IT naujienos

Microsoft siūlo įsigyti Yahoo! po 31 USD už akciją

– Sandoris įvertintas maždaug 44,6 milijardų USD grynaisiais ir vertybiniais popieriais;

– Sudaro 62 proc. priedą prie dabartinės Yahoo! akcininkų akcijų vertės;

– Jungtinė bendrovė siekiant sukurti konkurencingesnę bendrovę, kartu teikiant didesnę vertę akcininkams ir geresnius pasirinkimus ir inovacijas klientams ir partneriams

Microsoft Corp. (Nasdaq: MSFT) šiandien pranešė, kad ji pasiūlė Yahoo! Inc. (Nasdaq: YHOO) Direktorių valdybai įsigyti visas neapmokėtas Yahoo! paprastąsias akcijas sumokant 31 USD kompensaciją už akciją, kas sudaro bendrą maždaug 44,6 milijardų USD akcijų vertę. Microsoft pasiūlymas leistų Yahoo! akcininkams pasirinkti gauti grynuosius pinigus ar fiksuotą Microsoft paprastųjų akcijų skaičių, o visos Yahoo! akcininkams mokėtinos kompensacijos vieną pusę sudarytų grynieji pinigai, o kitą pusę Microsoft paprastosios akcijos. Pasiūlymas sudaro 62 proc. priedą prie Yahoo! paprastųjų akcijų kainos, skaičiuojant nuo 2008 m. sausio 31 d. biržos uždarymo kainos.

„Mes labai gerbiame Yahoo!, o kartu mes galime pasiūlyti vis įdomesnių sprendimų rinkinių vartotojams, leidėjams ir reklamuotojams, tuo pat metu užimdami geresnę poziciją konkuruoti interneto paslaugų rinkoje,” sakė Steve Ballmer, Microsoft vyriausiasis vykdantysis pareigūnas. „Tikime, kad mūsų derinys mūsų atitinkamiems akcininkams suteiks didesnę vertę bei geresnius pasirinkimus ir inovacijas mūsų klientams ir pramonės partneriams.”

„Internetas progresyviai transformavo mūsų gyvenimus, mūsų verslą ir net mūsų visuomenę, o Yahoo! vaidino novatorišką vaidmenį kuriant nepaprastai įdomias, aukšto lygio paslaugas ir infrastruktūrą,” sakė Ray Ozzie, vyriausiasis Microsoft programinės įrangos architektas. „Šių dviejų nuostabių komandų derinys leistų mums kartu teikti daug naujų patirčių mūsų klientams, kurių nei viena iš mūsų negalėtų pasiūlyti pati.”

Interneto reklamos rinka labai sparčiai auga – nuo virš 40 milijardų USD 2007 m. iki beveik 80 milijardų USD 2010 m. Dėl kylančios didžiulės naudos kartu su jungtiniais kapitalo kaštais reklamos platformų tiekėjams dabar tinkamas laikas pramonės konsolidavimui ir susiliejimui. Šiandien šioje rinkoje vis labiau dominuoja vienas veikėjas. Kartu Microsoft ir Yahoo! gali pasiūlyti konkurencingą pasirinkimą, tuo pačiu geriau patenkinant klientų ir partnerių poreikius.

„Šių dviejų bendrovių sujungtas turtas ir dėmesys paslaugoms leis mums pasiekti stambų mastą tuo pat metu pasiekiant R&D kritinę masę inovacijų laimėjimų tiekimui,” sakė Kevin Johnson, Microsoft Platformų ir paslaugų skyriaus prezidentas. „Pramonei bus naudinga turėti daugiau nei vieną stiprų veikėją, siūlantį daugiau vertės ir realų pasirinkimą reklamuotojams, leidėjams ir vartotojams.”

Derinys leis sukurti efektyvesnę bendrovę, pasižyminčią sinergija keturiose srityse: stambus ekonomikos mastas varomas auditorijos kritinės masės ir didesnė vertė reklamuotojams; sujungtas inžinerinis talentas inovacijų paspartinimui; veiklos efektyvumas pašalinant nereikalingas išlaidas; bei gebėjimas siūlyti inovacijas atsirandančiose vartojimo srityse, tokiose kaip video ir mobilumas.

Microsoft tiki, kad šios keturios sritys duos bent 1 milijardą USD per metus jungtinei bendrovei.

