Remiantis naujausia apklausa, kurią atliko IATA, 80 procentų oro linijų finansų ir krovinių vadovų pažymėjo trečiajame 2017 metų ketvirtyje augantį pelną, lyginant su tuo pačiu peridu 2016 metais – t.y. geriausias rezultatai per pastaruosius 10 metų. Tarptautinės transporto ir logistikos kompanijos AsstrA–Associated Traffic AG rinkos ekspertai oro pervežimų industrijai prognozuoja teigiamą augimą taip pat ir 2018 metais.
Iki spalio mėnesio pabaigos AsstrA oro krovinių padalinys atliko daugiau nei 2600 užsakymų oro pervežimams – 40,6 proc. daugiau nei per tą patį periodą praėjusiais 2016 metais. Naujausia statistika rodo, kad antroje metų pusėje oro transporto kompanijos visame pasaulyje demonstruoja stiprų finansinį pajėgumą. 80 proc. respondentų nurodė, kad pelningumas trečiajame 2017 m. ketvirtyje, lyginant su praėjusiais metais, pakilo nuo 36 proc. pirmajame ketvirtyje – kas žymi aukščiausią tašką šios industrijos finansuose.
Karol Baranchuk, dalinių krovinių padalinio vadovas (oro, dalinių krovinių ir greito pristatymo), pastebi, kad oro pervežimai – dėl greičio, krovinių saugumo bei galimybės sekti krovinio padėtį ir lokaciją internetu – pamažu atima jūrinių pervežimų rinkos dalį.
„Oro pervežimų segmento populiarumas toliau augs ir kitais metais. Globalūs galutinio gavėjo elgesio perkant, taip pat gamybos lankstumo, sunkiosios pramonės technologinio tobulėjimo ir augančio vartojimo pokyčiai yra pagrindiniai veiksniai, skatinantys oro pervežimų rinkos augimą. Šiandien daugelis transportavimo paslaugų pirkėjai teikia prioritetą tokiam pervežimų greičiui ir saugumui, kokių negali pasiūlyti kelių, geležinkelių bei jūrinis transportas, kai kalbama apie pervežimus ilgais atstumais. Mes, AsstrA, lanksčiai priimame ir deriname naujausius oro pervežimus logistikos sprendimus, specialiai pritaikydami juos įvairiems krovinių tipams, taip pat siūlydami klientams visišką skaidrumą ir informacijos atnaujinimą realiu laiku – mūsų klientų aptarnavimo ir pagalbos skyrius dirba ištisą parą visus metus, tokiu būdu ženkliai generuodamas užklausų teikimą mūsų oro pervežimų paslaugoms“ – kompanijos patirtimi dalinasi K. Baranchuk.
Tarp svarbiausių tikslų – JAV ir Honkongas
Šiais metais populiariausios AsstrA krovinių oro pervežimų kryptys išsidraikstė Rusijos viduje, taip pat tarp Prancūzijos ir Rusijos, Honkongo ir Rusijos, Honkongo ir Rusijos bei kitur. Panašios populiariausios kryptys taip pat pastebimos pasaulio mastu. Remiantis Pasaulio oro transporto statistika (ang. WATS), kurią paruošė IATA, šiemet globaliu mastu daugiausia oro pervežimų surengta tarp Azijos ir Šiaurės Amerikos (20 proc.), Europos ir Azijos (19,9 proc.) bei Šiaurės Amerikos ir Europos.
Siekiant tobulinti oro pervežimų kokybę, AsstrA padaliniai gavo naujų verslo galimybių prisijungus prie solidžių tarptautinių organizacijų, vienijančių stipriausias oro transporto kompanijas. AsstrA Germany buvo IATA CASS narė nuo 2016 metų, o 2017 m. rugpjūčio mėnesį ja tapo ir AsstrA Poland. Iki šių metų pabaigos CASS nare ketina tapti AsstrA Russia. Asstra taip pat yra įgijusį ISO oro pervežimų kokybės sertifikatą ir priklauso ALG Aerospace Logistics Group tinklui.
„Narystė CASS suteikia mums galimybę dirbti su aviacijos kompanijomis, išvengiant uždelsimų ir pauzių, ir siūlyti joms prieigą prie konkurencingų rinkos kainų“ – teigė K. Baranchuk.
Oro pervežimų silpnybė glūdi krovinio kiekio apribojimuose
Šiandien AsstrA gali pasiūlyti visą kompleksą transporto ir logistikos sprendimų pagal kliento poreikius. Jei oro pervežimai klientui per brangūs, transporto vadybininkai vietoje to siūlo jūrinį transportą, greituosius traukinius iš Tolimųjų Rytų regiono, greitąjį pristatymą Europos Sąjungos šalyse arba dalinių krovinių pervežimus iš ES į NVS šalis.
„Žinoma, yra keletas oro pervežimų trūkumų, lyginant su jūriniais pervežimais. Pirma, tai yra aukšta kaina, ir antra, kad įprasto keleivinio lėktuvo krovinių skyriuje galima transportuoti tik iki 160 cm aukščio krovinį. Tai yra priežastys, dėl kurių klientai oro pervežimus dažniausiai renkasi tuo atveju, kai krovinys yra labai jautrus tokiems faktoriams kaip temperatūra ar orai, kai krovinio galiojimo laikas yra trumpas, kai krovinyje yra gyvūnų arba kai krovinys yra itin brangus“ – aiškina K. Baranchuk.
Šiais metais krovinius, gabentus oro transportu, daugiausia sudarė brangūs drabužiai, kurių pervežimams reikia specialių sąlygų, taip pat elektroninė įranga ir buitinė technika, brangūs mados aksesuarai, kosmetika, alkoholio, tabako gaminiai, šviežia žuvis ir kitos jūros gėrybės.
Pranešimą paskelbė : Živilė Barkauskaitė, AsstrA Associated Traffic AG