Pernai „DPDgroup“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad internetu apsiperkančius Lietuvos gyventojus galima suskirstyti į tris grupes – reguliarius vartotojus, entuziastus ir epikūrininkus, tačiau pastaruoju metu ima ryškėti ir tvarumo klausimams didesnį dėmesį skiriantys pirkėjai. Kokie šių tipų skirtumai, ką jie labiausiai vertina ir į kurį panašiausias esate jūs?
Reguliarūs vartotojai – spėję įsitikinti e. komercijos privalumais
Šalies e. prekybą į priekį stumia viena grupė vartotojų – kiek mažiau nei pusę lietuvių (45 proc.), apsiperkančių internetu, galima pavadinti reguliariais pirkėjais. Ši grupė apsipirkinėja internetu bent kartą per mėnesį ir tai daro jau ilgiau nei penkerius metus, rodo tyrimas.
Anot „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Gabrieliaus Bilevičiaus, šis pirkėjų ratas jau senokai suprato e. komercijos privalumus, tokius kaip patogumas, laiko taupymas ir streso fizinėse parduotuvėse išvengimas.
„Reguliariai internetu apsiperkančių asmenų profilis yra ganėtinai aiškus – šie vartotojai seniai įsitikino e. prekybos pranašumais, todėl apsipirkti e. parduotuvėse jiems yra įprasta. Beveik 4 iš 5 reguliarių pirkėjų pažymi, kad pirkdami internetu jie taupo laiką, o 3 iš 5 šalies gyventojų tokiu būdu išvengia nerimo ir papildomo streso, kurį sukelia fizinės parduotuvės. Kadangi šiai pirkėjų grupei e. komercija nebėra svetima, jie moka pažinti detales, turinčias įtakos jų apsipirkimui, pavyzdžiui, greitas ir patogias siuntų pristatymo paslaugas ar aiškų prekių grąžinimo procesą“, – sako G. Bilevičius.
Entuziastai – aktyvūs socialiniuose tinkluose ir ištikimi e. komercijai
Kita vartotojų grupė, kaip ir reguliarūs vartotojai, yra patyrę pirkėjai – entuziastai. Vis dėlto jų gyvenimuose e. komercija užima gerokai svarbesnį vaidmenį. Daugiausiai tai jaunesni žmonės, gyvenantys miestuose. Labiausiai jų vertinamas aspektas – platus pristatymo būdų pasirinkimas. Ši grupė sudaro 23 proc. internetu apsiperkančių gyventojų.
„Entuziastai, kaip ir reguliarūs vartotojai, mano, kad apsipirkimas internetu leidžia jiems sutaupyti brangių minučių ir išvengti nerimo, kurį sukelia tradicinė prekyba. Beveik du trečdaliai entuziastų sako, kad galėtų beveik visas prekes pirkti internetu, o tai reiškia, kad e. komercija šiam vartotojų tipui jau yra tapusi daugiau nei kasdienybe. Todėl jie itin vertina galimybę savo prekes gauti ten, kur nori bei sekti savo siuntą realiu laiku“, – teigia „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas.
Jis pratęsia, kad entuziastai taip pat labai aktyviai naudojasi socialiniais tinklais, nuolat dalijasi savo rekomendacijomis su kolegomis ir artimaisiais bei yra linkę palikti grįžtamąjį ryšį puslapiuose, kuriuose apsipirko.
„Ši pirkėjų karta yra aktyvesnė ne tik skaitmeninėje erdvėje, bet ir realybėje – tai reiškia, kad jų pasirinkimui apsipirkti viename ar kitame puslapyje daug įtakos turi komentarai ir ne tik draugų ar šeimos narių, bet ir kitų pirkėjų rekomendacijos. Būtent prasta reputacija socialiniuose tinkluose net tris iš penkių entuziastų atgraso nuo pirkimo atitinkamoje e. parduotuvėje“, – pažymi G. Bilevičius.
