Verslas

Neatsakingi „Linavos” vadovybės veiksmai gali lemti vežėjų, ypač smulkiųjų, bankrotus

Dalis asociacijai „Linava” priklausančių vežėjų kreipėsi į teismą, nes asociacijos vadovai ignoruoja pažeidimus, užfiksuotus Vilniaus regiono vežėjų susirinkime, slepia duomenis apie asociacijos ir jai pavaldžios bendrovės „Linava servisas” finansinę padėtį. Nuogąstaujama, kad pasitvirtinus įtarimams, jog „Linavos” vadovai valdė asociacijos narių mokamas milijonines lėšas neatsakingai, o „Linavos servisui” bus paskelbtas bankrotas, toks pat likimas gali ištikti ir kai kuriuos vežėjus, ypač smulkiuosius. Informaciją asociacijos vadovai žadėjo suteikti per gegužės 28 d. planuotą kongresą, tačiau savavališkai jį nukėlė neribotam laikui. „Asociacijos vadovai jau keletas mėnesių slepia duomenis apie tikrąją jos ir „Linavos servisas” finansinę padėtį, tikėdamiesi, kad bus perrinkti. Dėl to tik stiprėja įtarimai, kad „Linavos servisas”, smulkiems vežėjams reikalingiausia bendrovė, bankrutuos. Maža to, abejodamosi asociacijos stiprumu, bankai atsisako skolinti jai pinigus, kurie būtų naudojami vykdant vežėjams aktualius projektus. Toks chaosas anksčiau ar vėliau gali lemti ne vienos bendrovės bankrotą”, – įsitikinę vežėjai, susibūrę į iniciatyvinę grupę „Už finansinį ir rinkimų skaidrumą asociacijoje „Linava”!”. Pagrindinė bendrovės „Linavos servisas” paskirtis yra teikti įvairias paslaugas vežėjams, tarp jų: tiekti detales, tarpininkauti perkant kurą, padangas, ypač smulkesniems vežėjams, neturintiems finansinių galimybių tai daryti savo lėšomis. Be to, „Linavos servisas” tai darydavo palankiomis sąlygomis, atidedant mokėjimus, todėl jos bankrotas būtų rimtas smūgis smulkiesiems vežėjams. Dėl problemų asociacijoje bankai sustabdė finansavimą keliasdešimt milijonų litų siekiantiems projektams, aktualiems visiems vežėjams – skubus pridėtinės vertės mokesčio grąžinimas iš užsienio valstybių, centralizuotas kuro pirkimas visoms pervežimo įmonėms. Be to, dėl „Linavos” asociacijos vadovų nenoro paviešinti informaciją apie organizacijos finansinę padėtį pradėjo strigti ir valstybės institucijų, ministerijų sprendimai dėl visiems vežėjams aktualių klausimų. Vežėjai piktinasi, kad dėl ydingos rinkimų sistemos asociacijos vadovai paskutiniais mėnesiais iki rinkimų didelę laiko ir dėmesio dalį skiria tam, kad gautų vežėjų įgaliojimus balsuoti savo naudai per rinkiminį kongresą. Pagal šiuo metu galiojančią tvarką, vienas asociacijos narys turi vieną balsą, nepriklausomai nuo bendrovės dydžio, tačiau kongrese dalyvauti nėra būtina – įgaliojimą balsuoti vežėjo vardu galima išrašyti bet kuriam kitam asmeniui ar asociacijos nariui. „Dėl tokios rinkimų tvarkos išsigimsta pati asociacija. Prieš rinkimus vyksta aktyvi įgaliojimų medžioklė, o tai leidžia asociacijos vadovams dar iki kongreso abejotinais metodais užsitikrinti įgaliojimus ir jais piktnaudžiaujant garantuoti sau šiltas vietas bei palankius sprendimus. Tokia sistema sudaro sąlygas jiems savivaliauti ir nekreipti dėmesio į narių interesus”, – tvirtino iniciatyvinės grupės nariai. Iniciatyvinei grupei priklauso didelė dalis Vilniaus regiono vežėjų, iš kurių aktyviausi yra Aidas Nakčiūnas („Girteka”), Remigijus Žitkevičius („Vilniaus dobilas”), Audronė Kumelienė („Dejusta”), Vidmantas Pelėda („Transekspedicija”) ir Vladimiras Kitovas („Vievio transportas”), Juozas Kuklys („Veka-Auto”).

Parašykite komentarą