Verslas

„Nestlé“ iniciatyva: rems perėjimą prie atsinaujinančios maisto sistemos

Norėdama apsaugoti ir atkurti aplinką bei pagerinti ūkininkų ir jų bendruomenių gerovę, „Nestlé“ pristato iniciatyvą, kurios tikslas – paremti ir paspartinti perėjimą prie atsinaujinančios maisto sistemos. „Nestlé“ praneša bendradarbiausianti su savo tinklo partneriais, tarp kurių – daugiau kaip 500 000 ūkininkų ir 150 000 tiekėjų, ir padėsianti jiems diegti regeneracinės žemdirbystės praktikas.

Bendrovė taip pat inicijuos naujas programas, kurios padės spręsti socialinius ir ekonominius pereinamojo laikotarpio iššūkius. Šią žinią „Nestlé“ skelbia besiruošdama Jungtinių Tautų organizuojamam aukščiausio lygio maisto pramonės dalyvių susitikimui „Food System Summit“ Niujorke. Tai – „Nestlé“ indėlis į Jungtinių Tautų (JT) tarptautinę Darnaus vystymosi tikslų programą, kurią organizacija nori įgyvendinti iki 2030 metų. Sprendimui pereiti prie atsinaujinančios maisto sistemos įtakos taip pat turėjo neseniai paskelbta JT Tarpvyriausybinės klimato kaitos komisijos ataskaita, rodanti, kad klimato krizė vis stiprėja.

„Žinome, kad atsinaujinantis žemės ūkis vaidina lemiamą vaidmenį gerinant dirvožemio sveikatą, atkuriant vandens apytakos ciklą ir didinant biologinę įvairovę ilgalaikėje perspektyvoje, – sako „Nestlé“ valdybos pirmininkas Paulas Bulcke. – Tai yra tvarios maisto gamybos pagrindas, kuris, svarbiausia, padeda siekti ir mūsų išsikeltų klimato stabilizavimo tikslų“.

„Nestlé“ viena pirmųjų pasirašė JT iniciatyvą „Business Ambition for 1.5°C“, ir 2020 m. gruodį pasidalino detaliu projektu, kaip iki 2030 metų taršą aplinkai planuoja sumažinti perpus, o iki 2050 m. grynąjį išmetamų anglies dvideginio dujų (CO2) kiekį sumažinti iki nulio.

„Su ūkininkų bendruomenėmis visame pasaulyje mus sieja ilgalaikės partnerystės, todėl norime sustiprinti savo paramą tokioms ūkininkavimo praktikoms, kurios teikia naudą ir aplinkai, ir žmonėms, – sako „Nestlé“ generalinis direktorius Markas Schneideris. – Norint, kad pereinamasis etapas būtų sklandus ir teisingas, būtina visame pasaulyje remti ūkininkus, kurie patiria riziką ir išlaidų, diegdami atsinaujinančio žemės ūkio praktikas savo veikloje“.

Norėdama paskatinti atsinaujinantį žemės ūkį visoje įmonės tiekimo grandinėje, per ateinančius penkerius metus „Nestlé“ investuos 1,2 mlrd. Šveicarijos frankų, į tris pagrindines sritis, padėsiančias ūkininkams taikyti atsinaujinančio ūkininkavimo praktikas. Šios sritys yra:
• Pažangiausių mokslinių ir technologinių naujovių taikymas bei techninė pagalba. Pavyzdžiui, pasinaudodama plataus savo mokslinių tyrimų ir plėtros ekspertų bei agronomų tinklu ir žiniomis, „Nestlé“ jau dabar išvedinėja mažiau poveikio aplinkai turinčias didesnio derlingumo kavos ir kakavos veisles ir kuria metodus, kurie padėtų sumažinti išmetamų teršalų kiekį pieno tiekimo grandinėje. „Nestlé“ taip pat siūlys mokymus ūkininkams, padės jiems keistis informacija ir geriausia praktika, kurią šie galės pritaikyti lokaliai.
• Parama investuojant. Perėjimas prie atsinaujinančio žemės ūkio susijęs su pradine rizika ir papildomomis išlaidomis. „Nestlé“ rems ūkininkus bendrai su jais investuodama, palengvindama skolinimosi procesą ar padėdama gauti paskolą specializuotai įrangai. Bendrovė taip pat bendradarbiaus su partneriais, finansuodama bandomuosius projektus, skirtus išbandyti ir išsiaiškinti geriausius atsinaujinančios žemdirbystės tobulinimo būdus.
• Siūloma didesnė kaina už produkciją, pagamintą atsinaujinančios žemdirbystės ūkiuose. „Nestlé“ brangiau ir didesniais kiekiais pirks reikalingas žaliavas, išgaunamas naudojant atsinaujinančio žemės ūkio praktikas. Tai reiškia, kad ūkininkams bus papildomai mokama ne vien už produkcijos kiekį ir kokybę, bet ir už naudą, kurią jie teikia aplinkai per dirvožemio apsaugą, vandens ciklo valdymą ir anglies sekvestraciją (dirvos galimybės kaupti organinę anglį užtikrinimą).

