Verslas

Per artimiausius 20 metų Airbus numato 25 tūkst. orlaivių paklausą

Apie 25 tūkst. naujų keleivinių ir krovininių lėktuvų, vertinamų 3,1 trilijono JAV dolerių, bus pagaminta nuo 2009 iki 2028 metų. Tai rodo paskutinės Airbus Global Market prognozės. Augančios ekonomikos, besiplečiantys oro linijų tinklai, nebrangių vežėjų gausėjimas, eismo intensyvėjimas ir senų, mažiau eko-efektyvių orlaivių keitimas eko-efektyvesniais oro laineriai – tai faktoriai, skatinantys naujų orlaivių paklausą. Didesni lėktuvai visose dydžių kategorijose reikalingi, kad padėtų sumažinti orlaivių perpildymą ir patenkintų egzistuojančių maršrutų augimą. Palyginus orlaivių investicijų trukmę ir flotilės apyvartumą, ekonominio nuosmukio ciklas yra sąlyginai trumpas, o stiprus oro kelionių poreikis skatina augimą. Tikimasi, kad 2009 metais pajamų iš keleivio už kilometrą (RPK) sumažėjimą 2% pakeis padidėjimas iki 4,6% 2010 metais. Prognozė numato, kad artimiausius 20 metų keleivių vežimo RPK (pajamos iš keleivio už kilometrą) atlaikys sektoriaus cikliškus padarinius ir išaugs iki 4,7 % per metus arba padvigubės per artimiausius 15 metų. Tam prireiks beveik 24 100 keleivinių orlaivių, vertinamų 2,9 trilijono JAV dolerių, paklausos. Pakeitus maždaug 10 000 senesnių keleivinių lėktuvų, pasaulinė 100 vietų ar didesnių orlaivių flotilė padvigubės. Šiuo metu flotilę sudaro apie 14 000 orlaivių. Prognozuojama, kad mokestis už krovinio toną kilometrui (FTK) kasmet padidės 5,2 %. Derinant su flotilės atnaujinimu, tai sukurs maždaug 3 440 krovininių lėktuvų paklausą. Iš jų daugiau nei 850 yra nauji lėktuvai, vertinami 210 milijardų JAV dolerių, konvertavus keleivinių orlaivių likutį. „Oro transportas yra auganti industrija ir esminis dalyvis pasaulio ekonomikoje. Technologija ir inovacijos yra pagrindinis eko-efektyvios aviacijos sektorių skatinantis stimulas, o Airbus yra abiejų šių sričių centre”, – sakė vykdantysis Airbus komercijos direktorius John Leahy. Oxford Economics prognozuoja, kad per 20 metų oro transportas tiesiogiai įdarbins 8,5 milijonus žmonių visame pasaulyje ir prisidės 1 trilijonu JAV dolerių prie pasaulinio bendrojo vidaus produkto. Didžiausią keleivinių lėktuvų paklausą sudarys Azijos-Ramiojo vandenyno kraštų oro linijos bei augančios rinkos. Regionas, kuriam priklauso Kinija ir Indija, sudarys 31% paklausos, Europa – 25 % ir Šiaurės Amerika – 23 %. Vidaus keleivių rinkoje per artimiausius 20 metų greičiausią augimą pajus Indija (10 %) ir Kinija (7,9 %). Didžiausia pagal eismo intensyvumą išliks JAV vidaus rinka. Oro eismo augimas, padidėjęs dažnumas, sumažėję mokesčiai, atsakomybė dėl aplinkos apsaugos ir perpildyti oro uostai vis labiau skatina oro linijas išnaudoti didesnių orlaivių galimybes, ypatingai orlaivių šeimas, kurios mažina pratybų ir išlaikymo mokesčius. Pavyzdžiui, JAV 2007 metais oro linijos išeikvojo 740 milijonų galonų degalų dėl transporto perpildymo, o tai prilygsta sąnaudoms 32 000 skrydžių kryptimi Londonas-Niujorkas. Tai gali būti sprendžiama naudojant didesnius orlaivius su sumažinto CO2 išmetimo galimybe. Per pastaruosius 10 metų lėktuvų dydis padidėjo 3%. Airbus prognozuoja, kad iki 2028 metų vidutinis lėktuvas bus 26% didesnis nei šiandien. Airbus numato, kad labai didelių lėktuvų, tokių kaip A380, talpinančių daugiau nei 400 keleivių, paklausa išaugs iki 1 700. Jie vertinami 571 milijardu JAV dolerių – tai prilygsta 19 % keleivinių ir krovininių lėktuvų gamybos vertei arba 7 % orlaivių visumos. Beveik 1 318 iš jų bus reikalingi jungti dinamiškiausius pasaulio miestus, kurių skaičius ir dydis nuolatos auga. Tai neišvengiamai sudaro eismo koncentraciją. Daugiau nei 50 % pasaulio labai didėlių lėktuvų bus eksploatuojami Azijos-Ramiojo vandenyno regiono oro linijų.

Parašykite komentarą