Verslas

Suomijos įlankoje „Nord Stream” ties didžiausias pasaulyje vamzdynų tiesimo laivas

Zug (Šveicarija), 2010 rugpjūčio 19 diena. Didžiausias pasaulyje dujotiekių tiesimo laivas „Solitaire”, priklausantis kompanijai „Allseas”, pajudėjo Baltijos jūros link ir netrukus Suomijos įlankoje pradės tiesti Rusiją su Europą sujungsiantį „Nord Stream” dujotiekį.

300 metrų ilgio ir 40,6 metrų pločio šveicarų „Allseas” laivas „Solitaire” yra trijų futbolo aikštelių dydžio. Be inkarų, vien varikliais padėtį jūroje išlaikantis tiesimo laivas nuties 342,5 km vamzdyno – darbus laivas pradės 7,5 km atstumu nuo dujotiekio pradžios Rusijoje iki 350-ojo kilometro Suomijos išskirtinėje ekonominėje zonoje.

„Solitaire” laivas atplaukia iš Olandijos Roterdamo uosto, kur buvo atnaujinamas ir pritaikomas Baltijos jūros dujotiekio projektui, kad atitiktų griežtus „Nord Stream” vykdytojų reikalavimus. Visi laive esantys įrengimai kruopščiai patikrinti uoste ir bus dar kartą išbandyti jūros sąlygomis, prieš pradedant tiesimo darbus.

„Solitaire” turi 10 variklių, kurių kiekvieno galia siekia 50 tūkst. kW. Šie varikliai padeda išlaikyti laivą tiksliai numatytoje padėtyje jūroje. Variklius valdo kompiuterinė sistema, kuri nuolat tikrina, ar laivas yra reikiamoje vietoje. Jeigu nuo kurso bent šiek tiek nukrypstama, varikliai automatiškai įsijungia ir sugrąžina laivą į pradinę vietą. Taip užtikrinama, kad laivas dirbtų tiksliai numatytame dujotiekio koridoriuje. „Solitaire” gali saugiai dirbti net esant atšiaurioms oro sąlygoms, be to, laivas idealiai tinka dujotiekio tiesimo darbams Suomijos įlankoje, kuri yra viena iš intensyviausių jūros transporto vietovių Baltijos jūroje.

„Solitaire” laivo nutiesima 342,5 km ilgio atkarpa bus prijungta prie kitų dujotiekio atkarpų Rusijos ir Suomijos vandenyse. Šias atkarpas tiesia kompanijos „Saipem” laivas „Castoro Sei”. Trečiasis tiesimo laivas –plokščiadugnis „Castoro Dieci” darbus vykdo sekliuose vandenyse, taip pat Vokietijos pakrantėje.

Jūroje atliekami „Solitaire” bandymai užtikrins, kad nuo pat pirmųjų dienų darbai atitiks aukštus „Nord Stream” saugumo, sveikatos ir aplinkosaugos standartus. Bandymai padės galutinai suderinti techninę įrangą, o įgula bus kruopščiai supažindinama su procedūromis denyje. Bandymus stebės nepriklausomi inspektoriai iš Norvegijos sertifikavimo instituto DNV (Det Norske Veritas).

Jūroje „Solitaire” dirbs 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Laive darbuosis 420 žmonių, cechai įrengti per kelis aukštus: vienose patalpose sandėliuojamos 12 metrų ilgio 25 tonas sveriančios vamzdžių atkarpos, kitame skyriuje jos suvirinamos, patikrinamos virinimo siūlės, kol galiausiai vamzdynas nuleidžiamas į suplanuotą vietą 2,5 km per dieną sparta.

2012 m. baigus tiesti „Nord Stream” vamzdyną, jis bus 1224 km ilgio – jį sudarys 202 tūkst. suvirintų plieninių vamzdžių atkarpų, padengtų betonu. „Nord Stream” dujotiekiu kasmet Europai bus transportuojama 55 mlrd. kubinių metrų gamtinių dujų.

Papildoma informacija:

„Nord Stream” yra dujų vamzdyno projektas, sujungsiantis Rusiją su Europos Sąjunga (ES) per Baltijos jūrą. 2007 metais ES gamtinių dujų importas siekė apie 312 mlrd. kubinių metrų, o 2030 m. numatoma, kad importo kiekis turėtų augti iki 516 mlrd. kubinių metrų. Tai reiškia, kad iki 2030 m. ES metinis importuojamų dujų poreikis paaugs 200 mlrd. kubinių metrų (Šaltinis: IEA, World Energy Outlook, 2009). „Nord Stream” projektas, sujungiantis Europos dujotiekių tinklą su didžiausiais pasauliniais gamtinių dujų ištekliais, galės tenkinti apie 25 proc. šio Europai trūkstamo dujų importo. Ilgalaikėje perspektyvoje projektas didinant Europos apsirūpinimo dujomis saugumą ir pavyzdys tolimesniam ES ir Rusijos bendradarbiavimui energetikos srityje.

„Nord Stream AG” konsorciumas planuoja, kad pirmoji iš dviejų lygiagrečių vamzdyno linijų bus pradėta naudoti nuo 2011 metų. Abi šios linijos bus po 1220 km ilgio ir kasmet galės pergabenti 27,5 mlrd. kubinių metrų dujų. Pilna 55 mlrd. kubinių metrų dujų transportavimo galia bus pasiekta pabaigus antrąjį etapą, kai bus nutiesta antroji vamzdyno linija. Per „Nord Stream” transportuojamo dujų kiekio pakaks aprūpinti daugiau kaip 26 mln. namų ūkių.

„Nord Stream AG” yra tarptautinė bendrovė, įkurtas suplanuoti, nutiesti ir eksploatuoti šį naują dujotiekį Baltijos jūroje. Rusijos „OAO Gazprom” priklauso 51 proc. „Nord Stream” akcijų, Vokietijos kompanijos „BASF/Wintershall Holding AG” ir „E.ON Ruhrgas AG” turi po 15,5 proc. akcijų, o Olandijos dujotiekių infrastruktūros bendrovė „N.V. Nederlandse Gasunie” ir Prancūzijos „GDF Suez S.A.” – po 9 proc. akcijų.

„Nord Stream” yra įtrauktas į ES Transeuropinių energetikos tinklų gaires (TEN-E). 2006 metais Europos Komisija, Europos Parlamentas ir ES Taryba paskelbė, kad šis projektas „atitinka Europos interesus”. „Nord Stream” yra pripažįstamas kaip svarbus projektas siekiant patenkinti Europos energetinės infrastruktūros poreikius.

„Nord Stream” dujotiekio tiesimo darbai buvo pradėti 2010 m. balandžio mėnesį, dujotiekio maršrute atlikus išsamius aplinkos tyrimus, užbaigus planavimo ir Poveikio aplinkai vertinimo etapus. Dujotiekio statybai bus naudojami trys tiesimo laivai: didžiąją dalį vamzdyno ties laivas „Castoro Sei”. Vokietijos vandenyse pakrantėje tiesimo darbai bus vykdomi antroje metų pusėje „Castoro Dieci” laivu. Suomijos vandenyse bus naudojamos „Allseas” kompanijos laivas „Solitaire”, kurio stabili pozicija jūroje yra išlaikoma variklių pagalba. Pirmąją „Nord Stream” vamzdyno liniją ketinama pradėti eksploatuoti 2011 m., o antrąją – 2012 metais.

Parašykite komentarą