuriami geri logotipai? Pirmiausia, logotipo užsakovas su savo kolegomis turi nuspręsti, kaip įmonė ar produktas bus pozicionuojami rinkoje ir gana smulkmeniškai tai aprašyti. Kam logotipas bus rodomas, kokia reklamų terpė yra populiariausia (Internetas ar TV?), kokia yra tikslinė auditorija, kokias vertybes logotipu norima perduoti. Dažnai užsakovai patys to nesugeba padaryti dėl laiko trūkumo, tad yra samdomi reklamos specialistai. Reklamos projektų vadovas su kūrybos projektų vadovais aptaria logotipo pozicionavimą ir priima tam tikrus sprendimus. Tada su tokia „strategija“ einama pas grafikos dizainerį. Dizaineris į logotipą žiūri savaip. Jis jaučia pagal savo turimą patirtį, kaip vaizdas turi būti sustatytas. Ir tik tada gimsta pirmieji eskizai. Nuo eskizo iki gatavo logotipo kartais užtrunkama net kelis mėnesius. O kartais ir kelias dienas… Mitas sugriautas! Dizaineris yra tik darbų vykdytojas, o „projektų vadovų“ gali būti labai daug ir į kiekvieno jų pageidavimus reikia atsižvelgti.

2 mitas: 3D jau atgyvena…

Tai pusiau mitas. Vienose srityse tai tikrai atgyvena, tuo tarpu kitose srityse 3D dizainas karaliauja jau nebe pirmą dešimtmetį. Į erdvinius logotipus reiktų žiūrėti kaip į marketinginį sprendimą, kuris irgi kažką reiškia. Tai sako tik viena – tokio logotipo šeimininkai pasaulį supranta kaip itin platų ir spalvingą, be aiškių rėmų. Jei „fintech“ srityje 3D logotipai pasitaiko labai retai, tai socialiniuose projektuose erdviniai logotipai dominuoja. Viskas atsiremia į rinką, kam tas logotipas skirtas. Dizaineris, beje, iš 3D gali padaryti 2D kur kas greičiau, nei atvirkščiai…

3 mitas: Logotipus kuria tik menininkai

Didžiausi menininkai logotipų kūrimo srityje yra kūrybiniai darbuotojai, ruošiantis prekės ženklo aprašymą ir pozicionavimo strategiją. Dizaineris yra dažnai techninis darbuotojas, savo darbe besivadovaujantis ne tiek menu, kiek įvairiomis mokslo šakomis. Pirmiausia, tai geometrija. Ypač daug dėmesio skiriama simetrijai ir asimetrijai. Toliau – kaligrafija. Ne visada šriftas yra parenkamas, kartais jis turi būti sukuriamas iš naujo – „nupiešiamas“. Tai labai sudėtingas darbas. Simbolizmas yra dar vienas svarbus dalykas, kurį turi išmanyti dizaineris. Juk ne visose šalyse ir kultūrose į viršų iškelti du pirštai reiškia pergalę… Psichologija yra labai svarbus dalykas, ir ypač ta sritis, kuri susijusi su vaizdo suvokimu. Žmogaus mąstymas ir pasaulio suvokimas dizaineriui turi būti suprantamas. Dizaineris yra vaizdinių profesionalas. Ir nebūtinai piešimas ir dailė yra jo stiprioji pusė. Kartais piešti reikia mažai, svarbu perteikti tam tikrus simbolius ir vertybes.

Logotipo kūrimas – sudėtingas procesas, todėl čia reikia kantrybės ir kruopštumo iš kūrėjų ir užsakovų pusės.

Parašykite komentarą