Verslas

Prasideda konservavimo sezonas: tradicinius konservavimo būdus nugali šaldymas

Lietuvos gyventojai jau pradėjo ruoštis vaisių, uogų ir daržovių konservavimo sezonui – lyginant su birželiu, pirmosiomis liepos savaitėmis konservavimui skirtų prekių paklausa išaugo dešimtadaliu. Kol kas populiariausias šių metų konservavimo būdas – šaldymas, pastebi lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“. Tam skirtų priemonių pirkėjai kasmet įsigyja vis daugiau, o šiais metais tokių priemonių nupirkta netgi daugiau nei stiklainių ir jų dangtelių, skirtų tradiciniam konservavimo būdui – marinavimui. Kita vertus, dėl permainingų vasaros orų, atsargų žiemai ruošimo sezonas šiemet prasideda vėliau nei pernai − įpusėjus vasarai fiksuojama mažesnė daugelio konservavimo priemonių paklausa nei tuo pačiu metu pernai.
„Šį birželį ir liepą pati populiariausia konservavimo priemonė – maisto produktų šaldymui skirti maišeliai. Šiemet jų paklausa kiek didesnė nei pernai ir net ketvirtadaliu didesnė nei 2015 m.“,  – pastebi Vilma Drulienė, „Maxima LT“ pirkimų direktorė.
„Stebime tendenciją, jog pirkėjai vis daugiau ir daugiau dėmesio skiria sveikai gyvensenai ir sveikai mitybai. Juk, pasak mitybos specialistų, tinkamai šaldomi vaisiai, daržovės ir uogos išsaugo daugiausiai vertingų medžiagų. Be to, šaldymas paprastesnis, mažiau imlus laikui, tad šį konservavimo būdą pastaraisiais metais pirkėjai renkasi itin noriai. Tą fiksuojame analizuodami besikeičiančius ilgalaikiam maisto išlaikymui skirtų indų ir priemonių pirkimo įpročius“, – komentuoja už pirkimus „Maximoje“ atsakinga V. Drulienė.
Atšilus orams šiais metais pirkėjai buvo itin išsiilgę šviežių uogų, vaisių ir daržovių, rodo „Maximos“ duomenys. Atitinkamai, įpusėjus vasarai uogų paklausa pasirodė daugiau nei dvigubai didesnė lyginant su pirmąja 2016 m. vasaros puse. Taip pat minėtu laikotarpiu šiais metais nupirkta net dviem trečdaliais daugiau agurkų ir ketvirtadaliu daugiau pomidorų. Tačiau dėl pasivėlinusio sezono net ir savų ar įsigytų daržovių rauginti ar marinuoti kol kas vis dar neskubama: birželio-liepos mėnesiais fiksuota trečdaliu mažesnė konservavimo įrankių ir stiklainių paklausa nei pernai tuo pačiu metu. Atitinkamai kiek mažiau nei įprastai atėjus vasaros viduriui suvartota konservavimui bei marinavimui tradiciškai reikalingų produktų: džiovintų lauro lapų, prieskonių mišinių, acto, citrinų sulčių, ir kt.
„Kadangi „Maximos“ pirkėjų bazė Lietuvoje – pati plačiausia, analizuodami, visų pirma, kiekinius mūsų bendrovės pardavimų duomenis, galime gana tiksliai analizuoti visoje rinkoje vyraujančias tendencijas. Mūsų žiniomis, Vakarų šalyse į madą grįžta susižavėjimas tradiciniais konservavimo būdais – marinavimu, rauginimu, tačiau Lietuvoje tendencijos – kitos. Šiuo metu galime drąsiai teigti, jog pirkėjai pirmenybę teikia šaldymui. Ir nors kol kas šios vasaros orai žmonių neskatina galvoti apie atsargų ruošimą žiemai, manome, jog dar po kelių savaičių pirkėjų šaldikliai ir lentynos visgi pradės aktyviau pilnėti atsargomis ir gėrybėmis, skirtomis šaltai ir ilgai lietuviškai žiemai“, – pastebi „Maxima LT“ pirkimų direktorė.
Apie bendrovę „Maxima LT“
Šiuo metu Lietuvoje veikia 237 „Maxima“ parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų.

Pranešimą paskelbė : Ieva Stankevičienė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Parašykite komentarą