Verslas

Tyrimas: 8 iš 10 gyventojų ir po pandemijos dirbs, pirks, maitinsis, bendraus kitaip

Nuo rytojaus Lietuvoje atšaukiamas karantinas, trukęs 8 mėnesius. Ilgą laiką buvę ribojimai ir gyventojų atsargumas pakeitė kasdienius įpročius, kai kuriuos – negrįžtamai. Labiausiai pandemija paveikė naudojimosi elektroninėmis paslaugomis, maisto ruošimo ir rūpinimosi sveikata įpročius, rodo elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ inicijuota apklausa. Be to, po pandemijos didžiųjų miestų gyventojai ketina ir toliau bent dalį laiko dirbti nuotoliniu būdu, dažniau maistą pirkti internetu ar sportuoti namuose.

Kad pandemija kasdienių įpročių nepakeitė ar jie planuoja grįžti prie senųjų nurodė mažiau nei penktadalis apklaustųjų – 18 proc.

Labiausiai pandemija ir karantinas pakeitė gyventojų požiūrį į įvairias elektronines paslaugas. 4 iš 10 ir po pandemijos ketina e. paslaugomis naudotis dažniau nei tą darė iki COVID-19 pandemijos. Kavinių ir restoranų uždarymas karantino metu neišvengiamai paskatino gyventojus daugiau gaminti namuose. 35 proc. jų šio įpročio neketina atsisakyti ir pasibaigus visiems ribojimams – naminis maistas tapo jų neatsiejama mitybos dalimi. Panašus skaičius apklaustųjų (33 proc.) nurodo po pandemijos skirsiantys didesnį dėmesį savo sveikatai nei tą darė anksčiau. Daugiausiai taip atsakiusiųjų 45-54 m. amžiaus grupėje. 

„Gyventojų įpročių pasikeitimai visą pandemiją buvo viena iš labiausiai diskutuojamų temų. Jie analizuoti įvairiuose tarptautiniuose tyrimuose, o mes norėjome sužinoti, kaip 8 mėnesius trukęs karantinas paveikė lietuvių gyvenimo būdą. Be minėtų pokyčių, galima išskirti ir naujus darbo, maisto pirkimo, bendravimo įpročius. Pavyzdžiui, ketvirtadalis gyventojų po pandemijos ketina ir toliau dažniau maistą ir kasdienes prekes pirkti internetu. To paties paklausėme ir savo klientų: tarp jų įprotis pirkti maistą internetu susiformavęs dar stipriau – 62 proc. tą ketina daryti ir pandemijai pasibaigus“, – apklausos rezultatais dalinasi e. parduotuvės „Barbora“ komunikacijos vadovė Jurgita Gižaitė-Tulabienė.

Pastebima, kad tyrimo rezultatus patvirtina ir realus pirkėjų elgesys. Nepaisant laisvėjančių ribojimų ir sparčiai mažėjančio COVID-19 atvejų skaičiaus, maistą e. parduotuvėje šiuo metu perka pustrečio karto daugiau gyventojų nei iki pandemijos ir kone dukart daugiau nei praėjusią vasarą – po pirmojo karantino.

„Akivaizdu, kad ilgiau trukęs karantinas leido gyventojams priprasti prie naujų įpročių ir atrasti visus elektroninio apsipirkimo, nuotolinio darbo ir kitų pokyčių privalumus. Prie įpročių susiformavimo prisidėjo ir išaugęs gyventojų technologinis pažangumas. Daug naujų vartotojų išmoko pirkti „Barboroje“ tiek kompiuteryje, tiek mobiliojoje programėlėje, išmoko bendrauti per vaizdo konferencijų platformas, pasirašyti dokumentus elektroniniu parašu ir atlikti daug kitų užduočių technologijų pagalba“, – prideda J. Gižaitė-Tulabienė.

Į ofisą ir sporto klubą grįš ne visi 

Apklausa taip pat parodė, kad apie trečdalis gyventojų neplanuoja pilnai grįžti į biurus. Po pandemijos jie ketina derinti darbą biure su nuotoliniu darbu. Daugiausiai gyventojų, norinčių likti prie mišraus darbo, yra tarp jaunų dirbančiųjų – 25-34 m. amžiaus grupėje.

26 proc. respondentų po pandemijos ketina tęsti savarankišką sportą namuose arba gamtoje, o 23 proc. sako, kad darbinius susitikimus dažniau darys virtualius. 

Gera žinia Lietuvos oro uostams ir aviakompanijos: bene mažiausiai pasikeitė lietuvių darbinių kelionių planai. „Barboros“ apklausa rodo, kad tik 1 iš 10 respondentų po pandemijos ketina ir toliau į užsienį darbo reikalais keliauti rečiau nei iki pandemijos.

E. parduotuvės inicijuotą apklausą šių metų pavasarį atliko KOG institutas.

 

Daugiau informacijos:

Jurgita Gižaitė-Tulabienė

„Barboros“ komunikacijos vadovė

Mob. +370 683 70693

El. paštas: jurgita.tulabiene@barbora.lt

Pranešimą paskelbė: Goda Diečkutė, UAB Headline agency

Rekomenduojame
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Parašykite komentarą