Daugiau nei prieš 60 m. Švedijoje įkurtos bendrovės „Tetra Pak“ pakuotės naudojamos daugiau kaip 170 pasaulio šalių. Aplinkosauga – vienas svarbiausių strateginių bendrovės tikslų. „Tetra Pak“ siekia iki 2020 m. siūlyti pakuotes iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, kurios būtų gaminamos naudojant tik atsinaujinančius energijos šaltinius ir paliekant minimalų poveikį aplinkai.
Pasak Honoratos Šemetienės, „Tetra Pak“ rinkodaros ir produktų vadovės Baltijos šalyse, atsinaujinančios žaliavos palieka daug mažesnį poveikį aplinkai negu neatsinaujinantys ištekliai. „Šiandien maždaug 75 proc. mūsų pakuočių sudėties sudaro kartonas, kuris yra atsinaujinantis išteklius. Atsakingai naudodami atsinaujinančias žaliavas mes neturėtume pajausti jų trūkumo. Dėl šios priežasties Lietuvoje įvedėme atsakingos miškininkystės – Forest Stewardship Council® (FSC®)[ Cituojant prašome nurodyti, kad FSC licenzijos „Tetra Pak“ kodas yra FSC C014047.
] sertifikavimą. Pirmasis toks produktas lentynose pasirodė 2013 m. kovo mėnesį, planuojame, kad ateityje jų pasirinkimas bus žymiai didesnis“, – teigia H. Šemetienė.
Viena iš „Tetra Pak“ visuomenės švietimo iniciatyvų – interaktyvus rūšiavimo konteinerių žemėlapis Rūšiuojam.lt, kuriame nurodytos visos Lietuvos rūšiavimo konteinerių vietos. 2012 m. geltoni konteineriai buvo paženklinti dėmesį traukiančiais specialiais lipdukais, skatinančiais kartonines gėrimų pakuotes mesti į geltonus konteinerius. Be to, pradedantiems rūšiuoti ir nežinantiems, kaip tai daryti teisingai, svetainėje pateikiama daug naudingos informacijos ir patarimų.
Skaičiai liudija, kad pastangos atneša rezultatų. Pavyzdžiui, nuo 2011 m iki 2013 m. perdirbamų „Tetra Pak“ pakuočių kiekis Lietuvoje padidėjo beveik keturis kartus – nuo 5 proc. iki 20 proc., t. y. beveik penktadalis visų pakuočių.
„Tetra Pak“ kelia konkrečius ir ambicingus tikslus. Pavyzdžiui, siekiama, kad jau šiais metais Lietuvoje būtų perdirbama 25 proc. visų „Tetra Pak“ pakuočių. Lyginant su 2011 m., tai bus penkis kartus didesnis kiekis. Kitas „Tetra Pak“ tikslas yra praplėsti FSC sertifikatu ženklintų produktų asortimentą Baltijos šalyse.
Globaliu lygiu, „Tetra Pak“ siekia užtikrinti, kad jų žaliavos yra tiekiamos iš atsakingai tvarkomų miškų (ekonomine, aplinkosaugine ir socialine prasmėmis). 2013 m. pasaulyje parduota daugiau negu 32 milijardai FSC sertifikatu ženklintų „Tetra Pak“ pakuočių. Pagrindinis tikslas – visas gamyboje naudojamas kartonas turi būti išgaunamos iš atsakingai tvarkomų miškų ir kitų kontroliuojamų zonų. FSC sertifikuoti miškai turi atitikti aukščiausius standartus, kuriuos nustato ne pelno siekianti FSC organizacija.
Bendradarbiauti atsakingos miškininkystės ir kovos su klimato kaita srityse „Tetra Pak“ paskatino 2006 m. sudaryta partnerystė su Pasaulio gamtos fondu (WWF). 2007 m. „Tetra Pak“ pristatė pirmąsias pasaulyje FSC sertifikatu ženklintas pakuotes – taip vartotojai įgavo galimybę remti atsakingą miškininkystę. 2011 m. „Tetra Pak“ įvedė į rinką pirmuosius pakuočių dangtelius, pagamintus iš cukranendrių bioplastiko.
„Tetra Pak“ aplinkosauginė veikla siekia stiprinti bendrovės konkurencingumą. Rūpinimasis aplinka šiandien rinkoje labai svarbus, o ateityje bus dar svarbesnis.
Apie FSC:
FSC® – tai nepriklausoma garantija, kad mediena, naudota ženklinto produkto gamyboje, yra tiekiama iš atsakingai tvarkomų miškų ir kitų kontroliuojamų medienos šaltinių. FSC yra pasaulyje pripažintas aukščiausias socialinis ir aplinkosauginis miškininkystės standartas. FSC licenzijos „Tetra Pak“ kodas yra FSC C014047.
„Tetra Pak“® – pasaulinė maisto pakavimo lyderė. Glaudžiai dirbdami su mūsų klientais ir tiekėjais, mes siūlome saugius, inovatyvius ir aplinkosauginius standartus atitinkančius produktus, kurie kiekvieną dieną tenkina šimtų milijonų žmonių poreikius daugiau kaip 170 pasaulio šalių. Kartu su daugiau nei 23 tūkst. darbuojų daugiau nei 85 šalyse, mes tikime atsakinga industrine lyderyste ir tvariu požiūriu į verslą. Bendrovės motto „PROTECTS WHAT‘S GOOD™“ atspindi jos viziją paversti maistą saugiu ir prieinamu visame pasaulyje.
Tetra Pak yra viena iš keleto kompanijų Europoje, remiančių „Būkime sąmoningesni” (www.generationawake.eu/lt) kampaniją. Savo darbu ir atsidavimu aplinkosauginėms vertybės jie kiekvieną dieną skleidžia žinią apie būtinybę tvariau naudoti gamtos išteklius.
http://www.tetrapak.com/
http://www.rusiuojam.lt/