Microsoft sukūrė planą ir procesą, kuris įtrauks abiejų bendrovių darbuotojus ir dėmesys bus skiriamas sujungto verslo integracijai. Microsoft ketina pasiūlyti žymius išlaikymo paketus Yahoo! inžinieriams, pagrindiniams lyderiams ir visų disciplinų darbuotojams.

Microsoft nuomone šis pasiūlytas derinys gaus visus reikiamus kontrolės institucijų pritarimus ir tikisi, kad pasiūlytas sandoris bus baigtas antroje kalendorinių 2008 metų pusėje.

Microsoft taip pat įsipareigoja glaudžiai bendradarbiauti su Yahoo! vadovybe ir Direktorių valdyba jiems kartu su Yahoo! akcininkais vertinant šį nepaprastai įdomų pasiūlymą.

Žemiau pateikiamas laiško, kurį Microsoft nusiuntė Yahoo! Direktorių valdybai, tekstas:

2008 m. sausio 31 d.

Direktorių valdybai

Yahoo! Inc.

701 First Avenue

Sunnyvale, CA 94089

Kam: Roy Bostock, Pirmininkui

Kam: Jerry Yang, vyriausiajam vykdančiajam pareigūnui

Gerb. Valdybos nariai:

Rašau Microsoft Direktorių valdybos vardu, norėdamas pasiūlyti Microsoft ir Yahoo! verslo derinį. Pagal mūsų pasiūlymą Microsoft įsigytų visas neapmokėtas Yahoo! paprastąsias akcijas sumokant 31 USD kompensaciją už vieną akciją remiantis Microsoft akcijų kaina, 2008 m. sausio 31 d. biržos uždarymo metu, sumokant sumą 31 USD grynaisiais pinigais ar 0,9509 Microsoft paprastosios akcijos. Microsoft suteiktų kiekvienam Yahoo! akcininkui galimybę pasirinkti, ar gauti kompensaciją grynaisiais pinigais, ar Microsoft paprastosiomis akcijomis, pagal proporciją, kad iš viso pusė Yahoo! paprastųjų akcijų bus iškeista į Microsoft paprastąsias akcijas ir pusė Yahoo! paprastųjų akcijų bus konvertuota į teisę gauti grynuosius pinigus. Mūsų pasiūlymui netaikomos jokios finansavimo sąlygos.

Mūsų pasiūlymas sudaro 62% priedą prie Yahoo! paprastųjų akcijų kainos biržos uždarymo metu, kuri 2008 m. sausio 31 d. buvo 19,18 USD. Numanomas priedas bendrovės einamajam turtui akivaizdžiai yra žymiai didesnis, kai pritaikomas mažumai, nekontroliuojamam turtui ir gryniems pinigams. Nepriklausomai nuo to kokią finansinę priemonę naudojate – EBITDA, laisvą grynųjų pinigų srautą, einamąjį grynųjų pinigų srautą, grynąsias pajamas ar analitikų tikslines kainas – šis pasiūlymas siūlo nepaprastai įdomią vertės realizaciją jūsų akcininkams.

Manome, kad Microsoft paprastosios akcijos yra labai patraukli investavimo galimybė Yahoo! akcininkams. Vidutiniškai pastaruosius tris metus Microsoft pajamos augo 15%, pelnas augo 26%, o akcijų grąža siekė 35%. Microsoft akcijų kaina padidėjo 8% per paskutinius metus ir 28% per pastaruosius tris metus; šis rezultatas žymiai geresnis nei S&P 500 indekso rezultatas. Mūsų nuomone Microsoft turi žymų potencialą augti, atsižvelgiant į tolesnį solidų mūsų pagrindinio verslo augimą, neseną Windows Vista paleidimą ir kitas strategines iniciatyvas.

Microsoft visada galvojo, kad Microsoft ir Yahoo! derinys akivaizdžiai yra geriausias būdas suteikti maksimalią vertę mūsų atitinkamiems akcininkams bei sukurti efektyvesnę ir konkurencingesnę bendrovę, kuri pasiūlytų didesnę vertę ir paslaugas mūsų klientams. 2006 m. pabaigoje ir 2007 m. pradžioje, mes kartu išnagrinėjome nemažai galimybių, kaip mūsų bendrovės galėtų dirbti kartu. Šios diskusijos buvo paremtos vizija, kad Microsoft ir Yahoo! internetiniai verslai turėtų būti kokiu nors būdu suvienyti siekiant sukurti efektyvesnį konkurentą interneto rinkoje. Mes aptarėme nemažai alternatyvų – nuo komercinės partnerystės iki susiliejimo pasiūlymo, kurį jūs atmetėte. Nors komercinė partnerystė būtų buvusi protinga anksčiau, Microsoft manymu dabar vienintelė alternatyva yra Microsoft ir Yahoo! derinys, kurį mes siūlome.

