Mokytojams ir mokyklų vadovams – kokybiškos nemokamos magistro studijos. Tokį tikslą pasiekti užsibrėžė ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas, kuris telkia bendruomenę prisidėti prie „Švietimo lyderystės“ programos. Tai projektas, per kurį švietimo atstovams bus finansuojamos antrosios pakopos studijos.
Žinių ir kvalifikacijos kėlimo poreikį geriausiai supranta pačios švietimo įstaigos. Pirmoji iniciatyvos daryti pokyčius ėmėsi privati dvylikametė dvikalbė mokykla „Erudito” licėjus, įsikūrusi Kaune ir Vilniuje. Mokykla įsteigė penkias „Švietimo lyderystės“ stipendijas.
„Erudito“ licėjaus tikslas – ugdyti sąmoningus, kūrybingus, kritiškai mąstančius, vertę sau ir kitiems kuriančius, atsakingus piliečius, kurie gyvenime vadovaujasi teisingomis nuostatomis bei vertybėmis. Šiam tikslui pasiekti reikalingi aukštų kompetencijų novatoriški pedagogai, gebantys kurti ir taikyti įtraukiančias formas, aktualų turinį bei inovatyvius metodus, nuosekliai ugdyti mokinių socialines ir mąstymo kompetencijas.
Man vadovaujant ISM universitetui, inicijavome „Švietimo lyderystės“ magistrantūros programą. Tai buvo labai svarbus ir savalaikis žingsnis, leidęs pakelti pedagogų ir švietimo lyderių kompetenciją į tarptautinį lygį. Esu įsitikinęs, jog šios studijos mokytojams tapo vienu iš geriausių tobulėjimo kelių, vedančių į visapusišką lyderystę edukacijos srityje ir itin aukštą profesionalumą. „Erudito“ licėjus, prisidėdamas idėjiškai ir finansiškai prie programos tikslų, siekia kokybinės kaitos švietimo lyderių ugdyme ir tęstinio tobulėjimo visoje šalies švietimo sistemoje“, – sako doc. dr. Nerijus Pačėsa, „Erudito“ licėjaus įkūrėjas.
„Švietimo lyderystės“ programos tikslas – suteikti stiprius vadybinius įgūdžius ir žinias švietimo įstaigų vadovams, mokytojams ir darželių auklėtojams. Programa sukurta atsižvelgiant į švietimo sektoriaus poreikius bei iššūkius, ji paremta moderniausiomis mokymo metodikomis. „Švietimo lyderystės“ programa pradėta vykdyti daugiau nei prieš dešimtmetį. Šiemet ji atnaujinta atsižvelgiant į naujausias vadybos tendencijas.
„Mokytojo profesija savaime prestižine netaps. Todėl patys ėmėmės iniciatyvos, atgaivinome „Švietimo lyderystės” programą bei pradėjome ieškoti partnerių, kuriems rūpi valstybės švietimo sektorius ir mokslo kokybė. Mums svarbu, kad mokyklas baigtų stiprų žinių pagrindą turintys, ambicingi ir mokytis norintys jaunuoliai. Tam reikia strategiškai mąstančių, inovatyvių mokyklų vadovų ir mokytojų. Tikime, kad kokybiškas išsilavinimas, kurį gauna šios programos dalyviai, yra vienas iš būdų keisti sistemą iš esmės.
Džiaugiamės matydami, kad šis projektas susilaukė ypač daug dėmesio iš privačių mokyklų bendruomenės – direktorių, mokytojų, moksleivių tėvų. Prie programos prisijungus ir „Erudito“ licėjui drauge pokyčio švietimo sistemoje siekti bus daug lengviau”, – sako ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto rektorius dr. Dalius Misiūnas.
Pastebėta, kad mokyklos, kurių vadovai sukuria sąlygas stipriai lyderystės raiškai bendruomenėse, pasiekia aukštesnės mokymo ir mokymosi kokybės. Tikimasi, kad ši programa paskatins daugiau mokytojų ir pavaduotojų imtis vadovaujančių pareigų savo mokyklose. Tokiu būdu būtų sprendžiama mokyklų vadovų trūkumo problema – šiuo metu Lietuvoje dešimtadalis ugdymo įstaigų neturi nuolatinio vadovo.
Studijuodami projekto dalyviai lavins vadybos, lyderystės įgūdžius, išgirs naujas idėjas, kurias galės taikyti savo darbe, į mokymo procesą pažvelgs ne tik kaip į švietimo įstaigos vienetą, tačiau per visos ugdymo sistemos prizmę. Jie įgys naujų žinių, išmoks modernių mokymo metodų, susipažins su kitų miestų švietimo atstovais, dalinsis gerosiomis praktikomis ir ieškos būdų, kaip spręsti bendras problemas.
Prie „Švietimo lyderystės“ programos jau prisijungė Jonavos rajonas ir Vilniaus miestas. Sostinė deleguos 40 esamų ir būsimų Vilniaus mokyklų ir darželių vadovų magistrantūros studijoms ISM universiteto programoje.
Pranešimą paskelbė: Vitalija Petkutė, ISM Vadybos ir ekonomikos universitetas