„Nestlé“ taip pat pristato svarbiausias regeneracinio ūkininkavimo praktikas, kurias nori skatinti. Tarp jų – biologinės įvairovės gerinimas, dirvožemio išsaugojimas, vandens ciklų atsinaujinimas ir integruotos gyvulininkystės praktikavimas.

„Nestlé“ skaičiuoja, kad beveik du trečdalius šiltnamio efektą sukeliančių dujų lemia žemės ūkio veikla, o pieno gavyba ir gyvulininkystė atsakinga už beveik pusę išskiriamų dujų. Pavyzdžiui, pieno gamybos srityje „Nestlé“ naudoja pažangiausias technologijas ir mokslą, kad jau ūkiuose sumažintų išskiriamų teršalų kiekį. Bendrovė susitarė bendradarbiauti su 30 ūkių dvylikoje pasaulio šalių – juose testuos klimatui palankias atsinaujinančio žemės ūkio praktikas, kurios padės siekti nulinio šiltnamio efektą sukeliančių dujų lygio. „Nestlé“ taip pat bendradarbiauja su ūkininkais ir išvedinėja maistingų ir skanių ankštinių kultūrų veisles, kurios būtų naudojamos kaip alternatyva pienui. Daugiau informacijos apie „Nestlé“ iniciatyvas rasite čia:
https://www.nestle.com/stories/a-just-transition-mark-schneider-regenerative-agriculture

Remia ūkininkų bendruomenes, siūlydama pajamų šaltinius ir programų jaunimui
Atsinaujinantis žemės ūkis prisideda prie bendros regeneracinės maisto sistemos, kuri turėtų būti sąžininga ir skaidri visiems jos dalyviams. „Nestlé“ tvarumo programos užtikrina, kad jose dalyvaujantys ūkininkai turėtų keletą stabilių pajamų šaltinių. Be to, bendrovė įgyvendins naujų programų, kurios leis jos vertės grandinėje esantiems ūkininkams užsitikrinti naujų pragyvenimo šaltinių ir didins ūkininkavimo patrauklumą. Kiek vėliau šiemet bendrovė pristatys konkrečius planus ūkiams, esantiems jos kavos ir kakavos tiekimo grandinėje.

Norėdama paremti ūkininkaujantį jaunimą, „Nestlé“ lapkritį startuoja su nauja mokymo platforma, skirta pritraukti ir apmokyti naują ūkininkų kartą. Mokymuose, kuriuose dalyvaus daugiau nei 40 000 ūkininkų, daugiausia dėmesio bus skiriama atsinaujinančio ūkininkavimo praktikoms ir ūkių atsparumo užtikrinimui klimato kaitos akivaizdoje.
Visos šios iniciatyvos, vienijamos šūkio „Generation Regeneration“, yra orientuotos į ūkininkus, jaunimą, vartotojus ir „Nestlé“ darbuotojus.

Apie „Nestlé“:
Nestlé“ yra viena didžiausių pasaulyje maisto ir gėrimų bendrovių, joje dirba 230 000 darbuotojų. Įmonė veikia 187 šalyse ir valdo daugiau kaip 2 000 prekės ženklų – nuo žinomų visame pasaulyje iki mėgstamiausių vietinėse rinkose. Žinomiausi „Nestlé“ prekės ženklai yra „Nescafé“, „Maggi“, „Nesquik“, „Purina“, „Lion“, „Kit Kat“, „Perrier“ ir kt.
Baltijos šalyse „Nestlé“ savo atstovybę įkūrė 1996 m. Po šešerių metų buvo įkurta UAB „Nestlé Baltics“, jos centrinis biuras yra Vilniuje.

Parašykite komentarą