2007 m. vasario mėn. aš gavau laišką iš jūsų Pirmininko, nurodantį Yahoo! Valdybos nuomonę, kad „dabar nėra tinkamas laikas mūsų akcininkų požiūriu pradėti diskusijas dėl įsigijimo sandorio.” Pagal tą laišką pagrindinė šio požiūrio priežastis buvo Yahoo! Valdybos tikėjimas „potencialiu augimu”, jei vadovybė sėkmingai įgyvendins iš naujo suformuluotą strategiją remiantis tam tikromis veiklos iniciatyvomis, tokiomis kaip „Projektas Panama”, bei žymiu organizacijos pertvarkymu. Praėjo metai, o konkurencinė situacija nepagerėjo.

Toliau augant internetinei reklamai, veikimas plačiu mastu yra labai naudingas reklamos platformos ekonomikai, kapitalo kaštams paieškos indekso vystymui bei tyrimams ir plėtrai, todėl tai tinkamas laikas pramonės konsolidavimui ir susiliejimui. Šiandien rinkoje vis labiau dominuoja vienas veikėjas, kuris konsoliduoja savo dominavimą per naujus įsigijimus. Kartu Microsoft ir Yahoo! gali pasiūlyti patikimą alternatyvą vartotojams, reklamuotojams ir leidėjams. Šio derinio sinergija apima keturias sritis:

— stambus ekonomikos mastas: šis derinys siūlo sinergiją, susijusią su

reklamos platformos stambaus masto ekonomika, kur šiandien yra tik vienas

stambus konkurentas. Tai apima sinergiją reklamoje susijusioje su

ieškojimu ir ne ieškojimu, kuri sustiprins tiek reklamuotojams, tiek

leidėjams siūlomą vertę. Be to, šis derinys leidžia mums konsoliduoti

kapitalo išlaidas.

— Didesni R&D pajėgumai: sujungtas mūsų inžinerinių išteklių talentas

gali būti sutelktas ties R&D prioritetais, tokiais kaip vieningas

paieškos indeksas ir vieninga reklamos platforma. Kartu mes galime

pasiekti naują inovacijų lygį, teikti stipresnes vartotojų patirtis,

pasiekti ieškojimo laimėjimų ir naujus reklamos platformos pajėgumus.

Dauguma šių laimėjimų yra inžinerinio lygio funkcija, kurios šiandien

neturi nei viena iš mūsų bendrovių.

— Veiklos efektyvumas: nereikalingų infrastruktūros ir dvigubų veiklos

kaštų pašalinimas pagerins jungtinės bendrovės finansinę veiklą.

— Atsirandančios vartotojų patirtys: mūsų apjungti gebėjimai sutelkti

inžinerinius išteklius, skatinančius inovacijas tokiuose atsirandančiuose

scenarijuose kaip video, mobilios paslaugos, elektroninė komercija,

socialinė žiniasklaida ir socialinės platformos, yra žymiai padidinti.

Mes vertintume galimybę toliau su jumis aptarti, kaip optimizuoti mūsų atitinkamų verslų integraciją, siekiant sukurti pirmaujančią pasaulinę technologijų bendrovę, pasižyminčią eksponavimo ir ieškojimo reklamos pajėgumais. Jūs taip pat turėtumėte žinoti, kad mes ketiname pasiūlyti žymius išlaikymo paketus jūsų inžinieriams, pagrindiniams lyderiams ir visų disciplinų darbuotojams.

Mes skyrėme nemažai laiko ir išteklių potencialaus sandorio analizei ir tikime, kad šis derinys gaus visus reikiamus kontrolės institucijų pritarimus. Mes tikimės aptarti tai su jumis bei, ir mūsų vidaus teisine komanda bei išorės patarėjais gali susitikti su jūsų patarėjais anksčiausiu jums patogiu laiku.

