Verslas

„Microsoft” tyrimas: 46 proc. vaikų internete atvirauja su nepažįstamaisiais

Programinės įrangos gamintojos „Microsoft” iniciatyva atlikto tyrimo duomenimis, net 79 proc. vaikų Europos Sąjungoje naršo socialinių tinklų svetainėse, kuriose aktyviai bendrauja su nepažįstamaisiais ir atvirai dalinasi asmenine ar konfidencialia šeimos informacija. „Šiuo metu situacija tokia, kad vaikai yra pernelyg patiklūs, o tėvai – vis dar per ramūs dėl savo atžalų saugumo, – teigė „Microsoft Lietuva” generalinis direktorius Mindaugas Glodas. -Būdama viena didžiausių interneto sprendimų kūrėja, bendrovė „Microsoft” deda aktyvias pastangas, mokydama vaikus ir jų tėvus saugaus elgesio elektroninėje erdvėje”. Šiandien visoje Europos Sąjungoje minint Saugesnio interneto dieną „Microsoft” paskelbė stiprinsianti bendrovės vykdomą „Vaikų saugumo internete” programą bei bendradarbiavimą su socialiniais partneriais, tarp kurių Lietuvoje yra Ryšių reguliavimo tarnyba, LR Švietimo ir mokslo ministerija, portalas „One.lt”, telekomunikacijų bendrovė TEO LT. Pasak „Microsoft Lietuva” generalinio direktoriaus Mindaugo Glodo, šiemet bendrovė sieks parodyti internete naršantiems vaikams, kad geriausia apsauga yra jų pačių žinios ir sąmoningumas. Šių metų Saugesnio interneto dienos tema – „Pagalvok prieš paspausdamas”. Iš smalsumo vaikai pamiršta apie atsargumą „Vaikų saugumo situacija internete galbūt nėra katastrofiška, tačiau ji kelia nerimą. Naršydami socialiniuose tinkluose net 63 proc. vaikų yra užkalbinami nepažįstamųjų – komentuojami jų įrašai, nuotraukos, nepažįstamieji palieka savo atsiliepimus asmeniniuose vaikų profiliuose. Net 46 proc. europiečių vaikų įsitraukia į pokalbius su žmonėmis, kurių nepažįsta. Situacija Lietuvoje, pasižyminčioje viena didžiausių Europos Sąjungoje interneto skvarba, yra labai panaši”, – pažymėjo M.Glodas. Bendraudami internetu net 85 proc. vaikų atskleidžia savo vardą, 71 proc. publikuoja asmenines nuotraukas ir filmuotus vaizdus, 48 proc. pateikia el. pašto adresą, 44 proc. nurodo mokyklos pavadinimą, o 13 proc. atskleidžia net ir namų adresą. Suaugusieji raginami imtis iniciatyvos M.Glodo teigimu, švietėjiška kampanija „Pagalvok prieš paspausdamas” sieks tokią situaciją pakeisti. Vasario 9-ąją, Saugesnio interneto dieną, Lietuvos respublikos Seime vyksiančioje konferencijoje bendrovė organizuoja žaismingą viktoriną paaugliams „Lengva parodyti – sunku apsaugoti, arba Kad OK netaptų Oops”. Be to, bendrovės iniciatyva beveik 50 informacines ir komunikacijų technologijas (IKT) naudojančių mokytojų, „Microsoft Lietuva” ir Švietimo informacinių technologijų centro programos „IKT Lyderiai” dalyvių, vasario 10 d. perduos saugaus elgesio internete žinias mokiniams bei savo kolegoms įvairiose Kauno mokyklose. Visą kovo mėnesį „Microsoft Lietuva” darbuotojai vyks į mokyklas ir ves saugumo pamokėles vaikams pagal „Darbuotojų savanorystės” programą. Visoje Europoje pagal šią programą „Microsoft” darbuotojai ketina aplankyti maždaug 50 000 vaikų. „Mūsų užduotis – padėti vaikams suprasti, kad geriausias ginklas internete yra mąstymas, o tėvams perduoti žinias, kaip jie gali padėti vaikams būti saugesniems internete. Taigi, skatinsime vaikus mąstyti, abejoti, tikrinti ir pasakoti suaugusiems apie nutikimus internete, o tėvus – naudoti konkrečius saugumo įrankius,” – sakė M. Glodas. Pasak jo, labai svarbu, kad vaikai ir tėvai bendrautų. Šiuo metu tik 3 proc. vaikų papasakoja tėvams arba mokytojams apie kontaktus su nepažįstamaisiais internete.

Parašykite komentarą