• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Įdomioji sostinės metų statistika ir rečiausi vardai – gimė Perkūnija, Gūsis
  • Lietuvių programuotojų sukurtas įrankis gelbėja gyvybes JAV
  • Žiemiškos sąlygos kelia pavojus darbo vietose

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Lietuvių programuotojų sukurtas įrankis gelbėja gyvybes JAV
  • „Samsung“ pristatė „Galaxy Buds Pro“ ausines: ypatingas garsas kiekvienam gyvenimo momentui
  • „Samsung“ pristatė naujausią flagmanų „Galaxy S21“ seriją

P. Jokšas. Naujametinė rezoliucija verslui: žalingi įpročiai, kurių reikia atsikratyti valdant finansus

Metų sandūroje kone kiekvienas iš mūsų pasižadame sau pačių įvairiausių dalykų. Neslėpkime, tarp jų turbūt palyginti dažnai atsiduria ir tikslas atidžiau elgtis su savo finansais. Šis pažadas, tiesa, aktualus ir verslo įmonėms – atsikračius vos keleto blogų apyvartinio kapitalo valdymo įpročių, galima turėti pastebimos finansinės ir reputacinės naudos tiek trumpuoju, tiek ir ilguoju laikotarpiu.

1. Per didelis sukauptų atsargų lygis

Pirmasis blogųjų įpročių sąraše – per didelis atsargų lygis. Pasitikrinti, ar jis yra tinkamas, ar ne, gana paprasta – reikėtų apskaičiuoti, kiek laiko žaliavos ar jau pagaminta produkcija užsibūna sandėlyje. Jei, pavyzdžiui, žaliavos sandėlyje skaičiuoja daugiau nei 90 dienų, tai dažniausiai reiškia, kad jų lygis iš tiesų pernelyg didelis.

Per didelis sukauptų atsargų kiekis reiškia tiek įšaldytas lėšas, tiek ir papildomas palūkanas, jeigu jų įsigijimas buvo finansuojamas skolintomis lėšomis. Be to, kyla grėsmė, kad sukauptos žaliavos ar prekės tiesiog pasens ir nuvertės, o tuomet jas teks pardavinėti pigiau nei savikaina ar net nurašyti į nuostolius. Vienas iš tokių prekių pavyzdžių – padangos. Neparduodant kelis sezonus, jos ima nuvertėti, nes ilgainiui tiesiog kinta tokio pobūdžio prekėms keliami kokybės kriterijai, atsiranda naujesnių ir geresnių modelių. Galimas tokios situacijos sprendimas – sandėlio procesų skaitmenizavimas ir automatizavimas. 

2. Nesuplanuotas ir nesuvaldytas augimas

Verslo įmonei atradus galimybių auginti pardavimus, kartu su jais auga ir apyvartinis kapitalas. Iš čia kyla antroji rizika – pamiršta būtinybė įvertinti, kiek lėšų gali prireikti siekiant tinkamai suvaldyti verslo augimą. Užsitikrinti apyvartinio kapitalo finansavimą svarbu tam, kad įmonė pati galėtų laiku atsiskaityti su skolintojais ar tiekėjais, kol, pavyzdžiui, laukia atsiskaitymų iš savo klientų.

Norint apskaičiuoti grynojo apyvartinio kapitalo, kurį įmonei reikia finansuoti, poreikį, pirmiausia reikia pasitikrinti, per kiek laiko į veiklą investuotos lėšos sugrįžta pardavus pagamintas prekes, ir numatyti ateinančio laikotarpio pardavimus. Tuomet suskaičiuoti, kokia lėšų dalis bus įšaldyta kaip gautinos sumos ar atsargos, o kokią jų dalį galės kredituoti tiekėjai. Galiausiai prie gautinų sumų reikia pridėti sukauptų atsargų vertę ir atimti tiekėjams mokėtinas sumas. Gautas rezultatas ir bus suma, kurią reikia užsitikrinti įmonės ar išorinių finansuotojų lėšomis.

