Transportas

Statybinė technika: modernios statybos laikais svarbiausia – įrangos našumas ir patikimumas

Statybos verslas sukasi kokybės ir terminų karuselėje, nes šie faktoriai lemia užsakymų portfelį ir pelną. Vienu iš itin svarbių faktorių, kurie gali garantuoti našumą arba lemti nemenkus nuostolius, tampa įrangos, technikos patikimumas. Ką daryti, kad technika taptų efektyvia pagalbininke, o ne galvos skausmu?

Moderni įranga pati savaime negarantuoja darbo be prastovų. Tam, kaip pastebi UAB „Elremta Mastermann“ valdybos pirmininkas Gediminas Liaudanskas, būtinas tinkamas naudojimas ir priežiūra.

„Mes ne tik parduodame statybinę techniką ir įrangą, bet ir turime infrastruktūrą, kuri leidžia laiku aptarnauti įrangą, operatyviai pašalinti gedimus, jei reikia – suteikti pakaitinę techniką ir išspręsti problemas“, – sako G. Liaudanskas.

Turi nuolatinės parengties greitąją serviso pagalbą

Jeigu technikos kokybė paprastai yra siejama su garsiais prekiniais ženklais, tai serviso – su įranga ir meistrais. „Elremta Mastermann“ servisas – tai 800 kv. m ploto bazė su 20 profesionalų, sukaupusių 25 metų remonto patirtį, kuri integruota į modernią, išmanią 21-ojo amžiaus aplinką. 

„Mūsų servise sutelkta visa įranga įrankių ir įrenginių mechaninės, hidraulinės, elektrinės dalies, matavimo prietaisų bei variklių remontui, krautuvų hidraulinės dalies diagnostikai. Tai reiškia įvairios statybinės technikos ir įrankių remontą vienoje vietoje“, – sako UAB „Elremta Mastermann“ serviso vadovas Egidijus Lisauskas.

Servise atliekamas įmonės parduodamos technikos ir įrangos garantinis remontas ir pogarantinis aptarnavimas. Darbas organizuotas taip, kad galima būtų kuo operatyviau reaguoti į iškvietimus, greitai atlikti diagnostiką ir pašalinti gedimą. Kartais įrankis „suremontuojamas“ tiesiog telefonu.

Ištikus rimtesnėms bėdoms, pirmiausia ieškoma galimybės problemą išspręsti pas klientą. Tam įmonė turi parengtus 4 automobilius su diagnostine įranga ir būtinais įrankiais, kurie leidžia apie 80 proc. visų darbų atlikti vietoje. Jeigu vadinamosios greitosios pagalbos neužtenka, įmonė techniką atsigabena į serviso dirbtuves, o suremontuotą nuveža klientui. Įmonės centrinis servisas įsikūręs Kaune, Lietuvos centre, todėl net ir į atokiausią šalies regioną meistrai nuvyksta per kelias valandas. Smulkesnę sugedusią įrangą į serviso dirbtuves iš įmonės padalinių arba tiesiai iš kliento pristato siuntų tarnyba.

Apie 90 proc. visų gedimų pašalinama per 1–2 dienas. Retais atvejais remontas užtrunka ilgiau. Paprastai tai nutinka su senesniais arba prastai prižiūrėtais įrenginiais.

Galiojant garantijai, jei klientas pageidauja, remonto laikotarpiu suteikiamas pakaitinis įrenginys. Pasibaigus garantiniam laikotarpiui, remonto metu klientai gali išsinuomoti įmonės techniką su 30 proc. nuolaida.

„Prioritetą teikiame įmonės klientams, bet priimame ir konkurentų įrangą, nes technika yra panaši“, – sako E. Lisauskas.

Diagnostinė ir remonto įranga – įkandin naujų modelių

Tobulėjant technikai, tobulėja ir serviso įranga. Pirmiausia – diagnostinė aparatūra. Net ir statybinės įrangos diagnostikai jau naudojama kompiuterinė įranga, kuri kasmet atnaujinama, atsižvelgiant į naujus modelius. Tobulėjanti įranga verčia kelti ir darbuotojų kvalifikaciją, todėl serviso technikai žinias nuolat atnaujina mokymuose Lietuvoje ir užsienyje.

