Didžiausios Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad 2016 m. sausio-vasario mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 3,1 proc., lyginant su tuo pačiu 2015 m. laikotarpiu. Šiemet labiausiai augo lauko video, mažiau – radijo ir TV reklamos apimtys.
Per du pirmuosius šių metų mėnesius labiausiai išaugo bankų ir mokėjimo kortelių gross reklamos išlaidos. Taip pat augo reklamos užsakovų investicijos dešrų bei dešrelių, gazuotų gaivinančių gėrimų reklamai. Praėjusių metų pabaigoje augę smulkiųjų vartojimo kreditų reklamos biudžetai šiemet mažėjo labiausiai – 47 proc. Taip pat mažėjo ir gross investicijos į mobiliojo ryšio telefonų bei dantų pastos reklamą. Šių produktų gross reklamos išlaidos smuko atitinkamai 46 proc. ir 28 proc.
„Žvelgiant į reklamos užsakovus daugiausiai, beveik septynis kartus, reklamos išlaidas didino organizacija „Gelbėkit vaikus“. Šešis kartus daugiau nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį lėšų reklamai šiemet skyrė „Coca-Cola“ ir „Nestle“ kompanijos. Tarp labiausiai reklamos gross išlaidas mažinusių užsakovų – smulkiųjų kreditų įmonės „Provident finansai“ (55 proc.), „Nordecum“ (49 proc.) ir „Bigbank“ (41 proc.)“, – sako TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
2016 m. sausio-vasario mėnesiais TV reklamos trukmė sekundėmis augo 4,9 proc. Per šį laikotarpį TV eteryje buvo parodyta 221 tūkst. reklaminių klipų.
Spaudos reklamos apimtys per pirmuosius dvejus metų mėnesius krito 17,5 proc. Laikraščiuose reklamos plotas sumažėjo 25,9 proc., o žurnaluose – 0,7 proc. Iš viso laikraščiuose šių metų sausio-vasario mėnesiais buvo išspausdinta 1,2 mln., žurnaluose – 0,8 mln. kv.cm. reklamos.
Radijo stotys 2016 m. sausio-vasario mėnesiais ištransliavo 5,7 proc. daugiau reklamos nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. Iš viso per dvejus pirmus metų mėnesius radijo eteryje nuskambėjo 1 mln. 13 tūkst. sekundžių reklamos.
Per pirmuosius dvejus 2016 m. mėnesius, lyginant tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, gross išlaidos banerinei interneto reklamai smuko 1,2 proc.
Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų sausio-vasario mėnesius, mažėjo 13,1 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose šiemet buvo eksponuojama 15,2 tūkst. kv. m. reklamos.
Lauko video reklamos ekranuose 2016 m. sausį-vasarį buvo transliuota 787 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su tuo pačiu 2015 m. laikotarpiu, lauko video reklamos apimtys sekundėmis išaugo 40,7 proc.
Ant degalinių degalų pylimosi pistoletų per pirmus dvejus šių metų mėnesių buvo užklijuota beveik 6 tūkst. reklaminių lipdukų. Lyginant su 2015 m. rezultatais, fillboard reklamos kiekis sumažėjo 0,7 proc.
Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant šių ir 2015 m. dvejų pirmųjų mėnesių duomenis, smuko 32,7 proc.
Kino reklamos apimtys šiemet krito 14,4 proc. Iš viso šiais metais sausį ir vasarį prieš kino filmus buvo parodyta 48 tūkst. reklaminių klipų.
Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys – reklamos apimčių pokytis, lyginant 2016 m. ir 2015 m.* sausio-vasario mėnesių rezultatus.
Reklamos apimčių pokytis
Žiniasklaida Reklamos apimtys Pokytis %
TV sekundės 4,9
LAIKRAŠČIAI cm² -25,9
ŽURNALAI cm² -0,7
RADIJAS sekundės 5,7
INTERNETAS gross išlaidos -1,2
LAUKO STATINĖ REKLAMA m² -13,1
LAUKO VIDEO REKLAMA sekundės 40,7
FILLBOARD kartai -0,7
VIDAUS TV REKLAMA sekundės -32,7
KINO REKLAMA kartai -14,4
TOP 10 reklamuotojų
Reklamuotojas
STUDIO MODERNA
TELE2
PROCTER&GAMBLE
OMNITEL
RECKITT BENCKISER
EUROVAISTINĖ
MAXIMA LT
LOREAL
BITĖ
PALINK
Produktų grupės TOP 10
Produktų grupė
PREKYBOS TINKLAI
VAISTINĖS
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI
PREKYBOS CENTRAI
INTERNETO+MOBILUSIS RYŠYS
POPULIARIOSIOS MUZIKOS KONCERTAI, FESTIVALIAI
ČIUŽINIAI
NUO SLOGOS IR KITŲ NOSIES LIGŲ
NUO PERŠALIMO IR GRIPO
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI
Produktų grupių pokytis TOP’e
Produktų grupė 2016-01-02 2015-01-02
PREKYBOS TINKLAI 1 2
VAISTINĖS 2 3
SMULKIEJI VARTOJIMO KREDITAI 3 1
PREKYBOS CENTRAI 4 4
INTERNETO+MOBILUS RYŠYS 5 16
POPULIARIOSIOS MUZIKOS KOCERTAI, FESTIVALIAI 6 10
ČIUŽINIAI 7 20
NUO SLOGOS IR KITŲ NOSIES LIGŲ 8 14
NUO PERŠALIMO IR GRIPO 9 15
MOBILAUS RYŠIO OPERATORIAI 10 17
Televizijoje, radijuje, lauko video ir vidaus TV reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko statinėje reklamoje – kvadratiniais metrais, kine ir fillboard reklamoje – kiekis (reklamų vienetai), internete – gross* reklamos išlaidos.
Duomenys pateikiami tik iš TNS LT registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o jį sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, lauko video reklama – 90%, kino reklama – 85%, interneto banerinė reklama 80%, fillboard reklama – 100%, vidaus TV reklama – 80% reklamos rinkos apimties.
Didžiausia Lietuvoje rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovė TNS LT priklauso tarptautinei kompanijai TNS. TNS turi sukaupusi daugiau nei 60 metų patirtį rinkos tyrimų ir įžvalgų srityje. Jos atstovybės įsikūrusios daugiau nei 80-yje pasaulio šalių – Europoje, Pietų ir Šiaurės Amerikoje, Azijoje ir Ramiojo vandenyno regione, Afrikoje ir Viduriniuose Rytuose. Kompanija TNS priklauso vienai didžiausių pasaulyje įžvalgų, informacijos ir konsultacijų grupių „Kantar“.
„Kantar“ grupė, vienydama 13 specializuotų kompanijų sugebėjimus ir patirtį, teikia išskirtines ir pokyčiams įkvepiančias įžvalgas tarptautinei verslo bendruomenei bei siekia būti šios srities lyderiu. Grupė veikia 100 šalių ir jungia beveik 29 tūkst. tyrimų ir konsultacijų specialistų. Grupės paslaugomis naudojasi daugiau nei pusė kompanijų, patenkančių į „Fortune“ 500 didžiausių bendrovių sąrašą.
*GROSS – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.