Transportas

Tyrimas: dalijimosi transportu keliausime daugiau nei dukart dažniau

2030 metais kelionės dalijimuisi skirtomis transporto priemonėmis sudarys 7 procentus visų pasaulio miestuose atliekamų kelionių – šiuo metu kelionės trumpalaikės nuomos bei pavežėjų automobiliais, elektriniais paspirtukais, dviračiais ir kitomis dalijimosi transporto priemonėmis siekia 3 proc. Tokia augimo tendencija aiškėja iš praėjusią savaitę pristatytos pasaulinės konsultacijų bendrovės „Oliver Wyman” studijos, atliktos pagal didžiausios Europoje susisiekimo platformos „Bolt” duomenis.

Pasak tyrėjų, 2030 m. pasaulinė dalijimosi transporto rinka turėtų išaugti iki 400 milijardų JAV dolerių. Turint omenyje nuosekliai brangstantį pragyvenimą miestuose, šis paslaugų sektorius juose bus vis svarbesnis. Geriausiai tą iliustruoja vis brangiau žmogui kainuojantis nuosavas automobilis – turėti jį mieste kasmet apsimoka vis mažiau.

„Oliver Wyman” skaičiavimais, šiuo metu turėti automobilį naudinga per metus važiuojantiems daugiau kaip 15 tūkst. kilometrų, o vidutinis lengvasis automobilis Europoje nuvažiuoja maždaug 11 tūkst. kilometrų – 1,7 tūkstančių kilometrų mažiau nei prieš dešimtmetį. Skaičiavimai atlikti Berlyno didmiesčio pavyzdžiu, bet studijos autorių teigimu, skirtumai daugumoje Europos miestų nėra dideli.

„Studijoje pristatomos tendencijos – iškalbingos, dar svarbiau atkreipti dėmesį į paslėptą dalijimosi sektoriaus potencialą. Skaičiuojama, kad šiuo metu europiečiams prieinama infrastruktūra, leistų sumažinti keliones nuosavais automobiliais iki 20 proc., o Lietuva yra kaip niekad tinkamas pavyzdys”, – įsitikinęs Andrius Pacevičius, „Bolt” vadovas Lietuvoje.

Pasak jo, vidutiniam miestiečiui šiandien tiek finansiškai, tiek fiziškai prieinamos visos alternatyvos savo automobiliui kiekvienos kelionės atveju. Nesvarbu, ar tai būtų kelionės į darbą atkarpa nuo viešojo transporto stotelės, ar savaitgalio išvyka su šeima į pajūrį.

Parašykite komentarą