Pokyčių valdymas yra labai plati tema. Neretai pokyčių valdymas organizacijoje yra tapatinamas su projektų valdymu. Projektų valdymas yra būdas, kaip pokyčiai organizacijoje galėtų būti įgyvendinami, bet tai nėra tapatu. Taigi, kokie svarbiausi žingsniai organizacijos pokyčių valdyme?
Kas yra pokyčių valdymas?
Priklausomai nuo to iš kurios srities žiūrėsite, pokyčių valdymas gali būti skirtingai traktuojamas: tarkime informacinių technologijų (IT) srityje pokyčių valdymas yra susijęs su mažų ir didelių IT pakeitimų diegimu produkcinėje aplinkoje, tuo tarpu iš žmogaus elgesio pusės pokyčių valdymas yra apibūdinamas naudojant Kubler – Ross pokyčių kreivę.
Kokie svarbiausi organizacijos pokyčių valdymo žingsniai?
Prieš pradedant kalbėti apie organizacijos pokyčių valdymo žingsnius, svarbu paminėti, kad jei bet kokiame pokytyje, kurį norima įgyvendinti, yra bent lašas pokyčių, kurie įtakoja visą organizaciją, jos kultūrą, elgseną, turi keisti požiūrį, tai reiškia, kad pokytis bus ne iš lengviausių.
Taigi kalbant apie organizacijos pokyčių valdymą, vieni iš svarbiausių žingsnių yra iš tikrųjų susiję su organizacijoje esančiais žmonėmis:
- nustatyti jautriausią žmonių grupę organizacijoje, kuri gali labiausiai sureaguoti į pokytį
- nustačius šią žmonių grupę stengtis skirti daugiau dėmesio jiems, bandant suprasti jų baimes, dėl kurių netiki ar nenori pokyčio įgyvendinimo organizacijoje
- pagal galimybes stengtis juos įtraukti į pokyčių įgyvendinimą, kad žmonės jaustųsi pokyčio dalimi
- suplanuoti tinkamus komunikavimo kanalus pagal tai, kaip skirtingi padaliniai ar komandos yra paveikiami planuojamo organizacijos pokyčius. Dažniausiai pasitaikanti klaida, kad visiems komunikuojama vienodai ir per tuos pačius kanalus, taip žinutė tampa nuasmeninta bei gali nepasiekti dalies auditorijos
Pagrindinė pokyčių valdymo organizacijoje taisyklė: suprasti, kokie žmonės, kaip bus paveikti bei kokia žmonių galima reakcija į pokytį atsižvelgiant aplinką organizacijoje.