Verslas

Tyrimas: dauguma Lietuvos gyventojų už paslaugas atsiskaito grynaisiais pinigais

AB banko SNORAS užsakymu atliktos apklausos duomenimis, daugiau nei pusė (56 proc.) šalies gyventojų už paslaugas atsiskaito grynaisiais pinigais. Šiuo tikslu elektroninės bankininkystės paslauga naudojasi mažiau nei trečdalis (28 proc.), o tiesioginio debeto paslauga – vos 4 proc. gyventojų. Tyrimo duomenimis, pagrindinė priežastis, dėl kurios žmonės prioritetą teikia atsiskaitymui grynaisiais pinigais – iš karto gaunamas patvirtinimas apie mokėjimą (taip teigė 49 proc. apklaustųjų). Penktadalis (20 proc.) gyventojų už paslaugas atsiskaito grynaisiais, nes kitomis priemonėmis nepasitiki, 15 proc. – kadangi nemoka naudotis kitais mokėjimo būdais, nors juos ir žino. Kaip atskleidė tyrimas, šeštadalis (16 proc.) gyventojų už paslaugas atsiskaito banko SNORAS klientų aptarnavimo padaliniuose, o bankas SNORAS – viena iš trijų tarp gyventojų populiariausių atsiskaitymo už paslaugas grynaisiais pinigais vietų. Beveik pusė (48 proc.) banke SNORAS įmokas mokančių klientų teigė, jog tokį jų pasirinkimą lėmė patogi įmokas priimančio padalinio vieta. „Grynaisiais pinigais įmokas apmokantiems gyventojams bankas SNORAS yra viena patogiausių atsiskaitymo vietų dėl gerai išplėtoto klientų aptarnavimo tinklo, patrauklių įkainių ir plataus partnerių – gyventojams paslaugas teikiančių įmonių – rato. Be to, gyventojai, apmokėdami paslaugas banko padalinyje, gali sutvarkyti ir kitus finansinius reikalus”, – teigia AB banko SNORAS Pardavimų departamento direktorė Deimantė Bareikienė. D. Bareikienės teigimu, banko SNORAS valdomo plačiausio šalyje klientų aptarnavimo tinklo 252 skyriai veikia ne tik didžiuosiuose šalies miestuose, jie yra įsteigti ir mažesniuose rajonuose bei miesteliuose, kuriuose „snoriukai” neretai yra vieninteliai finansines paslaugas teikiantys padaliniai. Tyrimo duomenimis, grynaisiais pinigais labiau linkę atsiskaityti 46 m. ir vyresni respondentai, turintieji žemesnį išsilavinimą, rajonų ir kaimo vietovių gyventojai. Visgi nors ir pamažu, bet daugėja gyventojų, vietoj atsiskaitymo grynaisiais, pasirenkančių pavedimo e. bankininkyste formą – per pastaruosius 12 mėnesių tokių vartotojų buvo 4 proc. „Vienas pagrindinių elektroninės bankininkystės privalumų – gerokai mažesni įkainiai už atliekamus pavedimus, be to, ši paslauga taupo klientų laiką. Tobulindami elektroninių paslaugų sektorių, bankai nuolat investuoja į saugumą užtikrinančias technologijas, tad, tinkamai naudojantis, ši atsiskaitymo priemonė yra itin saugi. Banko SNORAS elektroninės bankininkystės paslaugomis įgunda naudotis vis daugiau klientų – artimiausiu metu iš esmės atnaujinsime šią sistemą, tikimės, jog ji bus dar patogesnė ir paprastesnė”, – sako D. Bareikienė. Geresnį e. bankininkystės paslaugų išmanymą liudija augantis banko SNORAS e. bankininkystės sistemos „Bankas internetu+” vartotojų skaičius: 2008 m. pabaigoje bankas turėjo beveik 200 tūkst. e.bankinkystės vartotojų arba 40 proc. daugiau nei 2007-ųjų pabaigoje. Visuomenės nuomonės apklausą AB banko SNORAS užsakymu praėjusių metų gruodžio 9-22 d. atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai”, apklaususi 1002 respondentus nuo 18 iki 75 metų visoje Lietuvoje.

Parašykite komentarą