Sveikata

Patarimai, kaip natūraliomis priemonėmis sumažinti cukraus kiekį kraujyje

Su aukštu cukraus kiekiu kraujyje susiduriama tuomet, kai mūsų organizmas nebepajėgia iš kraujo veiksmingai pernešti cukrų į ląsteles. Jei ši problema nėra sprendžiama, tuomet gali atsirasti cukrinis diabetas. Skaičiuojama, kad Lietuvoje cukriniu diabetu serga apytiksliai 120 tūkst. žmonių, tačiau manoma, kad dar tiek pat atvejų gali būti nediagnozuoti.

Tai yra labai rimta ir pavojinga liga, o sergamumas cukriniu diabetu su kiekvienais metais labai sparčiai didėja. Todėl svarbu žinoti, kaip natūraliomis priemonėmis būtų galima sumažinti cukraus kiekį kraujyje.

Reguliarus sportas

Reguliarus sportas ir pakankamas fizinio aktyvumo lygis gali padėti sumažinti svorį ir padidinti jautrumą insulinui. Padidėjęs jautrumas insulinui reiškia, kad ląstelės gali geriau panaudoti cukrų, esantį kraujotakos sistemoje.

Sportas taip pat padeda mūsų raumenims panaudoti kraujyje esantį cukrų energijai ir raumenų susitraukimams. Jei žmogus susiduria su aukštu cukraus kiekiu kraujyje, jis turėtų reguliariai jį stebėti ir atsižvelgti į tai, kaip skirtingo lygio fizinis aktyvumas padeda cukraus kiekį kraujyje sumažinti.

Vartokite daugiau vandens

Pakankamo vandens kiekio vartojimas padeda sureguliuoti cukraus kiekį kraujyje. Vanduo ne tik apsaugo nuo dehidratacijos, tačiau taip pat padeda inkstams su šlapimu iš organizmo pašalinti per didelį cukraus kiekį. Atlikti tyrimai parodė, kad tie žmonės, kurie geria daugiau vandens, susiduria su mažesne aukšto cukraus kiekio kraujyje tikimybe.

Kontroliuokite angliavandenių suvartojimą

Mūsų organizmas angliavandenius paverčia į cukrus (daugiausia į gliukozę), o tuomet insulinas perneša cukrus į ląsteles. Tačiau tuomet, kai vartojama per daug angliavandenių arba susiduriama su insulino funkcijų sutrikimu, visas šis procesas sutrinka, todėl pakyla gliukozės lygis kraujyje.

Dėl šios priežasties būtina kontroliuoti suvartojamų angliavandenių kiekį. Daugybė atliktų tyrimų rodo, kad mitybos racionas, kuriame yra mažiau angliavandenių, padeda sumažinti cukraus kiekį kraujyje.

Padidinkite skaidulų vartojimą

Skaidulos sulėtina angliavandenių skaidymą ir cukraus įsisavinimą. Dėl šių priežasčių skaidulos užtikrina, kad cukraus kiekis kraujyje didėtų palaipsniui. Be to, skaidulos turi ir daugiau privalumų.

Egzistuoja dviejų tipų skaidulos – tirpios ir netirpios. Nors tiek vienos, tiek ir kitos skaidulos yra labai svarbios, tirpios skaidulos gali padėti sumažinti cukraus kiekį kraujyje. Taip pat nustatyta, kad mitybos racionas, kuriame yra daugiau skaidulų, padeda lengviau kontroliuoti I tipo diabetą.

Kontroliuokite maisto porcijas

Maisto porcijų kontroliavimas padeda sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį ir kontroliuoja svorį. Tai taip pat padeda užtikrinti tinkamą cukraus kiekį kraujyje ir sumažinti II tipo diabeto atsiradimo riziką.

Rinkitės mažo glikeminio indekso maisto produktus

Glikeminis indeksas buvo sukurtas tam, kad būtų galima įvertinti kraujyje esančio cukraus reakciją į maistą, kuriame yra angliavandenių. Tiek angliavandenių tipas, tiek ir jų kiekis turi įtakos cukraus kiekiui kraujyje.

Vartojant mažo glikeminio indekso maisto produktus galima sumažinti cukraus kiekį kraujyje – tiek I, tiek ir II tipo diabeto atveju.

Valdykite streso lygį

Patiriamas stresas gali padidinti cukraus kiekį kraujyje. Streso metu išsiskiria tokie hormonai kaip gliukagonas ir kortizolis. Šie hormonai lemia cukraus kiekio kraujyje padidėjimą. Atlikto tyrimo duomenys parodė, kad treniruotės, atsipalaidavimas ir meditacija padėjo reikšmingai sumažinti stresą ir cukraus kiekį kraujyje. Be to, fizinis aktyvumas ir atsipalaidavimo metodai, tokie kaip joga, taip pat gali išspręsti insulino išskyrimo problemas ūminio diabeto atvejais.

Pakankamai miegokite

Pakankamas ir kokybiškas miegas ne tik padeda pasijusti geriau, tačiau taip pat yra ir būtinas tvirtai sveikatai. Prastas ir nepakankamas miegas gali paveikti cukraus kiekį kraujyje ir jautrumą insulinui. Be to, tai didina apetitą ir svorio priaugimo riziką.

Miego sutrikimai sumažina augimo hormono išskyrimą ir padidina kortizolio lygį. Visa tai vaidina svarbų vaidmenį valdant cukraus kiekį kraujyje.

Atsikratykite papildomų kilogramų

Papildomų kilogramų atsikratymas pagerina fizinę formą, suteikia daugiau energijos ir padeda sumažinti įvairių sveikatos problemų riziką. Svorio kontroliavimas padeda užtikrinti optimalų cukraus kiekį kraujyje ir sumažina cukrinio diabeto atsiradimo riziką.

Net ir sumažinus savo svorį vos 7 % cukrinio diabeto atsiradimo riziką galima sumažinti net iki 58 %.

Žodis pabaigai

Minėtos priemonės nėra vienintelės, kurių pagalba galima natūraliai sumažinti cukraus kiekį kraujyje. Todėl visuomet yra naudinga tinkama linkme pakoreguoti savo gyvenseną.

Net jei cukrinis diabetas jums nebuvo nustatytas, tačiau pastaruoju metu pastebite, kad cukraus kiekis kraujyje būna aukštesnis, turėtumėte imtis priemonių jau dabar, pasirūpindami sveika gyvensena ir sumažindami cukrinio diabeto atsiradimo riziką.

Rekomenduojame
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Parašykite komentarą