Siekdama mažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, tarptautinė transporto ir logistikos įmonė „Delamode Baltics“ pradėjo naudoti alternatyvius degalus iš atsinaujinančių šaltinių. Dalis logistikos ir transporto bendrovės vilkikų nuo iškastinės kilmės dyzelino prie degalų, gaminamų iš atsinaujinančių žaliavų, „Neste MY Renewable Diesel“ perėjo liepos mėnesį.
„Delamode Baltics“ pradėjo bendradarbiavimą su Suomijos korporacija „Neste“, kuri bendrovės transporto priemonėms tieks alternatyvius degalus iš tvarių žaliavų. Dyzeliną „Neste MY Renewable Diesel“ šiuo metu naudoja apie 15 proc. logistikos ir transporto bendrovės vilkikų. Šiuos degalus ne vienerius metus naudoja Suomijos krovinių pervežimo bendrovės, juos renkasi vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų.
Siekdami mažinti daromą poveikį klimato kaitai, transporto ir logistikos sektorių atstovai ieško sprendimų, užtikrinančių tvaresnes tiekimo grandines. Degalų sąnaudų optimizavimas, investicijos į naujas technologijas, tiekimo grandinių efektyvinimas yra vieni iš būdų, pereinant prie mažiau anglies dvideginio neišskiriančio transporto.
Vis daugiau logistikos ir transporto sektorių įmonių pereina prie alternatyvių degalų, kadangi jie gali būti pilami į bet kurio dyzelinu varomo transporto bakus be papildomų investicijų.
„Suprantame, kad vieno sprendimo, galinčio sustabdyti klimato kaitą, nėra, tačiau konkrečių veiksmų būtina imtis dabar. Dėl šios priežasties jau kurį laiką savo transporto priemonėse naudojame degalus iš atsinaujinančių žaliavų. Esame tikri, kad tai bus žingsnis link tvaresnės tiekimo grandinės “, – teigia „Delamode Baltics“ vykdantysis direktorius Justas Veršnickas.
Perėjimas prie dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų „Neste MY Renewable Diesel“ ženkliai sumažina bendrovės vilkikų išskiriamą anglies pėdsaką. Per tris bendradarbiavimo mėnesius, naudojant dyzeliną be naftos, CO2 kiekis sumažintas 16 tonų*. Tai prilygsta kiekiui, kurį per metus išmeta 6 automobiliai, varomi tradiciniais iškastinės naftos degalais.
Alternatyvūs Suomijos korporacijos „Neste“ sukurti degalai „Neste MY Renewable Diesel“ yra gaminami iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, tarp kurių gyvūninės kilmės riebalų atliekos, panaudotas kepimo aliejus, taip pat įvairios augalinio aliejaus perdirbimo atliekos bei liekanos.
Šiais degalais galima pildyti visų dyzelinu varomų transporto priemonių degalų bakus ir maišyti su tradicinio dyzelino rūšimis.
„Neste“ tvarių partnerysčių vadovės Baltijos šalyse Jones Sestakauskaites teigimu, pastaraisiais metais augantis tvarių partnerysčių skaičius, panašu, šią dinamiką išlaikys ir ateityje, didėjant aplinkai draugiškų sprendimų paklausai rinkoje.
„Mes, kaip kompanija, esame užsibrėžę tikslą kartu su partneriais nuo 2030 m. mažiausiai 20 mln. tonų per metus sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekį. Norėdami pasiekti šį tikslą, klientams stengiamės pasiūlyti platų tvarių sprendimų asortimentą. Tikime, kad degalų iš atsinaujinančių žaliavų plėtra suteiks galimybę tiek pačioms įmonėms, tiek vartotojams prisidėti prie aplinkai draugiškesnių kasdienių sprendimų“, – teigia J. Sestakauskaite.
Dyzelinas „Neste MY Renewable Diesel“ pasižymi aukštu cetaniniu skaičiumi, kuris nulemia greitesnį variklio užvedimą, tylesnį jo darbą bei mažesnes išmetamųjų dujų emisijas. Šie degalai neturi naftos pagrindu pagamintiems degalams būdingo kvapo, išmetamosios dujos beveik nepastebimos, taip pat dyzelino spalva savo skaidrumu primena vandenį.
„Delamode Baltics“ yra vienos iš didžiausių tarptautinių krovinių gabenimo įmonių „Xpediator Plc“ padalinys, 2022 m. „Verslo žinių“ išrinkta transporto ir logistikos sektoriaus lyderė. Bendrovė teikia vietinių ir tarptautinių smulkių bei pilnų krovinių gabenimo, logistikos ir muitinės tarpininkavimo paslaugas daugelyje Europos valstybių ir už jos ribų. „Delamode“ įmonių grupėje dirba daugiau nei 1500 darbuotojų.
*Duomenys: 2021 m. pasauliniu mastu patiekto Neste MY Renewable Diesel ŠESD sumažinimas, lyginant su tik iš naftos pagamintu dyzelinu. ŠESD kiekio sumažinimo procentinė dalis skiriasi, atsižvelgiant į konkretaus regiono teisės aktus, kuriuose numatyta skaičiavimo metodika (pavyzdžiui, Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2018/2001 (RED II) Europoje ir Kalifornijos mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių degalų standartas (LCFS) JAV), ir į gaminiui gaminti naudojamų žaliavų derinį kiekvienoje rinkoje.