Verslas

„Stumbras” nepajėgia konkuruoti su nelegalia produkcija

2008 m. gruodžio 19 d., Vilnius. Didžiausios Lietuvoje stipriųjų gėrimų gamintojos AB „Stumbras” lapkričio mėn. pardavimai sudarė 14,75 mln. litų, t.y. net 15,2 proc. mažiau negu per tą patį praėjusių metų laikotarpį. „Tam įtakos turi ir metų pradžioje 20 proc. (apie 1,5 Lt/but.) padidintas akcizo mokestis stipriesiems alkoholiniams gėrimams. Lyginant su praėjusiais metais, sumažėjo ir gyventojų perkamoji galia, todėl daugeliui kokybiški alkoholiniai gėrimai tapo nebeprieinami”, – sako AB „Stumbras” marketingo direktorius Algirdas Čiburys. Pasak jo, pardavimų kritimui didelę įtaką padarė šešėlinės rinkos augimas. Pirmadienį, gruodžio 15 d. Vyriausybė pateikė pasiūlymą nuo 2009 m. akcizo tarifą alkoholiui padidinti nuo 3840 litų iki 4140 litų už gryno etilo alkoholio hektolitrą. Priėmus šį pasiūlymą, pasak A. Čiburio, pusė litro stipraus gėrimo brangtų 71 centu, tuo tarpu Vyriausybės siūlomu procentu padidinus akcizo tarifą alui, pusė litro alaus pabrangtų tik 2 centais. A. Čiburio teigimu, jei būtų pritarta Vyriausybės siūlymui, nelygybė tarp stipraus ir silpno alkoholio apmokestinimo dar labiau padidėtų: per dvejus metus stipraus alkoholio kaina būtų padidinta 70 kartų daugiau nei alaus – atitinkamai 3,5 lito ir 0,05 lito. Pasak A. Čiburio stipriųjų gėrimų gamintojams rinkoje sudaromos netolygios konkurencijos sąlygos ir dabar akivaizdžiai pastebimos mokesčių sistemoje. „1 proc. alkoholio, esančio stipriuosiuose gėrimuose, apmokestinamas 5 kartus brangiau, nei esančio aluje. Todėl už butelį trauktinės sumokame 7,7 Lt akcizo, tuo tarpu aludariai už butelį alaus sumoka tik 20 ct”, – sako AB „Stumbras” marketingo direktorius. „Galime prognozuoti, kad pritarus minėtam siūlymui, gamybos apimtis ir pardavimai dar labiau sumažės. Numatydami neigiamas tendencijas rinkoje, prieš du mėnesius paskelbėme apie laikiną gamybos stabdymą. Iki šiol gamykla buvo stabdoma tik dėl planinių remonto darbų, o šventiniu laikotarpiu ankstesniais metais įmonėje būdavo intensyvus darbymetis”, – teigia AB „Stumbras” marketingo direktorius. Pardavimų mažėjimas – nepalankių sąlygų ir nelegalios produkcijos įsigalėjimo rinkoje atspindys. Mokėdami tokius didelius mokesčius, gamintojai yra priversti didinti savo produkcijos kainas, todėl brangesnis legaliai pagamintas stiprusis alkoholis negali konkuruoti su pigiais nelegaliais produktais. Skaičiuojama, kad nuo šių metų pradžios stipriųjų gėrimų pardavimai krito apie 15 proc., tačiau ne dėl sumažėjusio vartojimo, o dėl rinkos persiskirstymo. Apie AB „Stumbras” AB „Stumbras”, įkurta 1906 metais, šiuo metu yra didžiausia Lietuvos stipriųjų alkoholinių gėrimų (degtinių, trauktinių, likerių ir brendžių) gamintoja. Degtinių grupės produktai užima daugiau nei 40 proc. Lietuvos degtinių rinkos, trauktinių – daugiau nei 60 proc. 2008 m. įmonė pradėjo gaminti alkoholinius kokteilius. Įmonė priklauso sparčiai augančiam koncernui „MG Baltic”, vienai didžiausių Lietuvoje gamybos, prekybos, nekilnojamojo turto, statybos ir žiniasklaidos įmonių grupių. Daugiau informacijos: Algirdas Čiburys, AB „Stumbras” marketingo direktorius Tel.: (685) 31884, el. p.: a.ciburys@stumbras.lt Karolina Andriuškevičiūtė, SALDO PARTNERIAI ryšiai su visuomene Tel.: (5) 243 0330, (610) 23564, el. p.: karolina@saldopartneriai.lt

Parašykite komentarą