• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • » Paskelbti naujieną
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Daiktų internetas: 5 pavyzdžiai, atskleidžiantys jo potencialą
  • Kauno rajone gimė viena brangiausių Lietuvos eglių
  • Psichologė pataria: kaip siekiant tikslų išvengti perdegimo

RSS Būkime sveiki

  • Tyrimas atskleidė: lietuviai dėl savo sveikatos nerimauja vis rečiau, tačiau lėtinių ligų baimė išlieka stipri
  • Transplantacijos laukimas: kaip padėti artimiesiems?
  • Dar nevėlu skiepytis nuo gripo

RSS IT naujienos

  • Daiktų internetas: 5 pavyzdžiai, atskleidžiantys jo potencialą
  • 2019 metų telefonų apžvalga: ką apie technologijų ateitį praneša šie telefonai
  • Telefone laikote darbo duomenis? Atkreipkite dėmesį į šiuos patarimus

Pavojingiausi keliai – jau su atnaujintomis ištisinėmis linijomis, išskyrus Utenos regioną (žemėlapis)

Orai leidžia dirbti toliau, galbūt pavyks horizontaliai paženklinti visus šalies krašto kelius   

Pavojingiausiose vietose esančios ir labiausiai nusidėvėjusios kelių linijos jau sėkmingai atnaujintos ir keliai užmiestyje tapo saugesni, praneša kelininkai. Šiuo metu kelių linijos iš naujo horizontaliai paženklintos maždaug 40 proc. krašto kelių.

Utenos regione darbų neleido pradėti užstrigusios viešųjų pirkimų procedūros, todėl ten iki šiol nepaženklintas nė vienas užmiesčio kelias. 

Meteorologai prognozuoja, kad tinkamos oro sąlygos išsilaikys ir toliau, todėl kelininkai darbus galės tęsti. Iki prasidedant žiemai galbūt pavyks atnaujinti didžiąją dalį nusidėvėjusių kelio ženklinimo linijų ir simbolių.

Svarbiausi keliai – saugesni 

„Dirbti galėjome pradėti tik spalio viduryje. Vis dėlto šiltas ruduo ir pažangių technologinių taikymas leido mums sparčiai judėti pirmyn, tad nustatytus svarbiausius kelius paženklinome, nepaisant to, kad pasitaikė ir keletas ganėtinai lietingų savaičių. Orai išlieka palankūs ir toliau, todėl tikimės, kad pavyks atnaujinti dar daugiau nusidėvėjusių kelio linijų, kad per žiemą galėtume važinėti saugiai“, – sako kelius ženklinančios eismo saugumo bendrovės „Biseris“ generalinis direktorius Tomas Ignatavičius.

Pasak specialisto, keliai šiemet buvo ženklinami trimis technologijomis: kelio dažais bei polimerinėmis medžiagomis – pilno storio bei plonasluoksnėmis. Patvariausios bei ilgiausiai baltumą bei šviesos

atspindėjimą išlaiko polimerinės medžiagos, jos geriausiai matomos tamsoje bei lyjant ar sningant. Tokios kelio linijos yra iškilios, turi savyje šviesą atspindinčių rutuliukų.  Tokių linijų padengimas yra brangesnis, joms reikia geresnių oro sąlygų, pats procesas užtrunka ilgiau.

Kelio dažais paženklintose linijose stiklo rutuliukai yra tik paviršiuje, todėl jos greičiau nusidėvi ir yra blogiau matomos, ypač per lietų. Horizontaliai ženklinant kelią šia ir kitomis technologijomis svarbu, kad būtų sausa, todėl kelininkai dirbti gali tik tomis dienomis, kai nelyja. Nors šiuo metu tokie orai būna ne kasdien, tačiau sausų dienų vis dar yra pakankamai, kad kelius būtų galima ženklinti.

Kuriame kelyje kokia technologija naudojama, sprendžia Automobilių kelių direkcija bei kelius prižiūrinčios bei eksploatuojančios tarnybos, atsižvelgdamos į kelio dangą, jos būklę, eismo intensyvumą ir numatomą kelio dangos tarnavimo laiką.

Gaudė valandas be lietaus

„Šiemet dirbti teko ekstremaliai, nes laiko buvo labai mažai – artėjant lapkričiui bet kurią dieną galėjo pradėti snigti. O ir lietaus šiemet buvo ypatingai daug, tad brigados gaudė kiekvieną sausą valandą. Tokių sudėtingų darbo sąlygų jau nepamenu daugelį metų“, – sako T. Ignatavičius.

