IT naujienos

Nuo šiol internetu pirktas prekes grąžinti bus lengviau

Lietuvoje internetu pirktų prekių grąžinimas dažnai neįvyksta sklandžiai – tai atspindi ir Vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenys, ir dažnai viešinami pirkėjų skundai. Vis dėlto situacija turės keistis: šį pavasarį prekybą internetu Lietuvoje pradėjo tokie verslo milžinai kaip „H&M” ir „Zara“. Pastarieji klientams patys siūlo grąžinti prekę, jei ji netinka, o grąžinimo procesas yra itin paprastas. Norint neprarasti klientų šiuo pavyzdžiu sekti teks ir vietinėms elektroninėms parduotuvėms: pirkėjai dėl to išloš, o verslui teks pasitempti.

Netobulą grąžinimų situaciją atspindi gaunami skundai

Iki šiol prekių, pirktų elektroninėse parduotuvėse, grąžinimo procese nestigo klaidų. Tai įrodo Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos duomenys. Per 2015–uosius metus net 66 proc. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gautų skundų buvo susiję su elektroninėse parduotuvėse įsigytomis prekėmis ir paslaugomis. Skųstasi dėl prekių grąžinimo buvo ne kartą, kai prekės ar paslaugos teikėjai nesutiko grąžinti pinigų už per 14 darbo dienų grąžintas prekes.

„Elektroninės parduotuvės dažniausiai pinigų už prekę negrąžinimą motyvuodavo tuo, kad prekė pagal Mažmeninės prekybos taisykles priskiriama negrąžinamoms ir nekeičiamoms. Vis dėlto kiekvienam elektroninėje erdvėje apsiperkančiam žmogui svarbu pasidomėti Civiliniame kodekse numatytomis nuostatomis, taikomoms nuotolinėms, elektroninėms sutartims“, – sako Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėja Giedrė Nenartavičiūtė.

Minėtose nuostatose rašoma, kad jei prekė užsakyta elektroniniu būdu, taikoma Civilinio kodekso numatyta teisė per 14 darbo dienų prekę grąžinti ir atgauti pinigus. Tiesa, yra prekių sąrašas, kurioms negalioja ši taisyklė, su juo susipažinti galima Mažmeninės prekybos taisyklių antrajame skyriuje.

Logistiniai sprendimai leidžia grąžinti lengviau

Viena priežasčių, kodėl grąžinimo procesui vietinės elektroninės parduotuvės neskirdavo daug dėmesio, yra siuntimo klausimai. Pirkėjams trūko informacijos, kaip grąžinti internetu pirktą prekę, gąsdindavo mitai apie dideles grąžinimo kainas, tuo tarpu pardavėjai nespręsdavo logistinių klausimų ir neieškodavo sprendimų su logistines paslaugas teikiančiomis bendrovėmis, nes nesuvokė grąžinimo reikšmės visame elektroninės prekybos procese ir nenorėjo skirti savo laiko bei finansinių išteklių kokybiškam grąžinimų organizavimui.

Tarptautinės siuntų pristatymo įmonės „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktoriaus Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, grąžinimams sprendimų visada buvo galima rasti, tačiau iki šiol jais buvo vangokai naudojamasi, o atėję didieji elektroniniai verslai paskatino elektronines parduotuves daugiau dėmesio skirti būtent grąžinimui, o siuntų pristatymo kompanijas – pasiūlyti lankstenius, pigesnius, smulkiam ir vidutiniam elektroniniam verslui prieinamesnius sprendimus.

„Atėjusias didžiąsias elektronines parduotuves galime drąsiai vadinti grąžinimų eros pradininkais Baltijos šalyse. Jos neabejotinai koreguoja Lietuvos elektroninės komercijos rinką, mat norėdamos išlikti konkurencinėje kovoje net ir mažosios Lietuvos elektroninės parduotuvės anksčiau ar vėliau turės skirti tinkamą dėmesį gerosios klientų patirties kūrimui ir tam pasitelkti įvairias priemones bei sprendimus“, – sako G. Bilevičius.

Didžiosios elektroninės parduotuvės jau seniai suprato, kad neužtenka parduoti prekę, svarbu užtikrinti gerą pirkėjų patirtį ir daro viską, kad tai įgyvendintų. Patogūs grąžinimai – vienas iš tokių būdų, tad Lietuvos elektroninių parduotuvių klientai tik išloš iš didžiųjų parduotuvių veiklos Lietuvoje pradžios, nes jų pėdomis tobulindami klientų aptarnavimą turės eiti ir kiti šalies elektroniniai verslai.

Apie „DPD Lietuva“:

UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinio siuntų pristatymo tinklo dalis. Įmonė yra Lietuvos smulkių siuntų rinkos verslas-verslui (B2B) lyderė. Kasdien kvalifikuoti įmonės specialistai darbuodamiesi siuntų paskirstymo terminaluose užtikrina paprastą, greitą ir patikimą siuntų pristatymą.
„DPD Lietuva“ produktų ir paslaugų spektras atitinka siuntų pristatymo poreikius: nuo siuntų pristatymo Baltijos šalyse iki skubaus siuntų pristatymo į kitas Europos Sąjungos šalis. UAB „DPD Lietuva“ siūlo efektyvius integruotus logistinius sprendimus įvairioms verslo šakoms. Pastovūs ir greiti pristatymo terminai, modernus siuntų rūšiavimo ir paskirstymo procesas, įsiklausymas į klientų poreikius bei kompetentingi ekspertai – tai tik dalis privalumų, kuriuos gauna klientai besinaudojantys DPD paslaugomis.

Rekomenduojame
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Parašykite komentarą