Verslas

2013 m. „AMWAY“ globalaus verslumo ataskaita: verslumo skatinimas pašalinant nesėkmės baimę

70 proc. apklaustų respondentų 24 šalyse turi teigiamą požiūrį į savarankišką darbą.
Savarankiško darbo potencialas nuolat išlieka aukštame lygyje (39 %).
Didžiausia kliūtis verslui pradėti – nesėkmės baimė (70 %).

Vidutiniškai daugiau kaip du trečdaliai (70 %) respondentų 24 šalyse turi teigiamą požiūrį į savarankišką darbą. Šis rezultatas rodo, kad verslumas ir toliau yra gerai vertinamas (2012 m. – 69 %). Lygiai taip pat ir savarankiško darbo potencialas – 39 proc. respondentų gali įsivaizduoti, kad pradeda savo verslą. Tačiau daugelis žmonių neįgyvendina savo planų. Taigi kodėl tiek mažai potencialių verslininkų nesiima veiksmų? Didelė kliūtis verslui pradėti yra nesėkmės baimė – 70 proc. respondentų bijo nesėkmės. Kita vertus, tokios priemonės kaip valstybės finansavimas, paskolos verslo pradžiai ir verslumo mokymas skatina žmones apsispręsti įkurti įmonę. Tai yra pagrindinės „Amway“ 2013 m. globalaus verslumo ataskaitos išvados, paskelbtos „Amway“ bendradarbiaujant su Technische Universität München.

Teigiamas požiūris, didelis potencialas
Šiais metais, kaip ir ankstesniais, daugiausiai teigiamą požiūrį į verslumą turinčių respondentų yra Danijoje (89 %). Antrą ir trečią vietą pasidalijo naujos šalys, kuriose buvo vykdyta apklausa, – Suomija (87 %) ir Australija (84 %). Kaip ir praėjusiais metais, labiausiai neigiamą požiūrį į verslumą turi Austrijos (40 %), Vengrijos (40 %), Portugalijos (39 %) ir Vokietijos (37 %) respondentai.
Vidutinis šalių, kuriose buvo vykdyta apklausa, savarankiško darbo potencialas1 yra 39 proc. Jis yra didžiausias Kolumbijoje (63 %), Meksikoje (56 %) ir Graikijoje (53 %). Graikija išlieka labiausiai verslumo siekiančia Europos šalimi (2012 m. – 50 %). Vokietija užima priešpaskutinę vietą su 26 proc. respondentų galbūt pradėsiančių savo verslą, o po jos seka Japonija (17 %). „Ataskaitos bendras tikslas – parodyti skirtingų šalių verslininkų ekonominį potencialą ir palaikyti potencialius verslininkus įgyvendinant jų planus“, – teigė „Amway Europe“ korporacijos reikalų viceprezidentas Michaelis Meissneris.
Nesėkmės baimės pašalinimas
Siekiant įgyvendinti minėtą potencialą, politinių sprendimų priėmėjai turi padėti potencialiems verslininkams įgyvendinti jų idėjas. Santykinai nedidelis žmonių skaičius patvirtina, kad jie dirba savarankiškai. Paskutines vietas užima Rusija (3 %), Danija ir Suomija (po 4 %). Taip gali būti dėl didelės nesėkmės baimės, trukdančios verslumui (70 %). Nesėkmės baimė yra didelė kliūtis ypač šalyse, kuriose yra teigiamas požiūris į verslumą, bet žmonės negali įsivaizduoti savęs pradedančių verslą. Japonijos (94 %), Italijos ir Čekijos Respublikos (po 91 %) respondentai ypatingai bijo, kad jų įmonėms nepasiseks. Tuo tarpu JAV (62 %), Nyderlanduose (55 %) ir Meksikoje (50 %) didelis procentas respondentų nebijo nesėkmės. Šią nesėkmės baimę sudaro skirtingi veiksniai, pavyzdžiui, „finansinės naštos, kurios baigsis bankrotu“ (41 %) ir „ekonominės krizės grėsmė“ (31 %). „Korporacija „Amway“ ragina nacionalines vyriausybes ir kitas valstybines institucijas atsižvelgti į potencialių verslininkų interesus ir ribotumus bei imtis konkrečių veiksmų, kad nesėkmės baimė pasitrauktų“, – apibendrino M. Meissneris. Iš apklausos rezultatų taip pat galima aiškiai teigti apie skatinančius motyvus. Nepriklausomybė nuo darbdavio ir savo idėjų įgyvendinimas (43 %) yra pagrindiniai savo verslo pradėjimo motyvai, kuriuos nurodo respondentai. Su pajamomis susiję aspektai, pavyzdžiui, antros pajamos (29 %) arba sugrįžimas į darbo rinką (19 %), buvo mažiau svarbūs.

