Verslas

Startuolis „LastMile“ pajamas augino beveik 30 proc., pelnas viršijo ketvirtį milijono

Prekių pristatymo startuolis „LastMile“ pernai gavo 11,85 mln. eurų pajamų ir pasiekė 252 tūkst. eurų bendrą pelną. Taip pat įmonė aktyviai plėtė paslaugų teikimo teritoriją, augino komandą ir investavo į pasirengimą vystyti programinės įrangos verslą, orientuotą į aukštesnę pridėtinę vertę.

„2023 metais pasiekėme svarbų tikslą – teigiamą bendro pelno maržą, kuri sudaro 2 proc. nuo pardavimų. Nors metai buvo pilni išbandymų, tačiau pardavimų sąnaudas pavyko išlaikyti stabilias – tokio paties lygio, kaip 2022 metais. Vartotojų tyrimas parodė, kad mūsų inovacijos yra patogios ir vertinamos labai palankiai. Tai skatina veržliau judėti pirmyn ir investuoti į naujus projektus bei plėsti komandą, kurią šiandien sudaro bemaž pusšimtis žmonių“, – sako Tadas Norušaitis, startuolio vadovas ir bendraįkūrėjas.

„LastMile“ duomenimis, penkerius metus veikiančio startuolio pajamos pernai sudarė 11,85 mln. eurų ir buvo 30 proc. didesnės negu užpernai. EBITDA išliko toks pats, nors įmonė pradėjo įgyvendinti investicijų į programinės įrangos verslą planą – investavo daugiau nei 500 tūkst. Eur. Verslo sąnaudos sudarė 1,74 mln. eurų.

Sėkmingai įgyvendinti projektai įkvepia naujus

T. Norušaitis atkreipia dėmesį, kad išlaikyti augimo pagreitį leidžia teigiamas valdžios institucijų požiūris į autonominių transporto priemonių diegimą ir noras bendradarbiauti operatyviai ruošiant teisinę bazę ateities projektams. Pasak jo, tai, kad Lietuva atsiveria naujovėms ir kuria palankią teisinę aplinką, rodo lyderystės kryptį. Vilniuje įgyvendinti „LastMile“ autonominių automobilių projektai atnešė vertingų įžvalgų tiek verslui, tiek reguliuotojams ir kitoms suinteresuotosioms šalims.

„LastMile“ vadovo teigimu, realiomis sąlygomis išbandyti sprendimai suteikia pagrindą toliau plėtoti esamas paslaugas ir kurti naujus produktus, kurie būtų konkurencingi pasaulio mastu ir orientuoti į aukštesnę pridėtinę vertę. Būtent tokiu produktu T. Norušaitis vadina programinės įrangos sprendimus, kuriuos verslo klientams užsienyje siūlo lietuviško startuolio komanda. Bendravimas su klientais ir partneriais JAV bei Europos šalyse rodo, jog Lietuvoje sukurti skaitmeniniai sprendimai turi paklausą ir padeda verslams įgyvendinti strategines elektroninės komercijos inovacijas.

Vienu iš pagrindinių įmonės sukurtos programinės įrangos privalumų T. Norušaitis įvardija tai, kad klientai gauna pilnus elektroninės komercijos sprendimus, tinkančius tiek mažam, tiek dideliam prekybininkui. „Tokių sprendimų poreikis rinkoje yra akivaizdus. Praėjusiais metais su mūsų programine įranga startavo projektai JAV ir Rumunijoje. Šiemet įgyvendiname projektus Austrijoje ir Vokietijoje, kur e-komercijos sprendimai gan sparčiai skinasi kelią“, – dalijasi T. Norušaitis.

80 procentų užsakymų – vos per 1 valandą

Bendrovės duomenimis, esminis verslo augimo variklis praėjusiais metais buvo „LastMile“ greito pristatymo į namus paslauga bei didėjanti registruotų vartotojų bazė, kuri Lietuvoje siekia daugiau nei 300 tūkstančių.

Klientų pasirinkimai startuoliui ir toliau rodo kryptį, kokias paslaugas siūlyti ir vystyti yra perspektyviausia. Siekis patenkinti vartotojų poreikius padiktuoja ir atitinkamas programinės įrangos tobulinimo ir vystymo idėjas.

T. Norušaitis pastebi, kad tūkstančiams „LastMile“ klientų ypač patinka galimybė gauti pirkinius vos per 1 valandą, dėl to pastaraisiais metais platformos kūrėjai sukūrė eilę programinės įrangos patobulinimų.

Jis priduria, kad greito pristatymo paslauga tampa ryškiu „LastMile“ privalumu, kurį startuolis stiprina per visą savo penkerių metų istoriją. Šiandien net 80 proc. užsakymų sudaro tokie, kurie pristatomi vos per 1 valandą. „Vartotojai nebenori laukti ir iš anksto planuoti pirkinių. Žmonės renkasi greitį ir „čia ir dabar“ galimybę. Todėl 1 valandos pristatymas Lietuvoje taip sparčiai populiarėja“, – dalijasi T. Norušaitis.

Šiuo metu „LastMile“ pristatymo į namus paslaugą siūlo penkiuose didžiausiuose miestuose (Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje). Atsiėmimo paslaugas teikia ir Alytuje, Utenoje, Ukmergėje, Kėdainiuose, Tauragėje, Marijampolėje bei kituose miestuose.

Pirkėjai gali rinktis produktus iš daugiau nei 50 partnerių parduotuvių, tarp kurių – prekybos tinklas „Iki“, „Promo Cash&Carry“, „Cascada“, „Livin“, „Vaga“, „Krispo“, „Rolando daržovės“, „Mėsos broliai“ ir dešimtys kitų. Asortimentą bendrai sudaro daugiau kaip 70 tūkst. prekių: kasdieniai ir gurmaniški maisto produktai, gėlės, knygos, kosmetika, prekės vaikams, augintiniams ir kt.

Prekių pristatymo startuolis „LastMile“ priklauso prekybos tinklui „Iki“, kartu jie yra dalis tarptautinės „Rewe“ grupės, dirbančios 21 Europos šalyje ir turinčiai daugiau nei 384 tūkst. darbuotojų.

Daugiau informacijos:
Ieva Balkevičiūtė
„LastMile“ rinkodaros vadovė
Mob. tel. +370 681 20026
El. p. ieva@lastmile.lt

Parašykite komentarą