Verslas

Pamokos išmoktos: antrojo karantino metu lietuviai jaučiasi finansiškai tvirčiau

Lietuvoje palaipsniui laisvėjant karantino sąlygoms, finansų specialistai optimistiškų nuotaikų įžvelgia ir šalies gyventojų finansiniuose sprendimuose. Pastebima, kad pandemijos pradžioje vyravusi nežinomybė dėl ateities traukiasi, o žmonės jaučiasi tvirčiau ir stabiliau. „General Financing banko“ duomenimis, antrojo karantino metu vos 0,1 proc. klientų kreipėsi į banką dėl įmokų atidėjimo.

Mokosi gyventi naujoje realybėje

„General Financing banko“ Rizikos valdymo departamento direktorius Eimantas Palionis pastebi, kad nors antrasis karantinas jau trunka dvigubai ilgiau nei pirmasis, gyventojų nerimo požymių dėl asmeninių finansų tvarkymo – kur kas mažiau.

„Pirmojo karantino metu visi atsidūrėme situacijoje, kurioje niekad iki šiol nebuvome. Nerimas dėl darbo vietos, šeimos finansų buvo aiškiai apčiuopiamas, bankai vieningai skelbė apie vadinamąsias paskolos arba kredito atostogas, kuriomis suskubo naudotis klientai.  Mūsų bankas tuomet taip pat sulaukė didesnio prašymų atidėti įmokas kiekio, o štai antrojo karantino metu to pageidaujančių klientų ženkliai sumažėjo, situacija panašėja į priešpandeminį laikotarpį. Tai leidžia daryti išvadą, kad daugelis priprato prie pandemijos keliamų iššūkių ar net sugebėjo juos išnaudoti savo naudai“, – kalba E. Palionis.

Jo teigimu, šalyje prasidėjus antrajam karantinui gyventojai jau žinojo, ko tikėtis, tad atsakingai planavo šeimos finansus, ieškojo papildomo uždarbio galimybių. E. Palionis taip pat priduria, kad per šį laikotarpį klientai domėjosi vartojimo paskolomis, refinansavimo galimybėmis, o prasidėjus pavasariui – kaip kasmet išaugo susidomėjimas autolizingo paslauga.

Atsidarius skyriams jaučiamas išaugęs indėlių skaičius

Nuo praėjusių metų pabaigos uždaryti „General Financing banko“ skyriai jau atveria duris klientams. Nors paslaugas bankas teikia ir internetu bei telefonu, pastebima, kad klientai finansiniais klausimais vis dar nori pasikonsultuoti ir gyvai.

„Kovo mėnesio viduryje atidarius pirmąjį skyrių dar kartą supratome, kad klientai nori turėti galimybę apie savo finansinius sprendimus su specialistais pasikalbėti akis į akį. Taip pat pastebėjome suaktyvėjusį prašymų padėti indėlius kiekį, kuris buvo sumažėjęs paslaugas teikiant per nuotolį. Ši tendencija dar labiau išryškėjo prieš kelias savaites atidarius likusius skyrius. Gerokai daugiau laiko leidžiant namuose, nemažai daliai klientų pavyko sukaupti santaupų, kurias, atlaisvėjus karantinui, jie nori įdarbinti“, – teigia E. Palionis.

Banko atstovas taip pat pabrėžia, kad klientų aptarnavimo skyriai atidaryti laikantis visų saugumo reikalavimų. Darbuotojai dėvi apsaugines priemones, skyriai pagal nustatytą tvarką dezinfekuojami, reguliuojamas klientų srautas, užtikrinamas saugus atstumas.

Pranešimą paskelbė: Beatričė Mikšytė, UAB „INK agency“

Parašykite komentarą