Didžiausią Lietuvos smulkių siuntų pristatymo paslaugų rinkos dalį užimanti UAB „DPD Lietuva“ šių metų sausio – rugsėjo mėnesiais privatiems gavėjams pristatė 64 proc. daugiau siuntų nei tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Tai rodo, jog šalyje stiprėja elektroninė prekyba – verslininkai vis dažniau suteikia priėjimą prie savo prekių skaitmeninėje erdvėje, tuo tarpu vartotojas įsisavina pirkimo internetu privalumus.
„Ekonominė krizė sustiprino poreikį naudoti savo resursus kaip įmanoma efektyviau – el. parduotuvės atveju tai aktualu ir pardavėjui, ir pirkėjui, kuris neišeidamas iš namų turi galimybę rinktis prekes iš labai plataus prekių asortimento bei pasilyginti prekių kainas ne tik lietuviškose, bet ir užsienio interneto parduotuvėse, ko, pirkdamas tradiciniu būdu, jis negalėtų padaryti be didelių kelionėms skirto laiko, taigi, ir piniginių sąnaudų“, – sako „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktorius Gintaras Bingelis.
Pasak jo, šiuo metu verslininkui el. prekyba patraukli dėl mažesnių nei tradiciniame versle investicijų į patalpų nuomą, darbuotojų samdą, prekių atsargas. „Tuo pačiu elektroninis verslas atveria neribotas galimybes eksporto plėtrai. Turėdamas patrauklų prekių asortimentą, tinkamai užsienio kalba paruoštą elektroninę parduotuvę ir gerai organizuotą prekių pristatymo sistemą, verslininkas gali sėkmingai eksportuoti“, – sako G. Bingelis.
El. prekybos plėtrą skatina ir papildomos kartu su siuntų pristatymo paslauga siūlomos galimybės, tokios kaip grynųjų pinigų surinkimo paslauga. Ją „DPD Lietuva“ 2001 metais šalies rinkoje pradėjo teikti pirmoji, prieš porą metų ji pradėta teikti Latvijoje ir Estijoje. Bendras DPD tinklo įmonių privatiems asmenims pristatomų siuntų skaičius trijose Baltijos šalyse išaugo 88 proc., lyginant šių ir praėjusių metų pirmus tris ketvirčius.
G. Bingelio teigimu, investicijos į IT technologijas, interneto ir mobilaus ryšio inovacijos leidžia tobulinti el. parduotuvių pirkėjų aptarnavimui skirtus instrumentus. Todėl „DPD Lietuva“ iki šių metų pabaigos ketina pristatyti dar vieną papildomą siuntų pristatymo galimybę privačiam asmeniui, kad žmogus, kuriam įsigytą prekę ar paslaugą pristatys DPD kurjeris, galėtų gauti siuntą jam kuo patogesniu laiku.