Daugiau nei vieneri metai, kuriuos UAB „Aurika” paskyrė ES paramos lėšomis finansuojamas eksporto plėtros įgyvendinimui – nenuėjo veltui – įmonės eksporto augimas viršijo lūkesčius ir pasiekė 21 780 974 Lt per 3 šių metų ketvirčius (30 % augimas). UAB „Aurika”, didžiausia etikečių gamintoja Baltijos šalyse, 2009-2010 metais įgyvendino 16 mėnesių trukmės Europos regioninės plėtros fondo lėšomis iš dalies finansuojamą eksporto plėtros projektą „UAB „Aurika” eksporto plėtra 2009-2010 m.”. Projekto vertė – 278,7 tūkst. litų. 70 proc. projekto išlaidų yra finansuojamos ES ES Europos regioninės plėtros fondo paramos lėšomis. UAB „Aurika” yra į eksporto plėtrą stipriai orientuota įmonė, būtent eksporto augimas daro didžiausią įtaką bendrovės vystymuisi, konkurencingumo augimui. ES paramos dėka paskatintos eksporto iniciatyvos, kurios sudarė galimybes pristatyti gaminamą produkciją naujiems potencialiems pirkėjams ES ir trečiųjų šalių rinkose. „Aurika” produkcijos kokybė yra pripažinta apdovanojimais, o įmonės vardas tampa vis žinomesnis Europoje. Projekto dėka, buvo parengta išsami eksporto plėtros strategija, surinkta ir išanalizuota reikalinga informacija apie tikslinių eksporto rinkų potencialius klientus. Taip pat paramos lėšomis buvo finansuotas interneto svetainės, skirtos užsienio rinkoms parengimas, dalyvavimas tikslinėse parodose (dalyvauta parodose „Inprodmash & Upakovka’ 2009” Ukrainoje bei „Pack & Emballage Öresund 2010” Danijoje), sudalyvauta daugybėje verslo kontaktų mugių, kurias UAB „Aurika” ir inicijuodavo, daugiausia Vokietijoje bei Ukrainoje. Taip pat parengta daugybė marketinginės medžiagos, kuri buvo dalinama parodų bei verslo kontaktų mugių metu – įmonės video prezentacija, leidiniai, kompiuterinės laikmenos (CD), brošiūros, kiti suvenyrai. Projekto vykdymo įmonėje buvo taip pat įdarbintas eksporto rinkodaros specialistas, kuris visus 16 mėnesių rinko informaciją apie potencialius užsienio klientus, tyrė užsienio rinkas, derino eksporto veiklas, tai sudarė sąlygas įmonei ir toliau plėsti eksportą tikslinėse rinkose. Šiuo metu „Aurika” eksportuoja į 8 šalis, tačiau plėtros vizijoje prioritetinėse rinkose – Vokietijoje, Skandinavijoje ir Ukrainoje yra įžvelgiama didžiausia perspektyva augimui. Šis laikotarpis yra itin palankus produkcijos eksportui didinti, nes potencialūs užsakovai aktyviai domisi pigesne kokybiška produkcija iš naujųjų ES šalių gamintojų. Atsižvelgiant į esamą situaciją siekiama išnaudoti visas galimybes pristatyti „Aurika” produkciją naujose rinkose. Projekto tikslinė plėtros geografija yra pasirinkta, atsižvelgiant į Lietuvos spaudos pramonės strategijoje pateikiamą analizę, kurioje identifikuota, kad perspektyviausios rinkos yra Vokietija, Skandinavija bei NVS (tame tarpe ir Ukraina) šalys. UAB „Aurika” taip pat įgyvendina kitą ES paramos projektą pagal priemonę „Lyderis LT” ir diegiasi naujas spaudos mašinas, kurių dėka, jau 2011 metų antroje pusėje galės rinkai pasiūlyti bent 5 naujus gaminius, todėl įmonės veikla sparčiai plečiasi, diversifikuojami Lietuvos ir užsienio rinkoms siūlomi produktai. Projekto rezultatai viršijo lūkesčius –2009 m. eksportas sudarė 43 % įmonės apyvartos, o 2010 m. šis rodiklis (įmonės prognozėmis) viršys 50 %. Palyginus su 2009 m. pasikeitė ir eksporto struktūra. Pastoviai didėjančią eksporto dalį sudaro pajamos iš Vakarų Europos ir Skandinavijos rinkų, tuo pačiu eksportas į Rytų Europą ir NVS šalis išlieka stabilus. Didžiausius pokyčius 2010 m. eksporto apyvartoje sudarė išaugęs eksportas į Vokietiją (pokytis 129 %), bei Skandinavijos šalis.
Related Posts

Pirmą kartą Lietuvoje vykusiuose prestižiniuose Fintech apdovanojimuose – 10 ryškiausių pasiekimų
2020 06 19
Žiūrint į savo CV apima liūdesys? Specialistė pataria, kaip patraukliai save pateikti darbdaviui, net ir neturint darbo
2019 04 02