Verslas

„Maxima”: aršios konkurencijos kaina – 74 milijonai

Dėl aršios konkurencijos prekybos tinklas MAXIMA rinkoje brangstančių maisto produktų kainų augimą kompensuoja savo sąskaita. Žemoms prekių kainoms tinklui priklausančiose parduotuvėse palaikyti šiemet jau skirta 12 mln. litų. Pernai konkurencinei kovai MAXIMA papildomai išleido net 74 milijonus litų. Tai sudarė beveik 1,5 proc. visų bendrovės metinių pajamų, kurių bendrovė atsisakė siekdama išlaikyti vartojimą ir neprarasti pirkėjų. „Galime sakyti, kad ekonominiu sunkmečiu apyvartą mums tenka nusipirkti – vartojimą išlaikome tik savo sąskaita mažindami prekių kainas. Papildomai bendrovės išleidžiami milijonai – tai kaina, kurią sumokame, kad rinkoje išliktume konkurencingi”,- sako MAXIMA LT, UAB generalinis direktorius Gintaras Jasinskas. Pasak bendrovės vadovo, sunkesniais laikais MAXIMA prekybos tinklo pasirinkta strategija – mažesnis uždarbis prekybininkui, bet patenkintas vartotojas – pasiteisina. Sumažinus veiklos sąnaudas, atsisakius dalies prekybinio antkainio ir rengiant dvigubai daugiau akcijų nei įprastai, MAXIMAI pavyko išlaikyti konkurencinį pranašumą ir išlikti pirkėjų labiausiai lankomu prekybos tinklu Lietuvoje. G. Jasinsko teigimu, sunkmečiui nesibaigiant, konkurencijos kovoje išleidžiamos sumos taip pat didėja. Žemoms prekių kainoms parduotuvėse išlaikyti šiais metais MAXIMA jau skyrė 12 mln. litų. Metų pradžioje pabrangus žaliavai pieno perdirbėjai produkcijos kainas padidino maždaug dešimtadaliu, tačiau didžioji dalis pieno produktų MAXIMA pirkėjams nebrango. Vien tam, kad išlaikytų stabilias pieno produkcijos kainas, MAXIMA pirmuosius du šių metų mėnesius papildomai skyrė daugiau nei du milijonus litų. Praėjusiais metais į žemas kainas MAXIMA prekybos tinklas investavo daugiau nei 74 milijonus litų. Iš jų daugiau nei 16 milijonų buvo skirta išaugusiam PVM mokesčiui ir panaikintoms lengvatoms šviežiai mėsai kompensuoti. 57 milijonai skirti žemoms būtiniausių maisto produktų kainoms užtikrinti. Pernai bendrovei priėmus sprendimą savo sąskaita kompensuoti dalies mokesčių bei produktų bazinių kainų augimą, MAXIMA parduotuvių lentynose nebrango mėsa, pigiausia duona, dalis žuvies produktų, mėsos gaminių, o šviežios daržovės, vaisiai, kruopos, miltai, makaronai, cukrus – netgi atpigo. „Konkurencija rinkoje didėja. Dabar dėl kiekvieno pirkėjo mums tenka kovoti ne tik su kitais mažmeninės prekybos tinklais, bet ir su šalies turgavietėmis, kaimynine Lenkija. Tad norėdami rinkoje išlikti konkurencingi, visų pirma, privalome galvoti, kaip galėtume pirkėjui pasiūlyti daugiau nei siūlo kiti ar suteikti jam didesnę nuolaidą nei suteikia mūsų konkurentai”, – sako G. Jasinskas. Pasak MAXIMA LT vadovo, nors paaštrėjusi konkurencija prekybos tinklui kainuoja dešimtis milijonų, konkuruoti žema produkcijos kaina bus siekiama ir ateityje. Tačiau brangstant energetiniams resursams ir šalies gamintojams vis dažniau užsimenant apie galimą kainų didėjimą 2010 metais, vidinių resursų kompensuoti produkcijos kainų augimą bendrovei lieka vis mažiau.

Parašykite komentarą