Rinkoje laimi ne geresni produktai, o tie, kurie pirkėjo mintyse sugeba užimti reikšmingą poziciją. Lengviausia tai padaryti, būnant pirmu. Sunkiausia – po to atsispirti tą patį pavadinimą naudoti ir kitiems produktams. Įmonės padaro puikius marketingo sprendimus. Net pačios to neįvertindamos. Svarbiausias žingsnis – pirmam atsidurti pirkėjo mintyse dažnai lieka net nepastebėtas. Paprastai tam net nereikia didelių reklamos biudžetų ar skambių akcijų. Geri marketingo sprendimai padaromi tyliai, be fanfarų, ir tik po kelių metų mes pamatome jų rezultatus. Pats sėkmingiausias marketingo sprendimas – sukurti naują produktų kategoriją ir būti joje pirmu. Dažniausia sėkmės išprovokuota klaida – to produkto vardu nemokamai pasinaudoti, „išplėsti produktų liniją“, kaip sako marketingo specialistai. Arba „atskiesti produktų…
Sandėriai ar marketingas?
Daug bėdų patiria kompanijos, neskirdamos šių dviejų verslo būdų. Bet dar blogiau, kai marketingo filosofiją propaguojanti įmonė savo reklamą grindžia sandėriais. Kas yra marketingas? Marketingas – įmonės valdymo filosofija, kurios esmė yra veikti, atsižvelgiant į konkurentus, patenkinti pirkėjų poreikius ir iš to gauti pelno. Įmonės vadovas rūpinasi, kaip išsiskirti iš konkurentų, kokius pateikti produktus, kokia kaina, kokiu būdu pardavinėti. Konkurencingas produktas, gera pozicionavimo idėja, protingas marketingo priemonių naudojimas – tai užtikrina ilgalaikę sėkmę. Sandėriais paremtas verslas Sandėriai. Tiksliau, sandėriais pagrįsta verslo filosofija. Tu – man, aš – tau. Tu man užsakymą – aš tau – … Tu prastumsi įstatymą, aš su tavim pasidalinsiu. Tu iš manes pirksi brangiau, skirtumas –…
Verslo sėkmės receptas: sukurk naują kategoriją ir būk joje pirmas.
Taip, sėkmingo verslo receptas iš tikrųjų yra toks paprastas. Su viena pataisa – pirmu ne rinkoje, o pirkėjo mintyse. Pirmasis mintyse tampa lyderiu Net nepastebime, kiek daug mus supančių brand’ų yra lyderiai, nes sugebėjo pirmieji mūsų mintyse užimti atitinkamos kategorijos pozicijas: – Omnitel, pirmasis mobilaus ryšio operatorius. – Sinerta, pirmoji pradėjusi restauruoti printerių tonerius. – Suslavičiaus, pirmasis lietuviškas kečupas. – Pūkas, pirmoji lietuviškos muzikos radijo stotis. – Maxima, pirmasis didelių maisto prekių parduotuvių tinklas. – Jacobs, pirmoji malta kava vakuume. – Ariel, pirmieji skalbimo milteliai. – Kika, pirmosios zooparduotuvės. – Daumantų, pirmasis europietiško skonio lietuviškas majonezas. – Verslo žinios, pirmasis laikraštis verslui. – KristiAna, pirmosios brangios kosmetikos parduotuvės. Pirmasis visuomet…
Kodėl socialinės reklamos neveikia
Žiūrint į socialines reklamas, susidaro įspūdis, kad jos skirtos tik „įsisavinti lėšas“, o ne pakeisti visuomenės ar tam tikros jos dalies požiūrį ar elgseną. Paprastai tai būna šūkių rinkinys, įvairios akcijos, lipdukai. Arba „įžymių“ žmonių pasisakymai „turiu idėją – visi būkim geresni“. Deja, žmogaus tai neveikia. Kodėl? Todėl, kad bando kaktomuša vieną idėją jo mintyse pakeisti kita. Deja, žmogaus smegenys informacijos, kuri prieštarauja jau ten esančiai, nepriima. Tokia – prieštaraujanti turimoms žinios ir nuostatoms informacija – tiesiog atmetama ir ji ne tik negali paveikti mūsų elgesio, ji paprasčiausiai užmirštama. Ką daryti? Vienintelis būdas mūsų mintyse pakeisti vieną idėją kita yra iš pradžių „išmesti“ seną ir tik po to į jos…
Beprasmiai reklamos šūkiai – tai ne marketingas
Atspėkite, kokie brand ar įmonės slepiasi po šiais „reklamos šūkiais“: – Būk pranašesnis. – Čia pirkti geriausia. – Geriausia, ką turime. – Tik tai, kas tikra. – Mylintiems gyvenimą. – Pasirūpink savimi. – Lengviau pasiekti tikslą. – Vertinga partnerystė. – Daugiau, nei tikiesi. – Kuriems rūpi. – Gera bendrauti. – Jūsų pergalių įkvėpimas. O štai mano mėgiamiausi: – Greitai ir paprastai. – Greitai ir patogiai. – Lengvai ir greitai. – Lengvai ir užtikrintai. Čia nėra nė vieno mano išgalvoto „šūkio“. Visi jie – iš realių lietuviškų reklamos kampanijų. Ir ne smulkių įmonių, o stambių, reklamoms skyrusių didelius, dažniausiai šešiaženklius biudžetus. Po šimtų tūkstančių, o kartais ir milijonų reklamai išleistų litų,…
Kaip aplenkti savo konkurentus Internete?
Egzistuoja paprasta sėkmės taisyklė Internete: Padaryk savo svetainę naudingą žmonėms ir pranešk jiems apie tai. Sukurti Interneto svetainę yra tik pirmas žingsnis, o antras, ir nemažiau svarbus, būtų pritraukti į Jūsų svetainę lankytojus ir juos paversti klientais. Tačiau kaip tai teisingai padaryti? Statistika sako, kad apie 80% lankytojų vienaip ar kitaip svetaines randa per paieškos sistemas, tokias kaip Google, Yahoo, Msn ir kitas. Bet, kad jus rastų, ar užtenka vien tik jose užsiregistruoti? Pateiksiu paprastą, bet akivaizdų pavyzdį: Užeikite į www.google.lt svetainę ir paieškos lauke surinkite kelias populiaresnias frazes: „nekilnojamas turtas“, “kelionės”. Jums bus išmesti tūkstančiai rezultatų, o svetainės labiausiai atitinkančios jūsų paieškomą frazę bus reitinguojamos nuo viršaus į apačią…
Nekompetentingas el. pašto marketingas veda į klientų praradimą
El. pašto laiško personalizacijos nebūvimas garantuoja, kad tas laiškas liks bevertis ir neigiamai paveiks siunčiančios firmos ir potencialaus kliento santykius. United Airlines nusipelnė savo bankroto. Galima padaryti išvadą perskaičiuos jų siųstus el. laiškus, kuriuos jie siuntinėja savo klientams. Iš pirmo žvilgsnio pranešime nebuvo nieko bloga. Jis apie 70 proc. atitiko patogumo taisykles skirtas pranešimo siuntimui. Tai tikrai neblogas rezultatas. Dauguma organizacijų apskritai nemano, kad reikia laikytis el. pašto rašymo taisyklių ir mažai kreipia į jas dėmesį. „Na kas gali būti svarbaus paprastame el. pašto laiške?“ Bet tyrimai parodė, kad yra 127 taisyklės masinių laiškų siuntimui ir 73 taisyklės skirtos patvirtinimo laiškų siuntimui. Išvada, kad klaidų dizaine galima padaryti daugiau nei…
Didžiausia pasaulyje reklama Dubajuje
Tai aš vadinu „Think BIG”. Didžiausia pasaulyje reklama nuo šiol bus Dubajuje. Reklamą įrengė ad-air.com, kurie būtent ir užsiima tokiomis milžiniškomis reklamomis. Jie taip pat paskaičiavo, kad šią reklamą per metus pamatys per 14mln. žmonių, atskrendančių į Dubajų. Skaičiai įspūdingi..reklama taip pat. Paveikslėlis visu dydžiu. Šaltinis: Arūnas Puščius – VERSLASonline Griežtai draudžiama kopijuoti, cituoti ar kitaip naudoti tinklalapyje paskelbtą informaciją kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse be straipsnio autorių sutikimo.
14 svarbių faktų apie reklamą internete
Mes publikuojame faktus, kuriuos būtinai reikia žinoti, norint išaiškinti žmonėms internetinės reklamos privalumus. Lietuvos internetas jau pasiekė tokį etapą, kai tokia reklama duoda realų efektą. Tikimės, kad ši informacija padės jums pasiekti klientus, užstrigusius praėjusiame amžiuje. 1. Internetinei reklamai jau sukako dešimt metų. Dabar ją jokiu būdu negalima pavadinti nauju arba egzotišku formatu. Visai atvirkščiai – tai pats tikriausias pagrindinis reklamos srautas. 2. Stambiausi pasaulio laikraščiai bei žurnalai jau rodo daugiau reklamos internetinėse, negu popierinėse savo leidinių versijose. Internete jie turi žymiai didesnę skaitytojų auditoriją. 3. Kontekstinė reklama pagal raktinius žodžius leidžia kreiptis į tinkamiausią auditoriją. Tai toks efektyvus tikslinės reklamos būdas, kokio niekada neturėjo ir neturės nei televizija, nei…
Stipri gamyba ar stiprus brand?
Sako, Kinija nuo Amerikos atsilieka tik trimis mėnesiais. Bet koks produktas, pagamintas Amerikoje, po trijų mėnesių būna nukopijuotas ir masiškai pradedamas gaminti Kinijoje. Vienintelis dalykas, kurio neįmanoma nukopijuoti, yra brand. Kinai gali prigaminti milijonus pigių MP3 grotuvų, bet jie nebus taip perkami, kaip brangūs iPod. Kinai gali nukopijuoti net Ferrari, bet vargu ar jiems pavyks pardavinėti ją bent už pusę kainos. Stiprų brand sukuria ryškus to brand išskirtinumas pirkėjo mintyse. iPod. Ferrari. Harley Davidson. Rolls Royce. Tiffany. Nike. Rolex plagiatų neperka žmonės, norintys įsigyti Rolex. Kinietišką Rolex perka tik tie, kurie tikrojo nenusipirks niekada. Ir su plagiatais Rolex kovoja ne todėl, kad tai konkurentai, o todėl, kad išlaikytų „brangaus laikrodžio“…