Buvo planuota, kad kelininkai su technika į kelius galės išvažiuoti bent rugsėjo pradžioje. Vis dėlto Automobilių kelių direkcija konkursus paskelbė tik birželio pabaigoje, o procedūros užsitęsė ir sutartys su kelių ženklintojais buvo pasirašytos tik spalį.       

Pasak kelininkų, apmaudu, kad iki šiol negalima dirbti Utenos regione, ir ten vairuotojams tenka važinėti keliais, kurie jau kelerius metus iš eilės nėra paženklinti: vidurio, kelkraščių ar kelio juostų linijos nusidėvėjusios ir nesaugios. Šiemet Utenos regione dirbti negalima todėl, kad viešojo pirkimo procedūros dėl šio regiono kelių ženklinimo yra įstrigusios ir sutartys su konkurso laimėtojais nesudaromos.

„Jokios informacijos, kada galėtume pradėti dirbti Utenos regiono keliuose, neturime. Gali būti, kad šiemet šie keliai jau taip ir liks su nusidėvėjusiomis linijomis, tad vairuotojai šiuose keliuose turėtų būti itin atsargūs ir atidūs, ypač važiuodami tamsoje“, – sako T. Ignatavičius.        

Situacija keliuose blogėja

Kelininkų teigimu, jau antri metai Lietuvoje keliai nėra pilnai horizontaliai paženklinami, linijos nėra atnaujinamos visur, kur reiktų. Dėl vėliau paskelbto konkurso šiemet buvo numatyta horizontaliuoju būdu paženklinti tik 40 proc. įprasto darbų kiekio. Pernai buvo atnaujinta tik apie 50 proc. kelių horizontaliojo ženklinimo. Iki tol įprastai kasmet būdavo naujai paženklinama apie 70 proc. visų šalies kelių.

„Kelių linijos labai svarbios eismo saugumui. Statistika akivaizdžiai rodo, kad šiemet ir pernai, kai keliai nebuvo tinkamai paženklinti, avaringumas keliuose išaugo. Daugėja žūstančiųjų. Tai didelė tragedija mūsų šaliai, kad dėl biurokratinių procedūrų negalime užtikrinti saugių kelių gyventojams“, – teigia T. Ignatavičius.

Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvos keliuose užfiksuota 9% daugiau eismo įvykių, nei per tą patį laikotarpį pernai, rodo Lietuvos automobilių kelių direkcijos duomenys. 9% daugiau žmonių buvo sužeisti, daugiau žmonių žuvo. Didžioji dalis tragiškų mirtimi besibaigiančių avarijų įvyksta būtent užmiesčio keliuose.

Lietuvoje 2016 metais keliuose žuvo 65 žmonės, skaičiuojant milijonui gyventojų, kai tuo tarpu Europos Sąjungos (ES) vidurkis siekia 50 žuvusiųjų vienam milijonui gyventojų.

Iki praėjusių metų Lietuvai buvo pavykę sumažinti žuvusiųjų keliuose skaičių ir iš paskutinių šalių trejetuko iškopti į septintą nuo galo poziciją tarp ES valstybių. Europos Komisijos duomenimis, didžiausias mirtingumas keliuose fiksuojamas Rumunijoje – 99 žuvę žmonės, mažiausias – Švedijoje, kur eismo įvykiuose prarandamos 27 gyvybės milijonui gyventojų. Tai beveik tris kartus mažiau nei Lietuvoje.  

Daugiau informacijos:

Tomas Ignatavičius, UAB „Biseris“ generalinis direktorius, tel. +370 5 260 1960, el. paštas t.ignatavicius@biseris.lt, www.biseris.lt

Pranešimą paskelbė : Dovydas Venckus, Agentūra 1323 (UAB Trylika-dvidešimt trys)

Rekomenduojame
 
REIMA Sydvest 521590 Navy 122
 
Crocs™ Classic Slipper Charcoal/Charcoal 42,5
 
FILA Vault CMR Jogger CB Low 1010802 Purple/Black 41
 
Crocs™ Reviva Mesh Slip-On Women's Navy/White 36,5
 
Moisture Recovery Treatment Balm Kaukė sausiems plaukams, 250ml
 
Crocs™ Monterey Wedge Womens Blossom 36,5
2017 11 13   BNS Spaudos centras
  Verslas
  • Lyderystės ir verslumo forumas "Power of the past – Force of the Future"

  • JI – viena pirmųjų, rankose laikančių „iPhone X“

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt
Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Draugai

Fontanai – namų aplinkos puošimui

Gelbėkit vaikus
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Rekomenduojame

  • TeisesBiuras.lt
  • sokiai kaune
  • audio igarsinimo paslaugos
  • fs19 mods
  • Avalynė
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2018Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Necessary Always Enabled