• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Klinika „Šypsenos akademija“ siūlo verslininkams atlikti darbuotojų COVID-19 testus jų objektuose
  • Naujas kvartalas Justiniškėse keičia stereotipus
  • Vilniečių iniciatyva: miesto centre kuriamas eksperimentinis skvero apželdinimo projektas

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Iš namų konsultuojami pacientai ir medicinos tyrimai per atstumą: kaip 5G pakeis kai kurių darbų pobūdį?
  • Senos ir neprižiūrėtos sistemos – lengvas grobis programišiams  
  • Mini LED“ televizoriai: LCD televizorių technologijos evoliucija tęsiasi

2020 m. vartotojų prašymų apžvalga: rekordiniai ginčų skaičiai ir ryškios nusiskundimų tendencijos

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) įvertino 2020 m. asmenų prašymų ir pasiteiravimų tendencijas. Dėl pandemijos ir paslaugų suvaržymų rekordiniais tapę metai lėmė visų laikų didžiausią asmenų kreipimųsi skaičių – per metus į VVTAT kreiptasi beveik 35 000 kartų. Didžiausias šuolis stebėtas vartojimo ginčų srityje.

„Pastarųjų metų tendencijos atskleidžia, jog gyventojai itin aktyviai gina savo teises vartojimo srityje. Ženkliai išaugęs vartotojų prašymų skaičius byloja, kad vis daugiau vartotojų ne tik puikiai žino savo teises, bet ir naudojasi šių teisių įgyvendinimo įrankiais. Be abejo, vartotojų elgseną paveikė ir pandemijos situacija, lėmusi spartų prekių ir paslaugų įsigijimą nuotoliniais būdais, tuo pačiu turėjusi įtakos vartojimo ginčų internete, socialiniuose tinkluose augimui. Vienas svarbiausių šių metų tikslų ginant vartotojų teises – tai skatinti taikius, neteisminius verslininkų ir pirkėjų sutarimus”, – pabrėžia ministrė Evelina Dobrovolska.  

2020 m. VVTAT specialistai išnagrinėjo 5 919 vartojimo ginčų, iš kurių taikiai išspręsti 37 proc. Lyginant su ankstesniais metais, taikiai sprendžiamų ginčų mažėjo (2019 m.– 43 proc.). Didelės įtakos tokiam kritimui turėjo pandemijos situacija, ir turizmo bei laisvalaikio paslaugų apribojimai, dėl kurių dalis paslaugų teikėjų delsė spręsti ginčus ir laukė pagalbos verslo įmonėms.

„2020 m. susidūrėme su daugybe iššūkių. Turėjome prisitaikyti ne tik prie didesnio darbų krūvio ir naujų teisės aktų pokyčių, bet ir darbų perorganizavimo, nulemto pandemijos apribojimų. Nepaisant šių iššūkių, asmenis konsultavome kaip niekad aktyviai, o vartotojų ir verslininkų ginčų išnagrinėjome net 25 proc. daugiau, nei pernai“ , – teigia VVTAT vadovė Neringa Ulbaitė.

Toliau augo ir nepagrįstų vartotojų prašymų skaičius, 2020 m. siekęs 55 proc. nuo visų VVTAT priimtų sprendimų (2 560 VVTAT komisijos nutarimų). Dažniausiai vartotojų prašymai buvo atmesti dėl to, kad vartotojai nesusipažino su sutarties informacija, neišsaugojo aplinkybes pagrindžiančių dokumentų, nevykdė pareigos laiku apžiūrėti prekes ir kt., todėl ginčo nagrinėjimo metu trūko objektyvių įrodymų vartotojų prašymams pagrįsti. Siekdama mažinti nepagrįstų ginčų skaičių, 2021 m. VVTAT didesnį dėmesį skirs vartotojų švietimui apie pagrindines vartotojų pareigas.

Analizuojamu laikotarpiu paslaugų srityje daugiausia ginčų kilo laisvalaikio sektoriuje. VVTAT specialistai išnagrinėjo daugiau nei 600 vartojimo ginčų turizmo ir kelionių agentūrų paslaugų srityje (5 kartus daugiau, nei 2019 m.) ir 262 vartojimo ginčus kultūros ir pramogų paslaugų srityje (beveik 3 kartus daugiau, nei 2019 m.). Susiklosčius pandemijos situacijai, vartotojai ypač aktyviai kreipėsi dėl atšaukiamų renginių ir kelionių bei pinigų už nesuteiktas paslaugas grąžinimo.

Aštrėjo situacija ir nuotolinėje prekyboje. Vartotojams aktyviau persikeliant į internetinę erdvę, ne visi prekybininkai sugebėjo laiku prisitaikyti ir susitvarkyti su dideliais užsakymų skaičiais, todėl analizuojamu laikotarpiu išaugo vartotojų skundų dėl laiku nepristatytų prekių, asortimento neatitikusių prekių ar pardavėjų negrąžinamų pinigų už vartotojų grąžintas prekes. Ypač padaugėjo nusiskundimų dėl pardavėjų socialiniuose tinkluose. Net 32 proc. prašymus pateikusių vartotojų prekes ar paslaugas pirko internetu.

Prekių srityje vartotojų nusiskundimų tendencijos išliko panašios, kaip ir ankstesniais metais – daugiausia vartojimo ginčų išnagrinėta elektrotechnikos prekių srityje (30 proc. nuo visų ginčų prekių srityje) bei avalynės ir drabužių srityje (30 proc. nuo visų ginčų prekių srityje). Dažniausiai vartotojai skundėsi dėl kompiuterių, mobiliųjų telefonų, televizorių, buitinių prietaisų kokybės, mechaninių pažeidimų, netinkamai suteikiamos informacijos apie prekės naudojimą bei garantinių įsipareigojimų netinkamo vykdymo.

Išsamiau susipažinti su rezultatais galima čia:

2020 m. asmenų prašymų ir pasiteiravimų analizės ataskaita

Pranešimą paskelbė: Natalija Jarmulkovič, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba

Rekomenduojame
 
Crocs™ Monterey Wedge Womens Black 42,5
 
LORENZO 62-160-32 Black 38
 
Happy Socks Hamburger Multi 9000 36-40
 
Crocs™ Literide Modform Lace Mens Navy/White 47,5
 
ZAXY Talk Sandal Platform 17608 Nude 39
 
Crocs™ Classic Platform Clog Pale Blush 38,5
2021 02 09   BNS Spaudos centras
  Teisėsauga, kriminalai
  • Kompiuteris darbui iš namų: į ką svarbiausia atkreipti dėmesį?

  • Aukšto meistriškumo atletai Olimpiadai galės ruoštis Fabijoniškių baseine

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • https://zaidziam.lt
  • rasto darbai
  • filmai online
  • cs 1.6 siųstis
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT