Draudimo bendrovė BTA naujoje komunikacijos kampanijoje kviečia apsidrausti nuo stereotipų apie amžių. Ką tai reiškia? Bendrovė atkreipia dėmesį į amžizmo problemą (diskriminaciją dėl amžiaus) ir skatina atsikratyti stereotipų.
Pasak BTA draudimo direktoriaus pavaduotojos Laimos Sereičikaitės, amžizmas yra viena labiausiai paplitusių, bet mažiausiai pastebimų diskriminacijos formų mūsų darbo rinkoje. „Komunikacijos kampanija norime parodyti, jog šios problemos sprendimas priklauso nuo kiekvieno iš mūsų. Kartais net paprasčiausias, neatsargiai pasakytas žodis, kuriuo apibūdiname vyresnio amžiaus žmogų, gali prisidėti prie amžizmo gyvavimo. Todėl visi turėtume prisidėti, kad amžizmo stereotipai būtų nugalėti – tuomet organizacijose ir visuomenėje būtų daugiau lygybės ir darnumo. Svarbiausia – reikia pradėti atvirai kalbėti apie amžizmą ir jo pasekmes, nes tik įvardijus problemą galima ją spręsti efektyviai“, – teigia Laima Sereičikaitė.
Pasak BTA draudimo direktoriaus pavaduotojos Laimos Sereičikaitės, komunikacijos idėją padiktavo viena iš esminių organizacijos vidinės kultūros vertybių – žmogiškumas, kuris įmonėje suprantamas, kaip gebėjimas priimti ir suprasti kitą, taip pat ir nepriklausomai nuo jo amžiaus. Todėl įmonėje vyrauja įvairovė – čia dirba tiek neseniai universitetą baigę jauni profesionalai, tiek patyrę ekspertai.
„Su stereotipais apie amžių kovojame kiekviename veiklos žingsnyje: formuodami įdarbinimo politiką, publikuodami darbo skelbimus, atrinkdami kandidatus, organizuodami darbo pokalbius. Taip pat – vertindami darbuotojų metinius pasiekimus, kurdami ugdymo programas, braižydami karjeros kelius, skatindami ilgamečius darbuotojus ir t. t.“, – dalijasi BTA draudimo direktoriaus pavaduotoja Laima Sereičikaitė. Organizacijos duomenimis, šiandien įmonėje 25 proc. darbuotojų yra vyresni nei 50 metų, o didžioji dalis esamų BTA vadovų – įmonės viduje išaugę ir karjeros laiptais pakilę specialistai.
Kampaniją sukūrusi ir įgyvendinanti komunikacijos paslaugų agentūra „Fabula Rud Pedersen Group“ kalbėti apie problemą nusprendė pasirinkdama lietuviškus žodžius, apibūdinančius senatvę: nupezęs, suvytusi, nukvakęs, nupušusi, sukriošęs.
„Šie terminai dažnai turi neigiamą atspalvį ir atspindi giliai mūsų kasdienėje kalboje įsišaknijusį amžizmą. Nors kalbos pakeisti negalime, galime iš naujo apibrėžti jos reikšmę. Juk pasenęs yra ne žmogus – pasenęs yra požiūris į jį. Panaudodami šiuos šiurkščius, paniekinančius žodžius siekiame atkreipti visuomenės į su amžiumi susijusį požiūrį darbo rinkoje ir pradėti pokalbį dėl pokyčių“ – sako komunikacijos paslaugų agentūros „Fabula Rud Pedersen Group“ kūrybos vadovas ir partneris Linas Migonis.
Kovo 25 d. startavusią kampaniją galima išvysti televizijoje, lauko ekranuose ir skaitmeninėje erdvėje, taip pat specialiai šiai kampanijai sukurtame polapyje amzizmas.lt
Kampanijai sukurtą vaizdo klipą galima pamatyti: https://www.youtube.com/watch?v=4BIDZR4m_kg
Pranešimą paskelbė: Aušrinė Purytė, Fabula Rud Pedersen Group