Noras įsigyti elektrinį dviratį iš vienos didžiausių e. prekybos platformų baigėsi metus besitęsusiu ginču ir galimu kelių tūkstančių eurų nuostoliu. Į tokią situaciją pateko vilnietis Ruslanas, sutikęs pasidalyti savo istorija ir įspėti kitus. Visgi daugybės laiko, kantrybės ir pastangų pareikalavusi istorija galų gale baigėsi laimingai – atgauti pinigus už negautas prekes vilniečiui padėjo „Citadele“ banko specialistai, kurie pataria, kaip išvengti panašių situacijų.
Apmokėjus – problemos
„Kadangi platforma valdoma ne ES bendrovės, nusprendžiau ieškoti pardavėjų, kurie turi prekių sandėlius Europoje. Tokį variantą radau Lenkijoje, išsiaiškinau, kad viskas legalu ir teisėta. Tuomet atlikau užsakymą, pasinaudojau nuolaidos kodu, kuris buvo pateikiamas oficialiai, prekybos platformoje. Apsidžiaugiau, kad prekę pavyko rasti tiek už patrauklesnę kainą, tiek užsitikrinti patogesnį jos atsisiuntimą. Tačiau vos sumokėjęs pinigus gavau pardavėjo atsakymą, kad dviratis negali būti atsiųstas į Lietuvą, nes krovinys esą per didelis. Nustebau – prekybininko sandėliai juk įsikūrę kaimyninėje šalyje“, – apie pirmuosius įtarimą sukėlusius signalus pasakoja Ruslanas.
Taip prasidėjo ilgas susirašinėjimas su pardavėju, kol galiausiai jis atvirai parašė: sumokėta kaina yra per maža, kad už ją būtų galima parduoti pirkinį. „Kreipiausi į platformos klientų aptarnavimo centrą, susirašinėjau su pardavėju, tačiau viskas veltui. Kai man buvo pareikšta, jog tokios vertės kroviniai nepristatomi, atlikau dar kelis užsakymus, nes labai norėjau įsigyti prekę. Taip elektrinis dviratis „pabrango“ iki 2,5 tūkst. eurų ir tuomet pardavėjas persigalvojo – atsiuntė prekių sekimo numerius, patvirtino, kad viskas gerai, prekės jau keliauja į Vilnių. Vėliau gavau ir pranešimą, kad siuntiniai buvo įteikti gavėjui, nors jų nesulaukiau. Kai susisiekiau su kurjeriais, paaiškėjo, kad siuntiniai pristatyti kitiems adresatams Vilniuje. Pardavėjas man pateikė jų siuntų numerius, taip turbūt siekdamas apgauti sistemą, kad užsakymas buvo atliktas“, – dalijasi patirtimi vilnietis.
Atkaklumas pasiteisino
Prieš praėjusią vasarą prasidėjusi istorija tęsėsi iki dabar. Per šį laiką Ruslanas daug kartų kontaktavo su prekybos platformos atstovais ir dalį sumokėtų pinigų – už vieną užsakymą – atgauti pavyko. Tačiau vėliau į pirkėjo skundus atstovai nustojo reaguoti. „Nesulaukęs e. platformos darbuotojų pagalbos, galiausiai kreipiausi ir į Lietuvos, ir į Europos Sąjungos vartotojų teises ginančias institucijas, bet išgirdau, kad pardavėjui ES reguliavimas netaikomas, todėl padėti negalės. Paskutinė viltis buvo pinigus susigrąžinti tarpininkaujant „Citadele“ bankui, iš kurio mokėjimo kortelės buvo atliekami mokėjimai“, – pasakoja Ruslanas. Tarpininkaujant bankui vilniečiui galiausiai pavyko atgauti ir likusius pinigus.
Ruslanas galėjo pateikti prašymą išieškoti pinigus iš pardavėjo pasinaudojant tarptautine mokėjimo kortelių apsaugos sistema, tačiau jau buvo praėjęs 120 dienų terminas, per kurį nagrinėjami tokie ginčai. „Visgi ryžomės padėti ir ėmėmės patys spręsti šį ginčą. Gavę kliento pretenziją, mūsų darbuotojai surinko visus susirašinėjimus ir, remdamiesi jais, atkūrė visą užsakymo eigą bei terminus ir pradėjo lėšų grąžinimo procedūrą. Visas procesas užtruko du mėnesius, bet galiausiai pavyko situaciją išspręsti ir klientas atgavo visas lėšas, kurias buvo sumokėjęs už negautas prekes“, – komentuoja „Citadele“ banko Verslo ir mažmeninės bankininkystės vadovas Darius Burdaitis.
Ar įmanoma apsisaugoti?
„Citadele“ banko atstovas atkreipia dėmesį, kad, karantino metu išaugus internetinės prekybos populiarumui, sukčiavimo atvejai elektroninėje erdvėje tapo dar dažnesni, todėl primena, kaip nepakliūti į sukčių ar nesąžiningų pardavėjų pinkles.
„Pirmiausia derėtų pasidomėti pardavėju, jo istorija, kitų klientų atsiliepimais. Jei perkate didesnės vertės pirkinį iš nežinomo pardavėjo, prieš pateikdami užsakymą pabandykite susirasti tarp draugų ar pažįstamu tuos, kurie jau yra pirkę iš jus sudominusio pardavėjo. Arba pamėginkite susisiekti su pačiu prekybininku – kaip jis bendrauja ir atsako į potencialaus pirkėjo užklausą, taip pat gali suteikti papildomos informacijos, padėsiančios apsispręsti, kam patikėti savo pinigus. Vertėtų susipažinti ir su prekybininko skelbiamomis prekių pristatymo ir pinigų grąžinimo sąlygomis ir nesigundyti pernelyg viliojančiais kainų pasiūlymais. Jei pasiūlymas skamba pernelyg gerai, kad būtų tiesa, tikėtina, kad galite likti nusivylę – gausite prastą kopiją, mažai kuo primenantį nuotraukoje matytą gaminį, ir patirsite finansinius nuostolius“, – pataria „Citadele“ banko atstovas.
Apie „Citadele“ banką: JAV kapitalo „Citadele“ grupė yra valdoma iš Latvijos, jos pavaldžiosios įmonės ir filialai veikia Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje. Pagal turto vertę „Citadele“ yra antras didžiausias komercinis bankas Latvijoje. „Citadele“ siekia modernizuoti bankininkystės sektorių ir suteikti daugiau galimybių žmonėms ir verslui visose Baltijos šalyse. Be klasikinių bankininkystės sprendimų, „Citadele“ klientams siūlo įvairias paslaugas, paremtas naujos kartos finansinėmis technologijomis, įskaitant modernią mobiliąją programėlę, bekontakčius ir momentinius mokėjimus. „Citadele“ bankas pirmasis Baltijos šalyse pasiūlė galimybę atsidaryti banko sąskaitą atsisiuntus mobiliąją programėlę ir pasidarius asmenukę, taip pat bekontakčius mokėjimus išmaniuoju žiedu.
Pranešimą paskelbė: Akvilė Pušinskaitė, UAB ADVERUM