Verslas

Šeimos verslo sėkmės kelias: nuo iš „Maximos“ gautos faksogramos iki kruasanų prancūzams

24 metus Marijampolėje veikianti duonos, užkandžių ir šaldytų gaminių bendrovė „Mantinga“ pirkėjams gerai pažįstama. Nuo kruasanų iki šviežių sumuštinių ar virtuvėje darbus palengvinančios šaldytos tešlos – šie „Mantingos“ gaminami produktai jau tapę dažno lietuvio įprasto pirkinių krepšelio dalimi. Įmonei vadovaujantis Mantas Agentas džiaugiasi, kad pirkėjai nuo pačių pirmų bandelių vos pasirodžiusių „Maximos“ parduotuvėje pajuto, kad tai – išskirtinis produktas.

Daugiau nei 1000 skirtingų produktų – tiek jų šiuo metu yra „Mantingos“ siūlomame asortimente. Naujų gaminių receptūros kuriamos nuolat: vien pernai jų sukurta virš 150. O juk viskas prasidėjo nuo nedidelio asortimento. Prieš du dešimtmečius lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parodytas pasitikėjimas tik pradedančiai augti šeimos įmonei buvo be galo svarbus pirmasis postūmis kelyje į sėkmę.

„Iki šiol puikiai prisimename, kaip „Maxima“ sutiko su mūsų pasiūlytu eksperimentu – vienoje savo parduotuvių išbandyti mūsų produktų kepimą, nors tuo metu visi skeptiškai žiūrėjo į šaldytą duonos produkciją. Po pirmos eksperimento dienos netrukus gavome faksu laišką, kuriame – prašymas mūsų produktus per kelias dienas pristatyti dar į keliasdešimt „Maximos“ parduotuvių, nes žmonėms labai patiko kvepiantys, traškūs ir švieži gaminiai“, – pirmuosius sėkmės žingsnius prisimena M. Agentas.

Pirmojo asortimento produktai – prancūziškos bandelės ir batonai, duonos ir kruasanai – iki šiol tebėra populiariausi „Mantingos“ gaminiai. Įmonės vadovas M. Agentas džiaugiasi, kad per pora dešimtmečių pavyko ištobulinti jų receptūras ir gamybai naudojant naujausias technologijas užtikrinti aukščiausią produkcijos kokybę.

Apie „Mantingos“ gaminamų produktų išskirtinumą žiūrėkite reportaže.

Kruasanai sužavėjo net jų tėvynę – Prancūziją

„Visada stengiamės sukurti ir rinkai pristatyti vis naujų produktų. Pavyzdžiui, esame sukūrę technologiją iškepti kruasanus iš dviejų skirtingų spalvų tešlų. Tai pagaminti anksčiau rankomis galėdavo tik kepyklėlės, tačiau mes buvome pirmieji Europoje ir gal net pasaulyje, kurie sugebėjo juos pradėti gaminti industriniu būdu“, – didžiuojasi M. Agentas.

Toks pasiekimas neliko nepastebėtas net kruasanų gimtinėje – Prancūzijoje, į kurią „Mantinga“ eksportuoja šiuos ypatingus ragelius. Tai svarbus įvertinimas lietuvių įmonei, nes prancūzai kruasanams kelia itin aukštus kokybės reikalavimus – turi ne tik tešlos spalvos, bet ir traškumas, sviesto skonis būti toks, „kaip reikia“.

Pasak M. Agento, sėkmė buvo ilgo ir nuoseklaus darbo rezultatas. Kurdamasi nuo nulio „Mantinga“ nuo pat pirmųjų žingsnių investavo į naujausias technologijas, kurios lemia aukščiausią produktų kokybę.

„Pavyzdžiui, spurgas „donuts“ gaminame naudodamiesi specialia technologija, dėl kurios suvartojame gerokai mažiau riebalų nei kiti gamintojai. Duonai naudojam savo raugą, kurį patys esame išauginę, ir kuris sukuria geresnis maistines savybes“, – gaminamos produkcijos ypatybes vardija „Mantingos“ vadovas M.Agentas.

Vienija bendros vertybės

„Mantingos“ bendradarbiavimas su lietuvišku prekybos tinklu „Maxima“ tęsiasi jau du dešimtmečius. „Vertiname galimybę kartu eiti į tas šalis, į kurias plečiasi „Maxima“: Latviją, Estiją, Bulgariją, Lenkiją. Be to, mus vienija bendros vertybės ir požiūris į ateitį – tvarumas ir socialinė atsakomybė mums yra vieni svarbiausių prioritetų“, – teigia M. Agentas.

Jis didžiuojasi, kad „Mantingos“ gamybos cechams jau pavykę taip sustyguoti procesus, kad iš esmės nebūtų išmetamo produkto: dalis tešlos atiduodama biodujų gamybai, riebalai – biokuro, o perteklinė šiluma naudojama vandens šildymui. Produkcija, kuri yra puikiausiai tinkama vartojimui, bet neatitinka standarto (pvz., vietoj 200 g produktas sveria 190), atiduodama labdarai: „Maisto bankui“, „Caritui“, vaikų globos namams.

Abi įmonės laikosi gyvūnų gerovės standartų: „Mantinga“ kasmet reikšmingai mažina ir per ateinančius kelerius metus planuoja visiškai atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių, o „Maxima“, juos jau pašalinusi savo „Meistro kokybės“ produkcijoje, iki 2025 m. ketina juos išimti ir iš parduotuvių lentynų.

„Jaučiame atsakomybę su bendruomene dalintis savo sėkme. Turime „Mantingos“ labdaros ir paramos fondą, per kurį praėjusiais metais suteikėme paramos už maždaug 400 tūkst. Eur. Visuomet daug dėmesio skiriame švietimui ir jo projektams, o krizinėse situacijose ieškome galimybių greitai reaguoti į poreikius“, – sako M. Agentas.

Kartu kuriama vertė šaliai

„Lietuvišką verslą kuriame visi drauge. Ilgametės partnerystės sukuria naudą ir mums, ir mūsų klientams. Pirkėjams galime užtikrinti jų pamėgtų produktų pasiūlą, lanksčiai reaguoti ir besikeičiančius poreikius. Kartu patikimi partneriai leidžia mums tobulėti ir didinti viso Lietuvos ūkio konkurencingumą. Džiaugiamės, kad kartu to siekiame su „Mantinga“, kuri savo energija ir kokybės, verslo bei socialinės atsakomybės standartais verčia pasitempti visus“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė.

Savo ruožtu 30-metį švenčiančiai „Maximai“ M. Agentas linki ir toliau išlikti tokia ambicinga, atsakinga, inovatyvia: „Linkiu tobulėti, ieškoti naujų galimybių ir kurti bendrą vertę ranka rankon dirbant su lietuviškais tiekėjais, tokiais kaip mes. O mes stengsimės neatsilikti ir išpildyti lūkesčius bei augti kartu, rūpindamiesi ir klientų poreikiais, ir pridėtine verte visai šaliai“.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”

Parašykite komentarą