Verslininkų skatinimas
Atsižvelgiant į tai, turi būti įgyvendinti verslo kūrimo skatinimo veiksniai, pavyzdžiui, „valstybinis finansavimas ir paskolos verslo pradžiai“ (42 %), „verslumo ir verslo įgūdžių mokymas“ (33 %) ir „praktinis mokymas, pagalba per verslo tinklus“ (27 %). Be to, šalyse, kur yra didelė nesėkmės baimė, taip pat norima „mažai rizikos keliančių verslo modelių“. Vokietijoje (34 %), Italijoje (29 %), Vengrijoje, Turkijoje ir Ukrainoje (po 26 %) tai yra tarp trijų dažniausiai minimų verslumą skatinančių veiksnių. „Korporacija „Amway“ skatina moterų, vyresnio amžiaus žmonių, tautinių mažumų ir jaunimo verslumą, suteikdama tarptautinės sėkmingos karjeros galimybes su nedidele rizika tiesioginio pardavimo versle ir remia panašų į verslo inkubatorių“, – teigė M. Meissneris.

Verslumui draugiška visuomenė
Galiausiai ataskaitoje pateikiamos įžvalgos, kaip respondentai vertina verslumui draugišką visuomenę. Tarptautinis vidutinis respondentas teigia, kad jų šalis yra vienodai draugiška ir nedraugiška verslumui (po 46 %). JAV (73 %) ir Australijos (62 %) respondentų teigė, kad jų šalys yra labiausiai draugiškos verslumui, o krizių ištiktose šalyse respondentai teigė, kad jų visuomenės yra labiausiai nedraugiškos verslumui: Portugalija (76 %), Vengrija (74 %), Ispanija, Italija (po 64 %) ir Rumunija (57 %).
Apklausos planas
Medžiagos rinkimas: 2013 m. kovo 8 d. – 2013 m. gegužės 19 d.
Atranka: 26 009 moterų ir vyrų nuo 14 iki 99 metų
Šalys: 24 šalys (Australija, Austrija, Kolumbija, Čekijos Respublika, Danija, Suomija, Prancūzija, Vokietija, Didžioji Britanija, Graikija, Vengrija, Italija, Japonija, Meksika, Nyderlandai, Lenkija, Portugalija, Rumunija, Rusija, Ispanija, Šveicarija, Turkija, Ukraina, JAV)
Metodas: Asmeniniai interviu / interviu telefonu
Institutas: GfK Nuremberg, Vokietija

Apie „Amway“
„Amway“ – tai pasaulinis tiesioginio pardavimo lyderis, kurio pardavimas 2012 m. visame pasaulyje siekė 11,3 mlrd. JAV dolerių, pagal „Direct Selling News Global 100“. Korporacijoje dirba daugiau kaip 3 milijonai „Amway“ platintojų ir daugiau kaip 21 000 darbuotojų daugiau kaip 100 pasaulio šalių ir teritorijų. Įmonę 1959 m. įsteigė verslininkai Richas DeVosas ir Jay Van Andel JAV, Mičigano valstijoje, Adoje. „Amway“ siūlo plataus vartojimo prekes ir verslo galimybes, kurias palaiko globalaus žemės ūkio verslo, gamybos ir logistikos tiekimo grandinė.
Daugiau kaip 900 mokslininkų, inžinierių ir technikos profesionalų dirba 75 mokslinių tyrimų ir kontrolės užtikrinimo laboratorijose visame pasaulyje, kurdami gaminius ir mokslinio meistriškumo kultūrą. Populiariausi „Amway“ prekių ženklai yra vitaminų, mineralų ir mitybos papildai „NUTRILITE™“ , odos priežiūros ir dekoratyvinė kosmetika „ARTISTRY™“ ir vandens valymo sistemos „eSpring™“.
Bendrovės naujienas rasite interneto svetainėje globalnews.amway.com.

Parašykite komentarą