Verslas

Stiprėjanti tendencija – laisvalaikiu lietuviai vis dažniau kelia bokalus be laipsnių

2017 – uosius aludariai jau drąsiai vadina nealkoholinio alaus metais. Ypač sparčiai keičiantis vartotojų įpročiams, vis madingesniu pasirinkimu leidžiant laisvalaikį tampa nealkoholinis alus ir tokio alaus kokteiliai. Lietuvos alaus rinkos lyderės „Švyturys ­– Utenos alus“ duomenimis, šių metų rugpjūtį šalyje buvo pasiektas visų laikų nealkoholinio alaus vartojimo rekordas – 600 tūkst. litrų. Bendrovės atstovų teigimu, prie to nemažai prisidėjo ir vis didesnės investicijos į nealkoholinio alaus rūšių tobulinimą bei asortimento plėtimą.

Tuo tarpu alkoholinio alaus rinka yra pasukusi visiškai priešinga linkme – metinis jos kritimas siekia 10 procentų*. Pardavimai ypač susitraukė po kovo mėn. vykdyto akcizų pakėlimo – vasarą jos nuosmukis siekė -17 proc. birželį ir -13 proc. liepą. 

72 proc. – tokia užimama nealkoholinio alaus segmento dalimi rugpjūtį galėjo pasidžiaugti „Švyturys – Utenos alus“. „Rugpjūtį nealkoholinio alaus segmento dydis, jeigu jį lygintume su visa alaus rinka, Lietuvoje pasiekė 600 tūkst. litrų, arba 3,1 proc. Nuo 2017 m. pradžios šis rodiklis svyravo ties 2 proc. riba. Jeigu pažiūrėtume į ankstesnių metų duomenis, matytume, kad nealkoholinio alaus populiarumas stabiliai didėja. Dar 2015 ir 2016 m. šis segmentas užėmė tik 1 proc., lyginant su bendra alaus rinka“, – aiškina „Švyturys – Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas, pažymėjęs, kad 2017 metus jau galima vadinti nealkoholinio alaus metais.

Šiais metais ypač ženkliai pakilo ne tik nealkoholinio alaus vartojimas, bet ir jį parduodančių prekybos vietų skaičius. 2015 m. nealkoholinį alų buvo galima rasti 78 proc. visų alaus prekybos taškų, o jau 2017 m. šis rodiklis šoktelėjo iki 93 proc. Tai maždaug 3 tūkstančiai prekybos vietų visoje Lietuvoje.

Anot R. Viršilo, pastaraisiais metais ypač pastebima besikeičianti visuomenės nuomonė apie nealkoholinį alų. Jeigu anksčiau šis gėrimas dažnai būdavo vartojamas tik tais atvejais, kai dėl vienų ar kitų priežasčių asmuo negalėdavo vartoti alkoholio, tai šiandien jau tapo geidžiamu pasirinkimu leidžiant laisvalaikį. Be to, pastebima, kad alų be laipsnių ypač pamėgo vartoti jaunimas.

„Daugelis vartotojų turėdavo ir nemažai tebeturi nusistatymą, neva nealkoholinis alus savo skoniu neprilygsta alkoholiniam. Visgi, mūsų gaminami produktai paragavusiuosius priverčia šią nuomonę pakeisti. Gauname atsiliepimų, kad nealkoholinio alaus skonis – puikus. Tačiau viską geriausiai iliustruoja skaičiai. Šiais metais pristatytas „Utenos Radler“ nealkoholinis alaus kokteilis vasarą tapo populiariausia šios kategorijos preke Lietuvoje. Rugpjūtį jis užėmė beveik 27 proc. šalies nealkoholinio alaus segmento”, – sakė R. Viršilas.

Jis priduria, kad vartotojai ypač vertina ir kitas šiais metais po vienu „Švyturys GO“ prekės ženklu sujungtas, bendrovės verdamas nealkoholinio alaus rūšis. Rugpjūtį „Švyturys GO Pilsner“ alus užėmė 24 proc., „Švyturys GO Baltas“ 14,5 proc., o „Švyturys GO Juodas“ – 6 proc. nealkoholinio alaus rinkos.

„Matome, kad nealkoholinio alaus vartotojų gretos nuolat auga ir ši tendencija ateityje tik dar labiau stiprės. Tai lemia ne tik besikeičiantis visuomenės požiūris, bet ir didėjantys akcizai alui ir kitiems silpniesiems alkoholiniams gėrimams bei kiti galimi suvaržymai. Dėl šios priežasties ateityje nealkoholinio alaus mėgėjams pasiūlysime dar daugiau naujovių ir toliau stiprinsime laipsnių neturinčios produkcijos prekių ženklus. Kitaip tariant, ir toliau diktuosime madas šios produkcijos segmente“, – tikino „Švyturys – Utenos alus“ generalinis direktorius.

*Pranešime pateikiami UAB „Švyturys-Utenos alus“ analitikų duomenys

Pranešimą paskelbė : – -, UAB „VIP Viešosios informacijos partneriai”

Parašykite komentarą