Verslas

Novatoriškiausių Lietuvos mokytojų receptas įdomesnėms pamokoms – informacinės technologijos

Aštuoniolikai Lietuvos mokytojų įteikti apdovanojimai už novatoriškumą pamokose Šiemet pirmą kartą konkurso „Virtuali kelionė klasėje” nugalėtojais pripažinti kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos pedagogai, į kompiuterių ekranus perkėlę Adomo Mickevičiaus kūrinį „Gražina”, kuriuo moksleiviams perteikė ne tik lietuvių kalbos, bet ir dailės žinias. Konkurso nugalėtojai išrinkti ir apdovanoti šeštajame Lietuvos „Mokytojų novatorių” forume, kurį organizavo LR Švietimo ir mokslo ministerija bei informacinių technologijų bendrovė „Microsoft Lietuva”. Iš viso konkurse pedagogams, sumaniausiai panaudojantiems informacines ir komunikacijos technologijas (IKT) savo pamokose, šiemet dalyvavo 328 darbai, kuriuos pateikė 80-ties Lietuvos mokyklų mokytojai. „Šiandien galime konstatuoti, kad informacinės technologijos rado kelią į pamokas Lietuvos mokyklose. Per 6 metus nuo mūsų iniciatyvos pradžios šalies pedagogai parengė daugiau nei 2 000 darbų, kuriais naudodamiesi jie ir jų kolegos gali pritaikyti informacines technologijas ir sumaniai perteikti vaikams savo dėstomų dalykų žinias, nesvarbu ar tai būtų fizika, matematika, ar dailė, muzika ir istorija”, – sakė Mindaugas Glodas, UAB „Microsoft Lietuva” generalinis direktorius. Pasaulinė iniciatyva efektyvesniam mokymui ir mokymuisi Konkursas „Virtuali kelionė klasėje” yra viena iš „Microsoft” pasaulinės programos „Partneriai mokyme” (Partners in Learning) iniciatyvų. Lietuvoje ji įgyvendinama kartu Švietimo ir mokslo ministerija bei Švietimo informacinių technologijų centru (ITC). Projekto tikslas – sukurti virtualią mokytojų bendruomenę, kurioje pedagogai iš skirtingų mokyklų bei regionų galėtų mokytis vieni iš kitų, keistis idėjomis, mokymo metodais, dalintis medžiaga, vaizdinėmis priemonėmis. Konkurso metu pedagogai rengia metodinę medžiagą, kurioje pristato kaip sėkmingai taikyti informacines technologijas pamokose, kaip sudominti vaikus, sudėtingą mokymo medžiagą paverčiant įdomiais pasakojimais, praktiniais pavyzdžiais. Informacinės technologijos padeda mokyti ir tiksliuosius, ir humanitarinius dalykus Šiemet konkursui „Virtuali kelionė klasėje” Lietuvos mokytojai pateikė 328 darbus, iš kurių 44 buvo pristatyti apdovanojimams, o 12 apdovanota už kūrybiškumą, novatoriškumą ir galimybes praktiškai pritaikyti pamokose. Tarp apdovanotojų darbų – matematikos, fizikos, istorijos, dailės, muzikos, tikybos, užsienio kalbų, chemijos, informacinių technologijų, klasės vadovo veiklos metodinės medžiagos, suskirstytos į 3 kategorijas: Bendruomenės ir bendradarbiavimo (už metodinės medžiagos pritaikomumą keliuose mokomuosiuose dalykuose), Inovatyvaus IKT taikymo (už išradingą technologijų pritaikymą) ir Turinio kategorija (už metodinės medžiagos pritaikomumą kitų mokytojų darbe). Taip pat buvo įteikti Pagrindinis prizas ir Mokytojų pasirinkimo prizas. Šiais metais pirmą kartą Pagrindiniu prizu buvo apdovanotas kurčiųjų ir neprigirdinčiųjų mokyklos pedagogų darbas. Tai – integruotas lietuvių kalbos ir dailės projektas „Adomo Mickevičiaus „Gražina” ekrane”. Jo esmė – padėti mokiniams suvokti laikmečio kultūros tradicijas, gilinti istorijos žinias ir technologijų naudojimo įgūdžius, susipažįstant su epu „Gražina”. Dailės pamokų metu pieštomis poemos veikėjų figūromis mokiniai „keliauja laiku” ir atkuria poemoje aprašytus istorinius įvykius. Sukurtas scenas jie filmuoja ir montuoja, papildydami kino filmą titrais. Nugalėtojai pristatys darbus Europoje Šiam darbui, kartu su antruoju Pagrindinio prizo laimėtoju Jėzuitų gimnazijos fizikos mokytojos Rigondos Skorulskienės darbu „Dangaus kūnų atspindžiai”, suteikta galimybė pristatyti savo projektą Europos „Novatoriško švietimo forume”, vyksiančiame šių metų kovo 23-25 d. Berlyne.

Parašykite komentarą