Orų prognozės artimiausiu metu skamba atšiauriai: dangų apniaukęs frontas visą savaitę neš sniegą ir gūsingus vėjus, o kelyje – naujus iššūkius vairuotojams. Draudikų teigimu, pablogėjus orams keliuose kasmet išauga incidentų skaičius. Ypač daug jų fiksuojama sezono pradžioje, kai vairuotojai dar nėra apsipratę su naujomis sąlygomis.
„Pirmas gausesnis sniegas vairuotojams sukelia nemažai rūpesčių: eismas tampa chaotiškas, gatvėse susidaro spūstys, išauga avarinių situacijų tikimybė. Taip nutinka dėl to, kad dažnas neįvertina slidžios dangos, renkasi nepakankamą atstumą, viršija greitį, o kiti, priešingai, važiuoja pernelyg lėtai, taip trikdydami eismą“, – sako draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė Guoda Jasaitė.
Reikšmingą vaidmenį užtikrinant kelionių saugumą atlieka ne tik vairuotojas, bet ir automobilis. Atėjus žiemai, svarbu tinkamai juo rūpintis – jei šis bus techniškai tvarkingas, avarinių situacijų tikimybė gerokai sumažės. Specialistė ragina vairuotojus pasitikrinti, ar šie nedaro dažniausių automobilio priežiūros klaidų, galinčių kainuoti labai brangiai.
Kelionės vos „prakrapštytais“ langais
„If“ atstovė išskiria keletą dažniausiai pasitaikančių vairuotojų įpročių, galinčių sutrikdyti sklandų judėjimą keliuose.
„Visų pirma – prieš važiuodami, nepagailėkite laiko kruopščiai nusivalyti langus. Nesvarbu, ar lauke snigo, lijo, ar naktį spaudė šaltukas. Nors naujesni automobiliai turi ledo tirpdymo funkciją, šildomus veidrodėlius, neretai vairuotojai nubraukia sniegą ar šerkšną tik nuo dalies lango ir skuba važiuoti taip apribodami savo matomumą. Toks sprendimas gali būti labai pavojingas“, – kalbėjo G. Jasaitė.
Pavojinga važiuoti ir nepatikrinus, ar automobilyje yra užtektinai langų plovimo skysčio, jį vertėtų rinktis atsparų minusinei temperatūrai. Ekspertė rekomenduoja įsitikinti, ar pasirinktas skystis spaudžiant šalčiams neužšals – anaiptol ne visi po šiltų rudeniškų orų spėjo jį pasikeisti.
Nešvarūs langai gali tapti rimta avarine priežastimi – jei, tarkime, į purvinus langus blykstelės saulė, matomumas gali sutrumpėti žaibiškai. Todėl G. Jasaitė pataria negailėti investicijų ir į kokybiškus valytuvus – žiemą jiems tenka dirbti ne tik lietui lyjant, bet ir siaučiant pūgoms, juos reikia tinkamai prižiūrėti, reguliariai patikrinti, ar šie nebraižo stiklo, nerūdija.
Senos, nusidėvėjusios padangos
Taip pat svarbu – tinkamai parinktos automobilio padangos. Pastarieji mėnesiai anaiptol nepriminė žvarbaus ir pernelyg šalto oro, todėl dalis vairuotojų tinkamų padangų pasirinkimui dėmesio skirti galėjo mažiau.
„Padangas būtinai reikėtų pasikeisti, jei jos turi įtrūkimų ar išsipūtimų, jei jų paviršius dantytas, padangų guma sutrūkinėjusi ar nusitrynęs protektorius. Todėl jei pastebite kokį nors nusidėvėjimą, verta pasirūpinti naujomis padangomis“, – pasakojo G. Jasaitė
Svarbu nepamiršti, kad važiavimas nusidėvėjusiomis žieminėmis padangomis gali būti labai pavojingas, jų protektoriaus gylis turėtų išlikti ne mažesnis nei 3 mm – tai padės saugiai įveikti plikledžio ruožus.
Apie „If“
„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2019 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,5 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.
Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas