Mykolo Romerio universiteto Žmogaus ir visuomenės studijų fakulteto Edukologijos ir socialinio darbo institutas bendradarbiaudamas su Vilniaus švietimo pažangos centru spalio 16 d. tęsia „Pavaduotojų akademijos“ seminarų ciklą, skirtą Vilniaus miesto darželių, ikimokyklinio ugdymo įstaigų bei mokyklų pavaduotojams ir kviečia aktyviai dalyvauti seminare „Projektai ugdymo procese: nuo idėjos iki realizavimo“.
Seminaras skirtas pedagoginėje bendruomenėje plačiai paplitusiai ir mėgstamai praktikai – projektams. Tai svarbi tema, nes moksliniai tyrimai rodo, kad ne visuomet šios veiklos ir metodai yra tinkamai pritaikomi ir neduoda laukiamų rezultatų. Ekspertine patirtimi apie projektus ugdymo procese dalinsis MRU Žmogaus ir visuomenės studijų fakulteto Edukologijos ir socialinio darbo instituto mokslininkės – doc. dr. Asta Railienė ir dr. Daiva Penkauskienė.
„Pavaduotojų akademijos” idėja gimė 2018 m. rudenį Mykolo Romerio universiteto edukologams bendradarbiaujant su Vilniaus miesto savivaldybe. Buvo pastebėta, kad dažniausiai visi kompetencijų tobulinimo renginiai yra orientuoti išskirtinai į mokytojų tikslines grupes, o pavaduotojai ugdymui neretai likdavo nuošalyje. Savivaldybė turėjo lūkestį stiprinti šią mokyklų vadovų grandį. Todėl buvo parengta programa, siekiant išgryninti pavaduotojų ugdymui lūkesčius ir nuo 2020 m. „Pavaduotojų akademijos“ veikla išplėsta apimant ir ikimokyklinio ugdymo įstaigas. Organizuojami įvairūs kompetencijų tobulinimo renginiai – nuo klasikinių bendrųjų edukologijos temų, šiuolaikinės didaktikos naujovių iki darbo teisės ir ugdymo organizavimo praktikos. Pradedant nuo tradicinių seminarų formato iki pandemijos iššūkių pakoreguotų ir naujai atrastų, ir praktikoje išbandytų, nuotolinių kompetencijų tobulinimo formų. Tai erdvė, kur ne tik mokoma, bet ir mokomasi kartu. Kompetencijų tobulinimas grindžiamas klasikinėmis jau tampančiomis patyriminio mokymosi ir mokymosi bendradarbiaujant strategijomis. Šiais metais dar planuojamos trys veiklos – pirmoji siejama su projektais, antroji – su alternatyvių technologijų ugdyme panaudojimu taikant žaidybinimo arba nuodugniojo mokymosi edukacines idėjas, trečioji (šių metų baigiamoji) – su veiklų įsivertinimu ir refleksija.
„Pavaduotojų akademijos“ programa modeliuojama pagal strateginius Lietuvos švietimo siekius, sudarant sąlygas formuotis kūrybingai, atsakingai ir atvirai asmenybei, skatinant lyderystės kultūros mokykloje plėtrą. Pagrindinis programos tikslas – sukurti tvarią Vilniaus miesto bendrojo ugdymo mokyklų pavaduotojų kompetencijų tobulinimo bei profesinės tinklaveikos sistemą ir ją išbandyti. Nuolat organizuojami įvairūs seminarai, konsultacijos, susitikimai dalinantis gerąja patirtimi, padedant mokykloms spręsti kylančias problemas ir veiksmingai diegti naujoves. „Pavaduotojų akademijos“ veikla ir mokymai grindžiami patyriminės pedagogikos principais. Kuriant Vilniaus miesto bendrojo ugdymo mokyklų pavaduotojų kompetencijų ir profesinės tinklaveikos sistemą ir ją išbandant praktiškai yra derinami mokymosi bendradarbiaujant metodai ir formos. Programos apimtis – 40 ak. val.
Registracija į seminarą ikimokyklinio ugdymo įstaigų pavaduotojams „Projektai ugdymo procese: nuo idėjos iki realizavimo“:
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=SHPGoK96QEGcWjouBr8PDTYxWafcFIJCqAUpFBhWWVhUQzMzSThJMDNJTVNWVjE3VVFSNE5EWFUzQi4u
Seminaras vyks 2020 m. spalio 16 d. 9.00–12.30 val. Mykolo Romerio universitete (Ateities g. 20 Vilnius), I-414 aud.
Atkreipkite dėmesį: renginys vyks uždaroje erdvėje (konferencijų salėje); dalyvių skaičius bus ribojamas proporcingai pagal salės plotą, todėl į renginį kviesime tik 45 dalyvius. Visi seminaro dalyviai privalo dėvėti veidą dengiančias priemones ir laikytis saugaus atstumo. Atrinktiems renginio dalyviams asmeniškai kvietimus atsiųsime registracijos formoje nurodytu el. paštu (prašytume registracijos formoje teisingai užrašyti savo el. pašto adresą – kartais jie būna užrašyti klaidingai ir negalime nurodytais adresais išsiųsti informacijos).
Kviečiame registruotis ir aktyviai bendradarbiauti, sprendžiant ugdymo ir ugdomojo vadovavimo problemas!
Pranešimą paskelbė: Vaidotas Norkus, Mykolo Romerio universitetas