Startuoja nauja Vilniaus verslo plėtros ir turizmo agentūros „Go Vilnius“ rinkodaros kampanija „Expectations vs. Reality“ (liet. „Lūkesčiai ir realybė“), kurios tikslas – didinti miesto žinomumą tikslinėse turizmo rinkose: Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje. Naujoji kampanija meta iššūkį įsisenėjusiems stereotipams ne tik apie Vilnių, bet ir visą Rytų Europos regioną.
Posovietinės šalies įvaizdžio asociacijos atsispindi bene kiekvienuose „Go Vilnius“ žinomumo ir įvaizdžio tyrimuose, o 2022 m. „Keliauk Lietuvoje“ atlikta apklausa taip pat parodė, kad visa Lietuva Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje asocijuojama su sąvokomis „Rusija“ (10 proc.)., „Rytų Europa“ (atitinkamai 8 proc. ir 7 proc.), „skurdi, nežinoma šalis“(4 proc. ir 5 proc.).
Be to, kasmetinis „Go Vilnius“ atliekamas tyrimas rodo, jog sostinės žinomumas Vokietijoje 2022 m. siekė 57 proc., o 2023 m. paaugo iki 62 proc.; Jungtinėje Karalystėje žinomumas paaugo vos procentu: 2022 m. – 42 proc. ir 2023 m. – 43 proc.
„Kadangi Vilniaus žinomumas yra mažesnis nei kitų Europos sostinių, tai ir miesto įvaizdis yra stipriau veikiamas stereotipų, kuriuos apie visą regioną vaizduoja žiniasklaida ir populiaroji kultūra. Tai ir atsispindi tyrimų rezultatuose. Todėl šia kampanija siekėme pagaliau prabilti apie stereotipus patys, bei parodyti, kaip stipriai jie neatitinka šiandieninio Vilniaus tapatybės bei lankytojų patirties jame, ką vėlgi patvirtina apklausos: du iš trijų Didžiosios Britanijos turistų ir kas antras vokietis, apsilankęs Vilniuje, teigia, kad mielai čia sugrįžtų“, – teigia „Go Vilnius“ vadovė Dovilė Aleksandravičienė.
Pasak jos, ši kampanija tęsia iki šiol organizacijai būdingą drąsų, saviironišką, nestandartinį, humoristinį kalbėjimo toną. „Miesto žinomumo auginimas yra ilgalaikis ir kryptingas darbas. Todėl visomis kampanijomis keliame tikslą turizmo skaičius didinti ir įvairiausiomis komunikacijos formomis siekti, kad Vilnius vis dažniau atsirastų keliaujančiųjų žemėlapiuose“, – teigia ji.
Iki šiol viena sėkmingiausių „Go Vilnius“ rinkodaros kampanijų „Vilnius – G Spot of Europe“ (liet. „Vilnius – Europos G taškas“) pasiekė apie 3 mlrd. tarptautinę auditoriją ir buvo įvertinta kaip geriausia prestižiniuose turizmo apdovanojimuose „International Travel & Tourism Awards“.
Vilnius atstovauja visą regioną
Naująją rinkodaros kampaniją sukūrusios agentūros „BM Boutique“ kūrybos vadovas Antonio Bechtle sako, kad su šia reklama Vilnius atkreipia dėmesį į tai, kaip klaidingai vakariečiai mato Rytų Europą, bei kviečia juos pakeisti turimas nuostatas.
„Ankstesnėse kampanijose kėlėme problemą, kad Vilnių tikslinėse rinkose žino tik 5 proc., o šioje adresuojame ir su tuo susijusius gajus stereotipus, net jei jie labai nutolę nuo realybės“, – sako jis.
Daugelis neigiamų stereotipų apie Vilnių ir Lietuvą yra kone vienodi su Rytų Europos stereotipais apskritai, o šio regiono šalims tenka nuolat kratytis „buvusios sovietinės šalies“ etiketės. Pavyzdžiui, Čekiją prestižinis amerikiečių ekonomikos leidinys „Wall Street Journal“ neseniai straipsnio antraštėje pavadino „maža buvusia sovietine satelitine valstybe“ (angl. „small ex-Soviet satellite state“), nors ši šalis jau 30 metų yra demokratinė valstybė, svarbi NATO sąjungininkė ir uoli Ukrainos rėmėja. Toks šalies apibūdinimas sulaukė didelio pasipiktinimo tiek iš pačių čekų, tiek iš tarptautinių diplomatų ir intelektualų, o leidinys buvo priverstas antraštę pakoreguoti.
Būtent šia takoskyra remiantis kurta ir kampanija, kurioje stereotipiškai įsivaizduojamas klišes keičia realus, šiuolaikiškas, pilnas kultūros, žalumos ir gastronominių patirčių Vilnius.
Skaitmeninė ir lauko rinkodaros kampanija nuo balandžio bus vykdoma Vilniaus tikslinėse turizmo rinkose: Didžiojoje Britanijoje bei Vokietijoje. Specialiai šiai kampanijai sukurtas ir internetinis polapis Expectations-vs-reality | Go Vilnius.
Pranešimą paskelbė: Aurimas Žukauskas, Integrity PR, UAB