Maisto pramonės įrenginius tarptautinėms rinkoms gaminanti lietuvių įmonė „Lavango Engineering LT“ skaičiuoja, kad pirmojo šių metų ketvirčio pardavimų pajamos beveik prilygsta visų praėjusių metų pardavimams. Metų pradžioje realizuotų sandorių suma siekia 86 proc. visų praėjusių metų sandorių vertės. Įmonės atstovai sako, kad labiausiai tam įtakos turėjo maisto pramonės poreikis sparčiai modernizuoti, optimizuoti gamybą ir mažinti rizikas, susijusias su darbuotojų trūkumu.
Stebėdama sujudimą rinkoje „Lavango“ įmonių grupė, kuriai priklauso „Lavango Engineering LT“, dar pirmąjį ketvirtį paskelbė dvigubai didinsianti gamybinius pajėgumus. Grupė plečia gamybines patalpas Klaipėdoje.
„Nereikėtų klaidingai manyti, kad toks augimas fiksuotas, nes anksčiau išgyventas nuosmukis. Šie rezultatai iš ties įspūdingi, lyginant ne tik su praėjusiais, bet ir su dar ankstesniais metais. Šiemet pirmojo ketvirčio pardavimai 180 proc. didesni nei praėjusiais metais ir 140 proc. geresni už 2019-ųjų rezultatus“, – sako „Lavango Engineering LT“ vadovas Jevgenij Sakovskij.
Pasak jo, sparti maisto pramonės įmonių robotizacija ir automatizacija stebima jau kelerius metus, o pandemija tam buvo dar didesnė paspirtis.
„Maisto pramonės įmonės šiuo metu sprendė du galvosūkius: visų pirma gamybos efektyvumo, antra – žmogiškųjų rizikų minimizavimo. Pastaroji, beje, vis pasigirstant naujienoms apie viruso protrūkius gamyklose, tapo svarbesnė nei bet kada anksčiau“, – pasakoja įmonės vadovas. Jis taip pat pastebi, kad ir poreikis modernizavimui pastaruoju metu yra pasikeitęs – gamyklos ieško sisteminių sprendimų, todėl vis rečiau girdimas poreikis atnaujinti tik pavienį įrenginį. J. Sakovskij spėja, kad tai susiję ne tik su siekiu optimizuoti gamybą, bet ir stabilia sektoriaus ekonomine padėtimi, dėl kurios investicijos į esminius gamybos linijų atnaujinimus atrodo, kad yra daromos pačiu laiku.
„Reaguodama į naujus globalius iššūkius maisto pramonės rinka persitvarko – siekia daugiau automatizavimo, optimizavimo sprendimų tam, kad galėtų didinti našumą ir mažintų priklausomumą nuo žmonių darbo jėgos“, – sako J. Sakovskij.
Skaičiuojama, kad automatizacija maisto pramonėje leidžia iki 60 proc. sumažinti gamyboje dirbančių darbuotojų skaičių, o robotizacija – iki 90 proc.
Auga kartu su visa maisto pramonės rinka
„Mums iš ties labai pasisekė, kad būtent šiandien, kai maisto pramonėje vyksta pokyčiai, jau 14 metų veikdami rinkoje mes esame savo kompetencijų bei patirties aukščiausiame taške. Per tiek metų sukaupėme daug patirties ir „know-how“ apie atskiras maisto pramonės šakas ir gamybos procesus jose, todėl šiandien galime tai sėkmingai „įdarbinti“ ir su visa maisto pramonės rinka skrieti ant bangos keteros“, – sako bendrovės vadovas.
J. Sakovskij pasakoja, kad dabar šioje rinkoje daugiausia galimybių tiems įrenginių gamintojams, kurie geba išvystyti kompleksinius, individualizuotus pilno gamybos ciklo sprendimus.
„Verslui, ypač dabar, kai susiduriama su įvairiais pandemijos padiktuotais iššūkiais reikia ekspertų, matančių platų kontekstą ir galinčių įgyvendinti sprendimą nuo A iki Z, t. y. nuo idėjos pasiūlymo iki realizavimo. Tam reikalingas didžiulis įdirbis, žinių bagažas apie atskirų maisto pramonės šakų specifiką, o kartais netgi išmanyti maisto gamybos technologiją. Nemažiau svarbus ir aiškiai sustyguotas projekto valdymo procesas, nes jis užtikrina klientų pasitikėjimą. Manau tai yra priežastis, kodėl būtent šiemet pradėjome dirbti ties didžiausiais per įmonės veiklos gyvavimo laikotarpį projektais, kuriuose diegiame inovatyvias perdirbimo linijas “, – sako J. Sakovskij.
Europos gamintojai atsigręžia į vietinius tiekėjus
Didžiąją dalį – 90 proc. prekių ir paslaugų dvidešimčiai rinkų Europoje ir Azijoje eksportuojanti „Lavango“ šiemet žengia ir į naujas rinkas Prancūzijoje bei Vokietijoje ir sako neatmetanti galimybės jau vasaros metu savo eksporto šalių sąrašą dar papildyti.
„Iš naujose rinkose gaunamų užklausų gausos jaučiame sujudimą Europoje. Matome, kad pandemijos metu lengviau pasiekti rinkos žaidėjus, su kuriais anksčiau užmegzti kontaktą nuotoliniu būdu būdavo labai sudėtinga, o dabar stebime pagreitėjusį reakcijos laiką. Be to, pastebime tendenciją, kad Europos įrenginių gamintojai vis labiau atsigręžia į Europos tiekėjus. Tai iš dalies lemia aptarnavimo trūkumas, sutrikę komponentų pristatymo terminai iš Kinijos, su kuria bendradarbiaudavo daugelis gamintojų. Dabar Europos gamintojai mieliau šnekasi su kaimynais“, – pažymi J. Sakovskij.
Metų pradžioje 30 proc. augimą 2021-aisiais prognozavusi „Lavango“ sako, kad pirmojo šių metų ketvirčio rezultatai leidžia daryti prielaidą, jog šiemet pardavimai augs kartais.
„Toliau koncentruojamės ties kompleksiniais, sudėtingais ir tvariais sprendimais. Taip pat didelį dėmesį įmonės viduje skiriame ir aplinkosauginiams projektams – įgyvendiname darnaus judumo planus, neseniai pasirašėme sutartį su elektros tiekėju dėl 100 proc. žalios energijos naudojimo. Tokia kryptimi judėsime ir toliau“, – sako įmonės vadovas.
„Lavango“ įmonių grupė, kurią sudaro „Lavango Engineering LT“, „Lavango Engineering BY“ (Baltarusija) ir „Lavango Ehf“ (Islandija), jau daugiau nei 14 metų gamina konvejerius, sraigtines sistemas, pakėlimo mechanizmus, robotizuoto pakavimo, šaldymo ir terminio apdorojimo įrenginius bei kitą įrangą maisto pramonei. Lietuvos kapitalo bendrovė, turinti du gamybos padalinius Europoje, savo sprendimus tiekia dvidešimčiai rinkų Europoje ir Azijoje. Eksportas sudaro 90 proc. apyvartos. Įmonės klientų tarpe yra tokios tarptautinės korporacijos kaip „Unilever“, „Mars“, taip didžiausia pasaulyje produktų iš surimio gamintoja „Viciunai Group“ ir daugelis kitų. Šiuo metu „Lavango“ dirba per 80 darbuotojų.
Pranešimą paskelbė: Agota Adomavičiūtė, We are marketing, UAB