Nuo 2012 m. sausio 1 d. įsigaliosiantis visiškas alkoholio reklamos draudimas yra skubotas ir reikia daugiau laiko diskusijoms su visuomene ir socialiniais partneriais apie galimas jo pasekmes. Tokias nuostatas pabrėžė šiandien vykusio apskrito stalo diskusijos „Alkoholio reklama – draudimas ar savireguliacija?” dalyviai – reklamos, žiniasklaidos, verslo, valdžios atstovai, kurie diskutavo apie alkoholio reklamos draudimo pasekmes gėrimų pramonei, žiniasklaidos ir reklamos bendrovėms, bendrai šalies ekonomikai. Dauguma diskusijos dalyvių pritarė, kad įstatymas dėl draudimo buvo priimtas skubotai – neatsižvelgta į verslo interesus, įstatyme daug neatsakytų klausimų. Ne tik neįvertintos ekonominės pasekmės, tačiau įvedus draudimą, iškils daug įvairių absurdiškų situacijų. Todėl vienas iš priimtiniausių sprendimų būtų nukelti draudimo įsigaliojimą ir iš rasti daugiau laiko diskusijoms. Lietuva – draudimų lyderė KOMAA valdybos pirmininko Gintaro Šepučio teigimu, įvedusi alkoholio reklamos draudimą, Lietuva taps viena griežčiausiai šią sritį reguliuojančių ES valstybių – net ir itin griežtu alkoholio rinkos reguliavimu garsėjančiose Skandinavijos regiono šalyse alkoholio reklama reglamentuojama liberaliau. Be to, draudimai smarkiai paveiks Lietuvos reklamos rinką. „Šalies reklamos rinka per trejus metus krito 50%. Be jokių abejonių, alkoholio reklamos draudimas nuo 2012 m. dar labiau smukdys reklamos segmentą, nes šio sektoriaus įmonės – didelis reklamos agentūrų darbdavys”, – pabrėžė reklamos agentūras vienijančios asociacijos KOMAA valdybos pirmininkas. Siekdama išsiaiškinti alkoholio reklamos draudimo pasekmes, šiemet KOMAA atliko savo narių apklausą. Iš 17-os atsakymus pateikusių agentūrų, net 12 agentūrų 2010 m. turėjo pajamų iš alkoholio reklamos. Bendra KOMAA apklaustų agentūrų apyvarta iš alkoholio reklamos pajamų 2010 m. siekė 16,12 mln. litų. Pasak KOMAA valdybos pirmininko G. Šepučio, Lietuvos reklamos rinka stabilizuojasi, todėl tikėtina, kad 2012 m., uždraudus alkoholio reklamą, reklamos agentūros neteks panašios pajamų dalies. „Tai būtų didelis smūgis reklamos rinkai – apklausti KOMAA nariai patvirtino, kad įsigaliojus draudimui būtų jie neteks nemažų pajamų, bus priversti atleisti dalį darbuotojų, o tai reiškia negautas pajamas į valstybės biudžetą. Dar blogiau tai, kad draudimai nuleis reklamos kokybės kartelę. Alkoholio pramonės kompanijos savotiškai diktuoja televizinės reklamos kokybės standartus – yra reikliausi ir kartu kokybiškiausias reklamas kuriantys užsakovai”, – pabrėžė G. Šeputis. Išeitis – savireguliacija Pasak. G. Šepučio, veiksmingesnis būdas kontroliuoti alkoholio reklamos rinką – savireguliacijos mechanizmo stiprinimas. Jau dabar šalyje veikia Lietuvos reklamos biuras, kuris veiklą grindžia Lietuvos reklamos etikos kodeksu. Lietuvos aludariai taip pat jau ne pirmi metai laikosi Aludarių garbės kodekso, kuris griežtai reglamentuoja reklaminius, marketingo ir susijusius klausimus. „Esame pasirengę sėstis prie vieno stalo su valdžios institucijomis ir socialiniais partneriais. Lietuvos reklamos etikos kodeksą galime dar labiau griežtinti, įtraukiant daugiau aktualių nuostatų dėl alkoholio reklamos. Europos reklamos standartų aljanso išvadose teigiama, kad valdžios institucijos dažnai neturi reikiamos kompetencijos efektyviai reguliuoti rinką ir tik savireguliacijos sistema užtikrina, kad reklama būtų etiška, padori ir sąžininga”, – pažymi KOMAA vadovas.
Related Posts

„Citus“ ekspertai: Būsto rinka viršijo lūkesčius – pusmečio pardavimai išaugo 111 proc., viršijo visų 2023 m. rezultatą
2025 07 01
Šiauliuose planuojamas karinių orlaivių pilotų ir pagalbinių tarnybų mokymų centras – impulsas Lietuvos gynybiniam potencialui
2020 09 23