Pagal mūsų pasiūlymą galima derėtis dėl galutinės susiliejimo sutarties bei dėl galimybės mums atlikti tam tikrus ribotus ir patvirtinančius tyrimus. Be to, kadangi dalį viso susiliejimo kompensacijos sudarytų Microsoft paprastosios akcijos, mes galėtume suteikti Yahoo! galimybę atlikti tinkamą ribotą tyrimą Microsoft atžvilgiu. Mes pasirengę pateikti jums susiliejimo sutarties projektą ir nedelsiant pradėti diskusijas.

Atsižvelgiant į šio pasiūlymo svarbą jūsų ir mūsų akcininkams bei į potencialų selektyvų atskleidimą, mes ketiname viešai paskelbti šio laiško tekstą rytoj ryte.

Dėl šių diskusijų svarbos ir mūsų pasiūlymo siūlomos vertės, mes tikimės, kad Yahoo! Valdyba pilnai peržiūrės mūsų pasiūlymą. Mano lyderių komanda ir aš būtų labai laimingi galėdami susitikti su jumis ir jūsų Valdyba anksčiausiu jums patogiu metu. Priklausomai nuo jūsų atsakymo pobūdžio Microsoft pasilieka teisę imtis visų reikalingų žingsnių siekiant užtikrinti, kad Yahoo! akcininkams suteikta galimybė realizuoti šio pasiūlymo vertę.

Mes tikime, kad šis pasiūlymas yra unikali galimybė sukurti žymią vertę Yahoo! akcininkams ir darbuotojams, o sujungta bendrovė bus geresnėje pozicijoje teikti didesnės vertės pasiūlymus vartotojams ir reklamuotojams. Mes tikimės, kad jūs ir jūsų Valdyba taip pat pritariate mūsų entuziazmui, ir laukiame greito ir teigiamo atsakymo.

Nuoširdžiai jūsų

/parašas/ Steven A. Ballmer

Steven A. Ballmer

Vyriausiasis vykdantysis pareigūnas

Microsoft korporacija

Microsoft organizuoja analitikų/investitorių konferencinį pokalbį 8:30

Rytų pakrantės laiku/5:30 Ramiojo vandenyno pakrantės laiku šios dienos pranešimui aptarti. Jei orite dalyvauti, jums reikia paskambinti

+1-866-610-1072 arba +1-706-634-9230 (mokama/tarptautinė linija); konferencijos ID numeris yra 33470390. Prašome skambinti bent 20 minučių prieš konferencinį pokalbį. Lydinčios skaidrės ir konferencinio pokalbio internetinė transliacija transliuojama adresu http://www.microsoft.com/presspass. Konferencinio pokalbio ir internetinės transliacijos įrašą galėsite rasti iki darbo 2008 m. vasario 5 dienos pabaigos. Įrašo galite paklausyti paskambinę +1-800-642-1687 arba

+1-706-645-9291 (mokama/tarptautinė linija); konferencijos ID numeris 33470390.

Apie Microsoft

Įkurta 1975 m. Microsoft (Nasdaq: MSFT) yra pasaulinis lyderis, tiekiantis programinę įrangą, paslaugas ir sprendimus, padedančius žmonėms ir verslui realizuoti jų potencialą.

Šis pranešimas nėra pasiūlymas parduoti ar prašymas pirkti bet kokius vertybinius popierius ar bet kokio balsavimo ar pritarimo prašymas. Dėl pasiūlyto sandorio Microsoft Corp. planuoja pateikti SEC registracijos pranešimą Forma S-4, kuriame pateikiama įgaliojimų ataskaita/prospektas ir kiti dokumentai, susiję su siūlomu sandoriu. Galutinė įgaliojimų ataskaita/prospektas bus išsiųstas Yahoo! Inc. akcininkams. YAHOO! INC. INVESTITORIAMS IR VERTYBINIŲ POPIERIŲ SAVININKAMS SIŪLOMA ATIDŽIAI IR PILNAI PERSKAITYTI ĮGALIOJIMŲ ATASKAITĄ/PROSPEKTĄ IR KITUS DOKUMENTUS, PATEIKTUS SEC, KAI SU JAIS BUS GALIMA SUSIPAŽINTI, NES JUOSE BUS SVARBIOS INFORMACIJOS APIE SIŪLOMĄ SANDORĮ.

