Įvairenybės

Tvarios kosmetikos bumas: nauja tendencija – daugkartinės pakuotės

Daugkartinių pakuočių ar papildymo sistemų naudojimas – vienos aktualiausių kosmetikos tendencijų ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Augant vartotojų sąmoningumui, jiems vis dažniau renkantis ne tik natūralesnius produktus, bet ir tvaresnes pakuotes, gamintojai ieško inovatyvių sprendimų, kurie leistų sumažinti atliekų kiekį.

„Šiuolaikiniai vartotojai yra sąmoningesni ir jiems rūpi socialinė bei aplinkos atsakomybė, – sako Miglė Makuškaitė, aplinkai draugiškų prekių parduotuvės „Urban Earth Lovers“ bendraįkūrėja. – Jei anksčiau natūrali kosmetika dažnai asocijuodavosi su prastai veikiančiomis priemonėmis, šiandien ji yra pripažįstama ir vis plačiau naudojama profesionalų. Pakuotė taip pat tampa vis svarbesniu klausimu pirkėjams, ieškantiems ne tik sveikesnio, bet ir tvaresnio pasirinkimo.“

Pasak jos, pastaruoju metu vis dažniau kosmetikos prekių pakuotes sudaro aplinkai draugiškesnės ir perdirbamos medžiagos.

„Ne tik mažesni, nišiniai, bet ir patys didžiausi kosmetikos gamintojai atsisako plastikinių pakuočių. Jos keičiamos alternatyviomis aplinkai draugiškesnėmis medžiagomis (stiklas, bambukas, metalas) bei perdirbto ar augalinio plastiko pakuotėmis“, – sako M. Makuškaitė.

Kitas sprendimas – papildymo sistemos.

„Pavyzdžiui, LOOP iniciatyva apjungė didžiuosius kosmetikos prekių ženklus ir Paryžiui, Londonui bei Niujorkui pasiūlė įsigyti vartotojų pamėgtą produkciją daugkartinėse pakuotėse. Į paslaugą įeina pristatymas ir panaudotų pakuočių surinkimas papildymui, o visame procese nenaudojamas vienkartinis kartonas ar plastikas. Lietuvoje taip pat jau galima įsigyti ZAO dekoratyvinės kosmetikos, kurios bambukinės pakuotės gali būti naudojamos dar ir dar – reikia tik įsigyti papildymą ir naudoti tą pačią pakuotę“, – kalba M. Makuškaitė.

Pasak jos, šiuo atveju svarbu ir ekonominis aspektas – perkant prekės papildymą, jis kainuoja pigiau, nes nereikia mokėti už pakuotę.

Populiarėja ir Lietuvoje

Aplinkai draugiškų prekių parduotuvės bendraįkūrėjos teigimu, Lietuvos vartotojai taip pat tampa sąmoningesni ir yra linkę rinktis tvarias kosmetikos priemones, domisi gamyba, prekių sudėtimi, rūpinasi savo sveikata ir aplinka. Tiesa, kol kas Vakarų Europa ar Skandinavija lenkia mus tvarių kosmetikos prekių asortimentu, kuris yra platesnis, randamas ne tik nišinėse parduotuvėse, bet ir įprastose kosmetikos prekių pardavimo vietose. 

M. Makuškaitės teigimu, Lietuvoje pastaruoju metu daug vartotojų susidomėjimo sulaukia ne tik natūrali dekoratyvinė kosmetika daugkartinio naudojimo pakuotėse, bet ir kietoji kosmetika – šampūnai ir kremai, gaminami be vandens.

Vartotojų dėmesys

Besikeičiančias tendencijas pastebi ir didžiausia Baltijos šalių e. parduotuvė „Pigu.lt“.

„Kasmet vykstame į tarptautines parodas, stebime rinkos naujienas. Jau kurį laiką fiksuojame dvi pasaulinių prekės ženklų kryptis: pirmoji – kuo daugiau tvarumo pakuotėje, antroji – kuo mažiau dėmesio pakuotei, daugiau – pačios prekės kokybei. Vieni gamintojai renkasi vieną, kiti – kitą, treti bando suderinti abi filosofijas, tačiau vienaip ar kitaip, bendra tendencija yra akivaizdi“, – sako Laura Sipavičiūtė, „Pigu.lt“ kvepalų ir kosmetikos prekių grupių vystymo vadovė.

„Pigu.lt“ neseniai pradėjo bendradarbiauti su „Urban Earth Lovers“ ir pirkėjams siūlo iš tvarių medžiagų pagamintos kosmetikos prekės ženklus „Zao“ ir „Ben&Anna“.

„Klientai vertina kokybę, atkreipia dėmesį į globalias problemas ir nori mažinti aplinkos taršą. Matome, kad susidomėjimas prekėmis tvariose pakuotėse labai didelis, todėl šiuo metu, pavyzdžiui, plečiame kietųjų šampūnų prekinių ženklų kiekį ir kviečiame visus tiekėjus, norinčius prisijungti ir bendradarbiauti“, – sako L. Sipavičiūtė.

Pasak jos, „Pigu.lt“ taip pat vis labiau plečia natūralios ir ekologiškos kosmetikos asortimentą, nes šios prekės Baltijos šalyse taip pat darosi vis populiaresnės.

 

Apie „Pigu“ grupę:

„Pigu“ grupė, kuriai priklauso internetinės parduotuvės „Pigu.lt“ Lietuvoje, „220.lv“ Latvijoje ir „Kaup24.ee“ Estijoje, yra didžiausia el. prekybos rinkos dalyvė Baltijos šalyse. Tai pirmoji ir kol kas vienintelė Lietuvos įmonė, patekusi tarp penkių sparčiausiai augančių didžiausių Vidurio Europos technologijų įmonių ketverius metus iš eilės.

Per 2018 finansinius metus „Pigu“ fiksavo didesnę nei 100 mln. eurų apyvartą, suruošė klientams apie 2 mln. užsakymų. Įmonėje dirba apie 300 darbuotojų.

Nuo 2015 m. „Pigu“ grupę valdo viena didžiausių Centrinės ir Rytų Europos privataus kapitalo investicijų bendrovė MCI. 2018 metų pabaigoje „Pigu“ paskelbė apie susijungimą su viena Lenkijos e. prekybos lyderių „Morele“.

Pranešimą paskelbė: Matas Noreika, UAB „Gravitas Partners“

Parašykite komentarą