Bendradarbiavimas su įrangos gamintojais ir didžiausiais atsarginių dalių tiekėjais (kaip TVH), užtikrina operatyvų originalių atsarginių detalių tiekimą. Jei detalės nėra sandėlyje, skubiu atveju ji paprastai pristatoma iki kitos dienos 14 val.

Pastaraisiais metais populiarėja nuotolinio technikos stebėjimo paslauga. Dalis technikos, pavyzdžiui „Yanmar“ ekskavatoriai, turi gamykloje integruotą GPS sistemą, ir ši paslauga klientui teikiama nemokamai, tereikia pasirašyti atitinkamą sutartį. Į kitus įrenginius GPS modulį galima įmontuoti vietoje, tokiu atveju paslauga kainuoja nuo 10 eurų per mėnesį.

„Dauguma klientų gerai suvokia, kad tai yra nedidelis mokestis, palyginus su gaunama nauda, – sako serviso vadovas. – Įdiegus GPS, mes nuotoliniu būdu stebime technikos būseną, pamatome rizikas ir gedimus, informuojame, kad atėjo laikas daryti planinį aptarnavimą. Tuo tarpu įmonė gali stebėti technikos judėjimą ir prireikus gauti įspėjimą, jei technika juda už nustatytos teritorijos ribų – tai veikia ir kaip vagysčių ar neteisėto įrangos naudojimo prevencija.“

Nuo šių metų savo klientams įmonė siūlo dalyvauti „Yanmar Y-Care“ pratęstos garantijos programoje. Standartinę garantiją galima pratęsti iki 6 metų, taip apsisaugant nuo neplanuotų sąnaudų. „Y-Care“ taikoma visai „Yanmar“ kompaktiškų mašinų programai: savivarčiams, mikroekskavatoriams, miniekskavatoriams, midiekskavatoriams, ratiniams ekskavatoriams ir frontaliniams krautuvams. Pratęsta garantija užtikrina efektyvią investicijos apsaugą, nes minimizuoja prastovas dėl gedimų, leidžia kontroliuoti sąnaudas ir užtikrina aukštesnę parduodamos mašinos likutinę vertę, nes suteikia stiprų derybinį argumentą.

Įmonės servisas taip pat remontuoja elektrinius įrankius, jų akumuliatorius, restauruoja deimantines gręžimo įrankių karūnas. Dar viena verslui naudinga paslauga – elektrinių įrankių patikra, vertinant juos saugaus darbo aspektu, tikrinant, ar nepažeista įrankio izoliacija. Atlikus patikrą išrašoma pažyma. Jau kelerius metus savo klientams įmonė teikia jų turimo technikos bei įrankių parko techninio audito paslaugą. Ją rekomenduojama atlikti 1–2 kartus per metus.

„Audito metu mūsų specialistai atlieka detalią kliento technikos apžiūrą, teikia pasiūlymus jos remontui ar atnaujinimui. Didelį dėmesį skiriame įrenginio saugumui, elektros saugai, Išduodame patikros protokolus, – sako serviso vadovas E. Lisauskas. – Serviso tarnyba nuolat stiprinama – 2021 m. pabaigoje planuojama gauti „Karcher“ autorizaciją ir pradėti šio gamintojo įrangos remontą.“

Klaidos, kurios lemia įrangos problemas

Paradoksalu, tačiau įsigijusios naują techniką, įmonės dažnai neskiria būtino dėmesio apmokyti darbuotojus tinkamai ja darbuotis ir prižiūrėti. Pasak E. Lisausko, tai yra 2 dažniausiai pasitaikančios problemos, lemiančios gedimus. Statybinė technika ir įranga dirba dulkėtoje, abrazyvioje aplinkoje, todėl ją būtina patikrinti prieš pradedant darbą ir tinkamai sutvarkyti jį baigus. Tokie paprasti dalykai, kaip oro filtrų priežiūra, skysčių tikrinimas, mechanizmų sutepimas gali lemti technikos tarnavimo trukmę ir darbo našumą.