Investitoriai ir vertybinių popierių savininkai galės gauti nemokamas registracijos pranešimo ir įgaliojimų ataskaitos/prospekto kopijas (kai su jais bus galima susipažinti) ir kitus Microsoft Corp. pateiktus SEC dokumentus SEC tinklapyje adresu http://www.sec.gov. Nemokamas registracijos pranešimo ir įgaliojimų ataskaitos/prospekto kopijas (kai su jais bus galima susipažinti)

ir kitus SEC pateiktus dokumentus taip pat galima gauti pateikiant prašymą Investitorių ryšių skyriui, Microsoft Corp., One Microsoft Way,

Redmond, Wash. 98052-6399.

Microsoft Corp. ir jos direktoriai ir vykdantieji pareigūnai bei kiti asmenys gali būti laikomi įgaliojimų prašymo dalyviais siūlomo sandorio atžvilgiu. Informaciją apie Microsoft Corp. direktorius ir vykdančiuosius pareigūnus galite rasti jos Metinėje ataskaitoje Forma 10-K metams, pasibaigusiems 2007 m. birželio 30 d., kuri buvo pateikta SEC 2007 m. rugpjūčio 8 d., ir jos įgaliojimų ataskaitoje iš 2007 m. metinio akcininkų susirinkimo, kuri buvo pateikta SEC 2007 m. rugsėjo 29 d. Kita informacija apie įgaliojimų prašymo dalyvius bei jų tiesioginių ir netiesioginių interesų aprašymą, pagal vertybinių popierių holdingus ar kitaip, bus pateikta įgaliojimų ataskaitoje/prospekte ir kitoje susijusioje medžiagoje, kuri bus pateikta SEC, kai ji bus parengta.

Teiginiai šiame pranešime, kurie yra susiję su ateitimi paremti dabartiniais lūkesčiais ir prielaidomis, kuriuos gali įtakoti rizika ir netikrumas. Tikrieji rezultatai gali žymiai skirtis dėl tokių veiksnių kaip Microsoft Corp. gebėjimas pasiekti sinergiją ir sukurti vertę, apsvarstytą siūlomame sandoryje, Microsoft Corp. gebėjimas greitai ir efektyviai integruoti Yahoo! Inc. ir Microsoft Corp. verslus, laiko pasirinkimas užbaigti pasiūlytą sandorį ir bet kokių reikiamų veiksmų gauti reikiamus kontrolės institucijų pritarimus bei su sandoriu susijusių klausimų valdymo laiko nukreipimo. Norėdami gauti daugiau informacijos apie riziką ir netikrumus, susijusius su Microsoft Corp. verslu, skaitykite Microsoft Corp. SEC pateiktų dokumentų, įskaitant, bet neapsiribojant jos metinės ataskaitos Forma 10-K ir ketvirčio ataskaitų Forma 10-Q dalimis „Vadovybės diskusijos ir finansinių sąlygų bei veiklos rezultatų analizė” ir „Rizikos veiksniai”, kurių kopijas galite gauti susisiekę su Microsoft Corp. Investitorių ryšių skyriumi telefonu +1-800-285-7772 arba Microsoft Corp. tinklapyje adresu http://www.microsoft.com/msft.

Visa informacija šiame pranešime yra 2008 m. vasario 1 d. Microsoft

Corp. neįsipareigoja atnaujinti jokių teiginių apie ateitį realių rezultatų patvirtinimui ar apie bendrovės lūkesčių pasikeitimus.

Daugiau informacijos, tik spaudai:

Greito atsakymo komanda, Waggener Edstrom Worldwide, +1-503-443-7070,

rrt@waggeneredstrom.com

Joele Frank, Wilkinson Brimmer Katcher: Joele Frank/Eric Brielmann/Jamie

Moser, +1-212-355-4449

Tik finansų analitikams ir investitoriams:

Colleen Healy, generalinė direktorė, investitorių ryšiai, +1-425-706-3703

Pastaba redaktoriams: Jei jūs norite peržiūrėti papildomą informaciją apie Microsoft, apsilankykite Microsoft tinklapyje http://www.microsoft.com/presspass esančiuose Microsoft korporacijos informaciniuose puslapiuose. Internetinės nuorodos, telefonų numeriai ir pareigų pavadinimai yra teisingi spausdinimo dieną, bet gali būti nuo to laiko pasikeitę. Jei reikia papildomos pagalbos, žurnalistai ir analitikai gali susisiekti su Microsoft greito atsakymo komanda ar kitais atitinkamais asmenimis, nurodytais

Parašykite komentarą