Verslas

Mažiau egoizmo, daugiau meilės: Lietuvoje keičiasi požiūris į verslo dovanas

Firminis puodelis, firminių spalvų marškinėliai, skėtis su kuo didesniu bendrovės logotipu, kad iš tolo nebūtų galima nepastebėti. Būtent su tokiais stereotipiniais vaizdiniais ištisus dešimtmečius daugelis Lietuvos verslų tapatino verslo dovanų lauką. Lauką, kuriame į dovanų gavėją – darbuotoją, klientą ar partnerį – ilgą laiką būdavo įprasta žvelgti kaip į „vaikštančią priemonę“ įmonės savireklamai ir žinomumo didinimui. Ir visgi pastaruoju metu šiame sektoriuje stiprėja balsas, siūlantis priešingą dovanojimo versle kultūrą.

Idėja – svarbiau už produktą

„Dirbame su labai skirtingo pobūdžio bendrovėmis, pradedant IT ir telekomunikacijų bendrovėmis, bankais, valstybinėmis įstaigomis, baigiant žemės ūkio sektoriumi. Ir nors matome augantį klientų sąmoningumą, vis dar pasitaiko atvejų, kada verslo dovanos ieškoma vien dėl tiesmukiškos savireklamos, o ne iš noro kurti ypatingą santykį su dovanos gavėju“,- teigia bendrovės „GiveLove“ vadovė Raminta Kadūnienė: „Tokiais atvejais stengiamės, kad užsakovo mąstymas keistųsi ir dovanojimas įgautų didesnę prasmę“.

Apie kintantį mąstymą verslo dovanų sektoriuje byloja jau pats šiemet atsinaujinusio rinkos veteranų prekės ženklo pavadinimas. Korporatyviniu šalčiu alsuojančiame verslo ir darbo santykių pasaulyje nėra įprasta prabilti apie meilę. Tačiau būtent meilės kalba ir žmogiškumas, pasak „GiveLove“ atstovų, šiuolaikiniam sąmoningam verslui net ir pragmatiniu požiūriu labiausiai apsimoka.

„Prieš Kalėdas uždėti bendrovės logotipą ant generiško produkto gali visi. Jei į verslo dovanas žiūrima tik kaip į eilutę, kurią reikia išleisti, ar problemą, kurią reikia išspręsti, to užtenka. Bet, mūsų džiaugsmui, vis didesnės dalies įmonių lūkesčiai yra didesni“, – teigia R. Kadūnienė. Pasak jos, dovana – tai retai pasitaikanti galimybė parodyti tikrąjį bendrovės charakterį, sukuriant žymiai gilesnius santykius su žmonėmis, kurie ją supa. Dėl to unikali ir teisinga verslo dovanos idėja beveik visad yra svarbesnė už patį produktą. O tam, kad idėja atsirastų ir būtų realistiškai įgyvendinama, reikalinga ne tik patirtis ar geri ryšiai su gamintojais, bet visų pirma – empatija bei įsijautimas į būsimo dovanos gavėjo emocinį pasaulį.    

4 lemiami kriterijai

Asmenims, kurie priima sprendimus dėl verslo dovanų ir verslo drabužių įsigijimo, „GiveLove“ rekomenduoja vadovautis keturiais principais.

  1. Abejonių nekelianti kokybė. Tai, kad produktas yra kokybiškas, dar nereiškia, kad jis taps puikia dovana. Tačiau jei į kokybės reikalavimus bus žvelgiama pro pirštus, pinigai, išleisti verslo drabužiams ar dovanoms, duos priešingą efektą – žalą įmonės reputacijai.
  2. Funkcinė vertė. Prieš priimant sprendimus, tiesiog privalu užduoti sau klausimą, ar dovana bus tik graži ir įspūdį kurianti, ar visgi ir naudinga. Gyvename daiktų pertekliaus amžiuje, kada vien dulkes renkančių niekučių nereikia nei dovanos gavėjui, nei planetai.
  3. Dermė su „žaliuoju kursu“. Produkcijos atitikimas naujausiems aplinkosaugos standartams šiandien yra savaime suprantamas minimalusis reikalavimas kiekvienam atsakingam verslui.
  4. Idėjinis originalumas. Kaip mėgsta pabrėžti „GiveLove“ komanda, daiktas be originalios idėjos – kaip žmogus be sielos. Tai nereiškia, kad pats užsakovas turi tapti originalių idėjų generatoriumi. Tam ir yra verslo dovanų bei drabužių specialistai, kurių misija – ne dar vienos prekės pardavimas, o pagalba kuriant ir išpildant unikalų sprendimą.

Pragmatiškasis altruizmas

Žinoma, yra ir penktas neatsiejamas verslo dovanų ir drabužių atrankos kriterijus – būtinybė suderinti gerus norus ir svajones su realiomis finansinėmis galimybėmis. Tačiau, kaip pabrėžia specialistai, čia ir yra didžiausias paradoksas: galima išleisti didžiules sumas daiktams, kurie nieko nepakeis, nebus vertinami ir nesukurs stipresnio ryšio su klientais ar darbuotojais. Ir priešingai, pigesnės dovanų alternatyvos, pagrįstos originalia idėja, padeda pasiekti tikslus mažesniais kaštais.

„Mažiausia, ką visi turime padaryti, kai ateina metas rūpintis dovanomis, – šiek tiek daugiau galvoti apie kitą, ir šiek tiek mažiau – apie save“,- teigia „GiveLove“ vadovė: „Nes verslai, kurie duoda, gauna daugiau“. Ir priešingai, verslai, kurie nesimoko empatijos, rizikuoja atsidurti sąraše bendrovių, kurių „logotipizuotas“ dovanas klientai padės giliai į stalčių, o galbūt ir išmes į šiukšliadėžę.

Pranešimą paskelbė: Raminta Kadūnienė, UAB Logoritmas

Parašykite komentarą