3. Pamiršta pirkėjų atsiskaitymo kontrolė 

Verslas-verslui segmente veikiančios įmonės dažnai vienos kitoms suteikia atidėjimus, kurių trukmė gali siekti vidutiniškai 60 dienų. Tačiau, kaip rodo mūsų klientų, besinaudojančių faktoringo paslauga, patirtis, pasibaigęs atidėjimo terminas nebūtinai reiškia, kad išrašyta sąskaita bus apmokėta laiku. Tai gali nulemti pačios įvairiausios priežastys – nuo pasimetusių dokumentų iki paprasčiausios pirkėjo drausmės stokos.

Užkirsti kelią tokioms situacijoms padeda nuolatinė komunikacija su pirkėju – tiek aiškus sistemos, kaip atsiskaitoma už gautas prekes ir sąskaitas aptarimas, tiek ir reguliarūs priminimai vėlavimo atveju. Pastebime, kad kaip drausminanti priemonė gana gerai veikia ir faktoringo paslauga, nes tokiu atveju pranešimus apie vėlavimą klientui siunčia jau ne pardavėjas, o jį atstovaujantis bankas.
Išvengti iššūkių, kuriuos gali sukelti neapmokėtos sąskaitos, gali draudimo bendrovių teikiamas pirkėjų atsiskaitymų draudimas. Pastaruoju metu ši paslauga populiarėja, nors anksčiau įmonės vengdavo ja naudotis ir tikėdavosi, kad draudikų pagalbos neprireiks. Visgi, ji ypač praverčia tais atvejais, kuomet su finansiniais sunkumais susiduria stambus pirkėjas ir įmonei tampa sunku susidoroti su tokios situacijos sukeltais nuostoliais.

4. Vėlavimai sumokėti tiekėjams

Tikintis drausmės iš klientų ir partnerių, svarbu jos laikytis ir patiems – gautas sąskaitas už paslaugas ar prekes apmokėti laiku.

Toks punktualumas tampa itin svarbus, kai nepalankiai susiklosčius aplinkybėms ar atėjus sunkmečiui sutrinka pinigų srautai. Pirmas vaistas tokioje situacijoje – paprašyti, kad prekių ar paslaugų teikėjai suteiktų atidėjimus tam tikram laikotarpiui. Juos kur kas lengviau gauti tada, kai partneriai pasitiki įmone ir žino, kad ji atsiskaitymus iki šiol vykdė laiku.

Laiku atsiskaityti už paslaugas ir prekes svarbu ir todėl, kad informacija apie vėlavimus jau galima dalintis viešai. Tai reiškia, kad ji pasiekiama ir būsimiems partneriams, ir kredito įstaigoms, o prasta įmonės reputacija gali sumažinti jų pasitikėjimą ir su tuo susijusias galimybes ateityje.

5. Pernelyg ilgi atsiskaitymų terminai

Nors atsiskaitymų atidėjimai versle yra įprasta praktika ir kartais netgi tampa derybiniu privalumu, padedančiu privilioti naujų klientų, svarbu apsibrėžti aiškias taisykles. Tam visuomet patariame išnagrinėti situaciją rinkoje, pasitikrinti, kokios trukmės atidėjimus suteikia konkurentai ir tuomet nustatyti savus terminus, per kiek laiko klientai turi apmokėti sąskaitas. Tinkamai juos nustatyti padeda ir paskaičiavimai, kiek papildomai įmonei atsieina toks klientų kreditavimas, kiek pelno maržos jis „suvalgo“.

Komentaro autorius – Paulius Jokšas, „PayRay“ banko vykdomasis direktorius

Pranešimą paskelbė: Laura Gabrilavičiūtė, Nova media

Rekomenduojame
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46
 
AUDIMAS Marginti medviln. maršk.ilg.rank. 2021-478 Mallard Green Printed S
2020 12 30   BNS Spaudos centras
  Verslas
  • Sausį keičiasi dalies „Rimi“ parduotuvių darbo laikas

  • Mums šventės, graužikams darbymetis

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • cs 1.6 siųstis
  • Reklama internete | Seo paslaugos
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Skalbimo mašinų remontas Vilniuje
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.