Verslas

„Rail Baltica” projektas Lietuvoje kainuos beveik 2 mlrd. litų

Vilnius, gegužės 13 d. (BNS). Lietuvoje nutiesti siauresnę europinio standarto geležinkelio vėžę „Rail Baltica”, dabartiniais skaičiavimais, kainuos apie 1,95 mlrd. litų. Europos Sąjungos (ES) remiamam projektui iš Lietuvos biudžeto, planuojama, per kelis dešimtmečius bus skirta apie 770 mln. litų. Susisiekimo ministerija pranešė, kad vėžė nuo Lenkijos sienos iki Kauno kainuos apie 850 mln. litų, o nuo Kauno iki sienos su Latvija – dar apie 1,1 mlrd. litų, pranešė Susisiekimo ministerija. Be to, apie 75 mln. litų kainuos Kauno viešąjį logistikos centras, kurį įsteigti planuojama iki 2015 metų pradžios. Esamą geležinkelio liniją nuo Lenkijos sienos iki Kauno ketinama rekonstruoti, sugretinant ją su europine vėže arba įrengiant papildomą europinę vėžę palei esamą liniją. Visus darbus šiame ruože numatoma atlikti iki 2014 metų sausio. Iki šių metų gruodžio mėnesio planuojama atlikti projekto „Rail Baltica” atskiros europinės vėžės geležinkelio linijos Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje galimybių studiją, kuriai numatoma skirti 1,2 mln. litų. Didžiąją dalį „Rail Baltica” reikalingų lėšų sudarys Europos Sąjungos TEN-T ir Sanglaudos fondų parama. Įgyvendinti europinės vėžės nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos sienos projektą planuojama vėliau. Šiai geležinkelio linijai reikalingus teritorijų planavimo dokumentus bei techninius rangos darbų projektus numatoma rengti 2014-2025 metais. Anot Susisiekimo ministerijos, tikslesni darbų terminai ir lėšų poreikis paaiškės parengus galimybių studijas.

Parašykite komentarą