Ieškant alternatyvių, aplinkai draugiškų transporto priemonių, Europoje didėja ne tik elektromobilių, bet ir tvarių sunkiųjų transporto priemonių paklausa. Europos automobilių gamintojų asociacijos duomenimis, pernai elektra varomų sunkvežimių paklausa stipriai išaugo – užregistruota dvigubai daugiau naujų elektra varomų sunkvežimių nei 2018-aisiais, o gamintojai pristato vis pažangesnių technologinių sprendimų. Tą iliustruoja ir „Scania“ patirtis bei neseniai sudarytas vienas didžiausių sandorių Europoje dėl elektrinių sunkvežimių tiekimo.
Švedijos sunkiojo transporto gamintoja „Scania“ elektrifikavimo sprendimus vysto jau kurį laiką. Jie apima visiškai elektrinius sunkvežimius ir autobusus, taip pat transporto priemones su hibridinėmis pavaromis, leidžiančiomis naudotis elektros ir vidaus degimo variklių privalumais.
Iki šiol pilnai elektriniai sprendimai, kuomet transporto priemonėms visą energiją teikia baterijos, buvo pritaikyti tik miesto autobusuose. Pernai „Scania“ pirmą kartą pristatė naujos kartos elektra varomą autobusą „Scania Citywide“, skirtą miesto ir priemiesčių maršrutams. Šiai technologijai pasiteisinus, ji buvo pritaikyta ir sunkvežimiuose, transporto užduotis atliekančiuose miestų teritorijose, ypač jų centruose.
Apie technologijos efektyvumą byloja ir naujausias su didžiausia Norvegijos maisto produktų didmenininke ASKO, teikiančia maistą visoje šalyje, sudarytas sandoris. ASKO nusprendė savo transporto parką papildyti net 75 elektra varomais „Scania“ distribuciniais sunkvežimiais. Tai vienas stambiausių tokio pobūdžio sandorių Europoje. Dėl jo buvo susitarta po to, kai bendrovė dar metų pradžioje pabandžiusi pirmuosius elektrinius „Scania“ sunkvežimius, liko patenkinta rezultatais.
„Mūsų tikslas – iki 2026 m. savo veikloje naudoti tik aplinkai nekenksmingus sunkvežimius. „Scania“ elektriniai sunkvežimiai yra svarbus žingsnis keliaujant jo link“, – sako ką tik sandorį dėl elektra varomų sunkvežimių tiekimo su „Scania“ pasirašiusios Torbjornas Johannsonas, „ASKO Norge AS“ valdybos pirmininkas.
„Labai džiugu, kad progresyvios įmonės imasi konkrečių žingsnių, siekdamos atsisakyti taršių sunkiasvorių. ASKO prisiima tokį įsipareigojimą, kokio reikia norint pasiekti Paryžiaus susitarimo tikslą apriboti visuotinį atšilimą iki 1,5 laipsnio. Tuo pačiu tai yra apčiuopiamas pavyzdys, kaip mes dirbame su klientais, pereidami prie tvaraus transporto sprendimų“, – sako „Scania“ prezidentas ir generalinis direktorius Henrikas Henrikssonas.
Elektriniai sunkvežimiai yra ne tik ekologiškas, bet ir ekonomiškas sprendimas, turintis didelį potencialą vietinio krovinių paskirstymo segmente. Pavyzdžiui, miestuose sunkvežimio akumuliatorių patogu pakrauti pristatant prekes ar vairuotojų poilsio metu. Tokie sunkvežimiai didžiausią efektyvumą pasiekia važiuodami intensyvaus eismo metu.
Elektra varomų „Scania“ sunkvežimių akumuliatoriaus talpa yra 165 kWh, o maksimali įkrovimo galia siekia 150 kW. Transporto priemonė sveria 27 tonas. Elektra varomas sunkvežimis gali nuvažiuoti maždaug 120 km atstumą. Toks atstumas yra optimalus, šiuolaikinėmis technologijomis pagrįstas sprendimas kroviniams vežti mieste.
—–
„Scania“ yra viena didžiausių pasaulyje transporto sprendimų teikėjų, kartu su savo partneriais ir klientais kurianti tvarią transporto sistemą. 2019 m. įmonė pardavė 91 700 vilkikų, 7800 autobusų bei 10 200 pramoninių ir jūrinių variklių. Pardavimų pajamos pernai siekė nei 14,34 mlrd. eurų iš kurių apie 20 proc. sugeneravo teikiamos paslaugos.
1891 metais įkurta „Scania“ šiandien veikia daugiau nei 100 šalių ir joje dirba 51 000 darbuotojų. Moksliniai ir eksperimentiniai tyrimai bei naujų produktų vystymas sukoncentruotas Švedijoje ir padaliniuose Brazilijoje bei Indijoje. Tuo tarpu gamyba vyksta Europoje, Lotynų Amerikoje, Azijoje su regioniniuose gamybos centruose Afrikoje, Azijoje ir Eurazijoje.
Nuo 2001 m. veikianti „Scania Lietuva“ prekiauja „Scania“ produktais, atlieka jų techninį aptarnavimą ir remontą Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose, taip pat teikia produktų įsigijimo finansavimo paslaugas.
Pranešimą paskelbė: Neringa Petrauskaite, We are marketing, UAB