Verslas

Susisiekimo ministerija nesutinka su Konkurencijos tarybos išvadomis dėl neva ribojamos konkurencijos geležinkelių sektoriuje

Susisiekimo ministerija nesutinka su šiandien paskelbtu Konkurencijos tarybos nutarimu bei skirta bauda dėl prieigos prie perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros suteikimo reguliavimo ir neva ribojamos konkurencijos pagal 2020 m. tuometinio ministro įsakymą šalies geležinkelių transporto rinkoje. Ministerija ketina Vilniaus apygardos administraciniam teismui skųsti šį tarybos sprendimą.

„Visų pirma, sprendimai, susiję su viešosios geležinkelių sistemos infrastruktūros naudojimu, buvo priimti dar 2020 m. tuometinio susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus.  Jais buvo siekiama užtikrinti efektyvų perpildytos viešosios geležinkelių infrastruktūros panaudojimą ir nebuvo siekiama riboti jokių konkrečių asmenų, įskaitant UAB ,,Gargždų geležinkelis“, prieigos prie geležinkelių infrastruktūros. Ministerija niekada neturėjo ir neturi tokio tikslo, todėl nesutinkame su Konkurencijos tarybos išvada ir sprendimą skųsime teismui“,  – sako Susisiekimo ministerijos kancleris Ramūnas Dilba.

Europos Sąjungos teisės aktuose nustatyta, kad prioriteto taisyklėmis valstybė nusprendžia,  kokios geležinkelių transporto paslaugos teikimui turi būti teikiama pirmenybė, pvz., valstybė, siekdama paskatinti elektrinių traukinių naudojimą, gali nustatyti, kad prioritetas naudoti ribotą infrastruktūrą suteikiamas elektrinius traukinius naudojančiam vežėjui, arba, siekdama paskatinti kombinuotų vežimų plėtrą – suteikti prioritetą naudotis ribota infrastruktūra vežėjui, kuris krovinius veš puspriekabėmis ir pan. Tokie ir panašūs reikalavimai yra valstybės apsisprendimas ir neturėtų būti laikomi konkurencijos ribojimu.

Susisiekimo ministerija pažymi, kad 2020 m. balandžio 9 d. patvirtintos vadinamosios Prioriteto taisyklės yra dėl techninių charakteristikų riboto valstybės turto – viešosios geležinkelių infrastruktūros – efektyvaus panaudojimo garantija.  Jos taikomos tik išimtiniu atveju, t. y. tik esant perpildytai viešosios geležinkelių infrastruktūrai, siekiant turimus ribotus valstybės išteklius išnaudoti kuo efektyviau.

Tvirtinant 2022-2023 m. ir 2023–2024 m. traukinių tvarkaraščius jokios viešosios geležinkelių infrastruktūros dalys nebuvo paskelbtos perpildytomis, todėl visiems besikreipusiems subjektams buvo skirti jų prašyti pajėgumai. Taigi, pastaraisiais metais šios taisyklės apskritai nebuvo taikomos praktikoje.

Ministerijos nuomone, konkurencijos ribojimu neturėtų būti laikoma Prioriteto taisyklėse nustatyta pareiga pajėgumų perpildytoje geležinkelių infrastruktūros dalyje prašančiam vežėjui įrodyti, kad jis atitinka įstatymuose nustatytus reikalavimus, t. y. turi geležinkelių riedmenų, traukinio mašinistų ir yra sudaręs sutartis dėl keleivių ar krovinių vežimo geležinkelių transportu. Priešingu atveju, tikėtina susidurti su situacija, kad labiausiai naudojamos geležinkelių linijos bus suteiktos tiems vežėjams, kurie net nėra pasirengę naudotis suteikta infrastruktūra.

Pranešimą paskelbė: Ligija Kliunkienė, LR Susisiekimo ministerija

Parašykite komentarą