Epikūrininkai internetu perka atsargiai
Epikūrininkais būtų galima pavadinti kiek daugiau nei ketvirtadalį lietuvių (22 proc.). Šie pirkėjai taip pat yra ganėtinai jauni ir dažnai naudojasi socialiniais tinklais, tiesa, apsiperka gerokai rečiau nei reguliarūs ar entuziastingi vartotojai.
„Epikūrininkai yra selektyvūs bei atsargūs. Jie jau vertina e. prekybos privalumus, tačiau nėra linkę eksperimentuoti ir rizikuoti, todėl trys iš penkių šios grupės atstovų įsigyja prekes iš puslapių, kuriais gali pasitikėti. Noras būti užtikrintiems matosi ir renkantis siuntų pristatymo bendrovę – 60 proc. epikūrininkų jaučiasi ramesni, kai jų siuntą pristato gerai jiems pažįstama įmonė“, – tvirtina G. Bilevičius.
Ryškėja pirkėjai, prioritetą teikiantys tvarumui
Anot „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims, kita priežastis, kodėl epikūrininkai yra atsargesni ir apsiperka rečiau, susijusi su verslo tvarumu.
„Pastaruoju metu vis augantį susirūpinimą aplinkosaugos klausimais išreiškia ir visuomenė. Europos mastu, ši grupė internetu apsiperkančių žmonių sudaro beveik penktadalį (17 proc.) ir net pusė jų yra pasiryžę mokėti daugiau už prekę, kurią įsigyti siūlo tvarumui dėmesį rodantis verslas. Ir nors Lietuvoje išskirti atskiro, didžiausią dėmesį ekologijai skiriančių žmonių tipo kol kas nepavyksta, mūsų šalyje šią gyventojų dalį geriausiai atspindi epikūrininkai“, – sako G. Bilevičius.
Pasak jo, tyrimo duomenys atskleidė, kad net 72 proc. epikūrininkų stengiasi pirkti aplinkai draugiškus produktus, kai tai yra įmanoma. Taip pat beveik 90 proc. šio tipo žmonių galvoja, kad įmonės turėtų imtis papildomų iniciatyvų, jog sumažintų savo paliekamą pėdsaką Žemėje.
„Panašu, kad ateityje įmonių draugiškumas aplinkai ateityje turės dar daugiau įtakos žmonių pasirinkimui perkant internetu, todėl tiek e. parduotuvės, tiek siuntų pristatymo bendrovės, norėdamos neprarasti klientų, turės investuoti į tvarius sprendimus“, – akcentuoja e. prekybos ekspertas.
Apie „DPD Lietuva“:
UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. Įmonė yra siuntų pristatymo / kurjerių verslo Lietuvoje lyderė. „DPD Lietuva“ paslaugos – siuntų pristatymas į 220 pasaulio valstybių ir nuolat plečiamas „Pickup“ savitarnos terminalų tinklas. „DPD Lietuva“ tinkle šiuo metu dirba per 850 darbuotojų.
Apie „DPDgroup“:
„DPDgroup“ yra antras didžiausias tarptautinis siuntų pristatymo tinklas Europoje. Grupėje dirba per 77 000 siuntų pristatymo ekspertų, yra įrengta daugiau kaip 46 000 „Pickup“ siuntų taškų. Kasdien „DPDgroup“ į 230 šalių pristato 5,3 milijonus siuntų. Per 2019 metus buvo pristatyta per 1,3 mlrd. siuntų visame pasaulyje. „DPDgroup“ turi tris prekės ženklus visoje Europoje: DPD, „Chronopost“ ir SEUR.
„DPDgroup“ priklauso „GeoPost“, kurios pajamos 2019 metais siekė 7,8 mlrd. Eur. „GeoPost“ yra kontroliuojančioji kompanija, kurią valdo „Le Groupe La Poste“.
Pranešimą paskelbė: Rita Rauluševičiūtė, UAB „Gravitas Partners”