Verslas

Nauji klientai el. parduotuvėms kelia vis aukštesnius reikalavimus: kas jiems rūpi labiausiai?

Žemos kainos – vienas svarbiausių elektroninių parduotuvių privalumų – lemia vis mažiau. Naujiems el. parduotuvių klientams rūpi patogus apsipirkimas, duomenų apsauga ir platesnio pasirinkimo galimybė, dėl pastarosios jie vis dažniau renkasi apsipirkti užsienio el. parduotuvėse.

Europos el. parduotuvių lankytojų lūkesčiai auga, rodo „DPDgroup“ užsakymu atliktas tyrimas. Reikliausia pirkėjų kategorija – prieš mažiau nei dvejus metus interneto parduotuvėse lankytis pradėję gyventojai. Jiems labai svarbu, kad apsipirkimo metu viskas būtų aišku ir paprasta, jie rūpinasi savo duomenų saugumu bei nevengia grąžinti netikusios prekės, todėl parduotuvėms kelia aukščiausius aptarnavimo bei patikimumo standartus.

Nors šiuo metu mažiau nei dvejus metus el. prekyba besinaudojančių pirkėjų tik kiek daugiau nei 15 proc., jie – labai svarbus segmentas. Beveik pusė jų yra „užkietėję“ klientai, kurie per metus vidutiniškai gauna 32 siuntas.

„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovo Baltijos šalims Gabrieliaus Bilevičiaus teigimu, šiandien tokia internetinės prekybos verslo raida neturėtų stebinti, o el. parduotuvėms teks prisitaikyti.

„Internetinės parduotuvės nuo šios verslo srities atsiradimo pažengė labai toli, todėl nenuostabu, kad jų klientai kelia vis didesnius reikalavimus. Žmonės neturi jokio noro skirti daug laiko informacijos paieškai el. parduotuvėje – jei reikiami duomenys nėra pateikiami patogiu formatu ar matomoje vietoje, tikėtina, jog pirkėjas prekę įsigis kitur. Toks pat scenarijus tikėtinas ir tuo atveju, jeigu lankytojui kils bent menkiausias įtarimas dėl nepakankamo jo asmens duomenų, pavyzdžiui, namų adreso ar internetinės bankininkystės, saugumo. Norėdamos išlikti konkurencingos, internetinės parduotuvės privalo į tai atsižvelgti“, – mano G. Bilevičius.

Vis dažniau žvalgosi į užsienio parduotuves

Augantys pirkėjų norai lemia ir užsienio el. parduotuvių populiarėjimą. 2018 metų duomenimis, net 58 procentai apklaustųjų bent kartą įsigijo prekę kitos šalies parduotuvėje (2017-aisiais šis skaičius siekė 53 proc.), o 44 proc. tai darė bent keletą kartų. Tarp populiariausių pasirinkimų ne tik Kinija, bet ir kaimyninės valstybės. Užsienio el. parduotuvių populiarėjimas neturėtų mažėti ir artimiausiu laikotarpiu – 33 proc. apklaustųjų planuoja artimiausiu metu užsisakyti prekes iš kitos šalies parduotuvės.

„Galimybė išplėsti prekės paieškas į užsienio rinkas – akivaizdi nauda pirkėjui. Tai aktualu ne tik tokio dydžio valstybėse kaip Lietuva, kur el. parduotuvės įprastai neturi tokio plataus pasirinkimo, bet ir didesnėse šalyse, kurių gyventojai ieško žemesnių kainų ar nišinių prekės ženklų. Atsižvelgiant į tendencijas ir užsienio elektroninės prekybos lyderių investicijas į paslaugų gerinimą, galima teigti, kad šioje srityje augimas vyks ir artimiausiais metais“, – aiškina G. Bilevičius.

Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Kantar TNS“. 2018 m. gegužės-birželio mėnesiais apklausti 24,328 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausti 805 asmenys.

Apie „DPD Lietuva“:

UAB „DPD Lietuva“ yra tarptautinės siuntų pristatymo grupės „DPDgroup“ dalis. Įmonė yra siuntų pristatymo/kurjerių verslo Lietuvoje lyderė. „DPD Lietuva“ paslaugos – siuntų pristatymas Europos šalyse; nuolat plečiamas hibridinis „Pickup“ tinklas, kurį sudaro siuntų taškai ir savitarnos terminalai. „DPD Lietuva“ šiuo metu dirba per 600 darbuotojų.

Apie „DPDgroup“:

„DPDgroup“ yra antras didžiausias tarptautinis siuntų pristatymo tinklas Europoje. Grupėje dirba daugiau kaip 60 000 siuntų pristatymo ekspertų, yra įrengta daugiau kaip 28 000 „Pickup“ siuntų taškų. Kasdien „DPDgroup“ į 230 šalių pristato per 4 milijonus siuntų, per 2017 metus buvo pristatyta per 1,2 mlr. siuntų visame pasaulyje. „DPDgroup“ turi tris prekės ženklus visoje Europoje: DPD, Chronopost ir SEUR.

„DPDgroup“ priklauso „GeoPost“, kurios pajamos 2017 metais siekė 6,8 mlr. Eur. „GeoPost“ yra holdingo kompanija, kurią valdo „Le Groupe La Poste“.

Pranešimą paskelbė: Eglė Girdauskaitė, UAB „Gravitas Partners”

Parašykite komentarą