„Ne sykį susiduriame su požiūriu, kad visa bus atliekama einamojo aptarnavimo metu. Tačiau toks delsimas neretai nedidelę problemą gali paversti brangiai kainuojančiomis prastovomis, – akcentuoja serviso vadovas, tarstelėdamas, kad yra klientų, kurie pamiršta net ir planinį – profilaktinį aptarnavimą. – Jei tinkamai neprižiūrima šiuolaikinė technika su brangiomis išmaniomis sistemomis, remonto trukmė ir sąnaudos gali išaugti keletą kartų. Neprižiūrimų elektrinių įrankių resursas sumažėja 2–3 kartus. Norint išvengti brangiai kainuojančio remonto, dažnai pakanka tik reguliarios priežiūros ir patikros. Ilgametė patirtis rodo, kad kvalifikuotas savalaikis profilaktinis aptarnavimas kelis kartus sumažina remonto sąnaudas.“

Labiausiai auga naujas klientų segmentas – nuomos kompanijos

UAB „Elremta Mastermann“, 1995 m. veiklą pradėjusi kaip „Kausta Guder“, tiekia šiuolaikinę techniką ir įrankius statybai, žemės ūkiui ir pramonei, juos nuomoja ir remontuoja. Vienose rankose sutelkta pardavėjų ir remontininkų patirtis garantuoja, kad klientai įgis ne tik modernią techniką, bet ir iki minimumo sumažins nuostolius, prisireikus remonto.

Savo klientams įmonė siūlo garsių gamintojų, tokių kaip „Bosch“, „Makita“, „Dewalt“, „Yanmar“, „Bomag“, „Atlas Copco“, „Karcher“ statybinius įrankius ir techniką.

Efektyvią įmonės strategiją liudija ilgalaikiai santykiai su žinomomis įmonėmis: „YIT Lietuva“, „Mitnija“, „Autokausta“, „Staticus“, „Kauno tiltai“, „Fegda“, „Melingos keliai“. Klientais yra ir Ignalinos AE, iš įmonės įsigijusi griovimo robotą elektrinės demontavimo darbams; „Elektromontuotojas“, su kuriuo bendraujama nuo 1997 m. – šiemet įmonė užsakė 12 naujų „Yanmar“ ekskavatorių.

„Su UAB „Elremta Mastermann“ bendradarbiaujame jau daugiau nei 20 metų. Šios bendrovės išskirtinumas, tai – planavimas, darbo kokybė ir tinkamas požiūris. Kainos ir kokybės santykis, patikimumas bei tinkamas požiūris – tai mūsų ir UAB „Elremta Mastermann“ ilgalaikės partnerystės pagrindas“, – sako Rolandas Steponas Bankauskas, UAB „Elektromontuotojas“ direktorius.

Šiuo metu labiausiai auga naujas klientų segmentas – nuomos kompanijos.

„Tai ne tik didžiosios įmonės, kaip „Cramo“, „Ramirent“, „Storent“, „Gotas“, „Rentvėjus“, bet ir vidutinės bei mažosios, – vardija „Elremta Mastermann“ valdybos pirmininkas G. Liaudanskas. – Nuomos kompanijos itin išrankios technikos kokybei, ilgaamžiškumui bei pardavėjo remonto ir aptarnavimo galimybėms. Joms svarbus ir technikos vardas, nes tai lemia ir aukštesnę kainą antrinėje rinkoje. Todėl kruopščiai atrenkame nuomos kompanijoms parduodamų produktų portfelį, kuriame yra laiko patikrinta, tad ir patraukli technika.“

Naujas prekinis ženklas „Technitis“ – apjungia 25 metų „Elremta“ ir „Mastermann“ darbo su profesionaliais technikos vartotojais patirtį, užbaigdamas 3 metus trukusį dviejų įmonių susijungimo procesą. 

„Elremta Mastermann“ nuotr.

Pranešimą paskelbė: Lida Lapkienė, MB „Redakcija plius“

Rekomenduojame
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Sorel Mac Hill Chukka Men's Waterproof Black/Dark Moss 42
 
EMU Australia Wallaby Sequin Deep Pink 27
 
EMU Australia Toddle Deep Pink 18M+

Parašykite komentarą