Transportas

Moterys vis drąsiau sėda prie lenktyninio automobilio vairo: „Aurum 1006 km lenktynėse“ – jau penktas moterų iššūkis

„Aurum 1006 km lenktynės“ penktus metus iš eilės organizuoja specialų moterų iššūkį, suburiantį vairavimo entuziastes. Komandos „Circle K Racing Team Women’s by Autojuta“ narių teigimu, jos pasiruošusios ne tik gražiai atrodyti, bet ir gerai pasirodyti.

Haris Aleksandravičius, komandos „Circle K milesPlus Racing Team“ vadovas, sako „Aurum 1006 km lenktynėse“ dalyvaujantis jau 22-ejus metus, o žmona kartu važiuojanti jau dvidešimtus metus.

„Kartą išgirdau, kad mano žmona su kita dalyve kalbėjosi apie tai, kad būtų smagu sudalyvauti specialiame moterų iššūkyje ir aš tam pritariau. Kažkada pats turėjau tokią mintį, tačiau išgirdęs jų pasvarstymus pagaliau ėmiau ir subūriau moterų komandą šioms lenktynėms“, – apie pirmą kartą organizuojamą moterų iššūkį kalba jis.

Vyrų komandos važiuos žiedines lenktynes – turės surinkti tam tikrą kilometrų skaičių vienoje trasoje, o moterų lenktynės bus labiau orientacinio pobūdžio: turės ir greitų ruožų, bet iš esmės tai bus daugiau logikos reikalaujantis iššūkis.

„Vis daugiau moterų sėdasi už lenktyninių automobilių vairo – daugiau moterų dalyvauja vyriškose rungtyse, daugiau jų važiuoja ir su kartingais. Moterys sugeba važiuoti taip pat greitai, kaip ir vyrai. Įdomiausias dalykas yra tai, kad šioje rungtyje yra nustatytas vidutinis greitis, moterys turės atvažiuoti idealiai laiku – nereikės greičiau. Tačiau vairuojant reikia niekur nepadaryti navigacijos klaidų, t. y. važiuoti pagal maršrutą ir kontroliuoti savo vidutinį greitį bei atvykti laiku“, – aiškina H. Aleksandravičius.

20 metų šalia lenktyniaujančio vyro

H. Aleksandravičiaus žmona Inga Mitkutė – viena iš moterų komandos narių. Lenktynių aplinkoje ji jau 20 metų, bet labiau kaip stebėtoja ir didžiausia vyro palaikytoja.

„Pernai po vykusio moterų ralio apsitarėme su drauge, Vaida Raicevičiene, kad būtų įdomu išbandyti savo jėgas ir mums. Kai mano vyras išgirdo apie mūsų pamąstymus, labai palaikė šią mintį ir ėmėsi organizacinių veiksmų su „Circle K milesPlus Racing Team“ vyrų komanda“, – teigia ji.  

Kalbėdama apie pasiruošimą, moteris sako studijuojanti ir analizuojanti buvusių lenktynių medžiagą, o jeigu kyla klausimų, kreipiasi į pagrindinės komandos vyrus: lenktynininką Igną Gelžinį ir savo vyrą, kuris pasidalija savo ilgamete patirtimi, kaip logiškai dėlioti veiksmus ir susikurti strategiją.

„Vairuoju automobilį 20 metų, bet sportinio vairavimo patirties neturiu. Pačios didžiausios stiprybės yra tai, kad turime didžiausią palaikymą iš vyrų komandos, „Autojutos“, kuri mums suteikė automobilį šioms varžyboms, ir  „Circle K Lietuva“, kuri pasirūpino mūsų įvaizdžiu. Taip pat esame dėkingos „IndreDesigne“ už mūsų komandos įvaizdį“, – dėkoja I. Mitkutė.

Pašnekovė pasakoja esanti žingeidi, užsispyrusi ir nuolatos ieškanti, kaip save galima išbandyti įvairiose gyvenimo situacijose, kas padeda nebijoti iššūkių ir drąsiai pasinerti į naujoves.

„Iš lenktynių tikimės gauti daug gerų emocijų, naujos patirties ir nenuvilti savo vyrų. Paskatinčiau kitas moteris būti drąsesnėmis, nebijoti klysti, labiau savimi pasitikėti, nes moterys viską gali – ir neblogiau už vyrus, tai tikrai“, – akcentuoja I. Mitkutė.

Ne tik gražiai atrodyti, bet ir gerai pasirodyti

Kita „Circle K Racing Team Women’s by Autojuta“ komandos narė Marta Gliožaitytė, užimanti šturmanės vaidmenį, apie pasirengimą lenktynėms sako, kad semiasi patirties iš vyrų kolegų, stengiasi komandoje atrasti bendrą kalbą, susitarti dėl terminų, kad trasoje būtų lengviau susikalbėti.

„Automobilių sporte nesu svetima, domiuosi ir stebiu, kas vyksta, todėl kai Haris pasiūlė prisijungti prie moterų komandos, net nesudvejojau ir iškart sutikau. Nors nesu profesionali lenktynininkė, nemažai laiko praleidžiu už automobilio vairo. Mūsų komandos sukauptos patirties užteks ne tik gražiai atrodyti, bet ir neblogai pasirodyti. Mūsų didžiausia stiprybė – visos esame skirtingos ir viena kitą komandoje puikiai papildome“, – dalijasi ji.

M. Gliožaitytė pasakoja esanti tolerantiška eismo dalyvė, neskirstanti vyras ar moteris už vairo – visi žmonės yra skirtingi, todėl sakyti, kad visi vyrai vairuoja gerai, o visos moterys blogai, būtų labai neteisinga.

„Skirtumus reikia vertinti ne pagal lytį, o pagal gebėjimus. Yra labai daug prastai vairuojančių vyrų, kuriuos net labiau norisi vadinti „boba už vairo“. Paraginčiau moteris atrasti teigiamas emocijas vairuojant, nes daugeliui, atrodo, tai kelia stresą“, – atkreipia dėmesį pašnekovė.

Trečioji komandos narė Vaida Raicevičienė mėgsta sakyti – esi jaunas tol, kol dar yra pirmų kartų, o moterų komandai tai yra pirmas toks išbandymas.

Vairuoju automobilį 20 metų, bet sportinio vairavimo patirties neturiu. Esu gydytoja, todėl turiu patirties priimant greitus sprendimus ir tikiuosi padėti komandai orientuotis sudėtingoje trasoje. Esu labai užsispyrusi ir drąsiai neriu į naujus iššūkius. Moterys, kaip ir vyrai, ne tik nešioja sportbačius bei džinsus, bet ir puikiai bei atsakingai vairuoja. Tik jos už vyrus yra šiek tiek gražesnės, todėl moteris už vairo – puošmena kelyje“, – šypsosi ji, pridurdama, kad šiek tiek adrenalino gyvenimą padaro daug spalvingesnį.  

Prie komandos paskutinė prisijungusi Dovilė Pankevičienė tikisi ne tik naujų patirčių, bet ir laimėti moterų iššūkį.

„Nors mano vairavimo patirtis yra labai maža – dar tik 5 metai, gaunu nemažai pagyrų, kad vairuoju puikiai. Naudojuosi kiekviena proga patirti kažką naujo“, – sako D. Pankevičienė.  

Pranešimą paskelbė: Inga Vaitkevičiūtė, UAB „Idea Prima“

Parašykite komentarą