Verslas

Lietuvos duonos ir pieno gaminių rinka: vertė ir toliau augs

Strateginių rinkos tyrimų bendrovė „Euromonitor International” prognozuoja, jog, nepaisant įtemptos ekonominės situacijos, per artimiausius penkerius metus (2008-2013) ir duonos, ir pieno gaminių rinkos vertė kasmet augs ne daugiau kaip 3 proc. Naujausias „Euromonitor International” tyrimas rodo, jog 2008 m. duonos gaminių rinkos vertė išaugo apie 7 proc. lyginant su praėjusiais metais ir sudarė 593 milijonus Lt, o rinkos apimtis šiais metais pasiekė 136 tūkstančius tonų. Prognozuojama, kad nepaisant tolesnio duonos gaminių rinkos rinkos vertės augimo, duonos produktų suvartojimas per artimiausius penkerius metus kasmet vidutiniškai mažės apie 1 proc. Ši tendencija pastebima jau kelerius metus iš eilės. Pavyzdžiui, šiais metais vienas Lietuvos pilietis duonos gaminių suvalgė vienu kilogramu mažiau nei praėjusiais metais – apie 40,5 kg. Anot „Euromonitor International” Rytų Europos rinkų analitikės Rusnės Naujokaitytės, žaliavų savikainos didėjimas pastaraisiais metais privertė gamintojus kelti produkcijos kainas, o vartotojai į esamą situaciją reaguoja, atidžiau rinkdamiesi produktus, atkreipdami dėmesį į jų sudėtį, kokybę bei kainą. Be to, vis populiaresnės tampa rinkoje atsiradusios naujos alternatyvos – duonos bandelės ar duonos trapučiai, kurių rinkos apimtis per artimiausius penkerius metus vidutiniškai augs apie 3-4 proc. kasmet. „Euromonitor International” prognozuoja, kad 2008-2013 metais sparčiausiai besivystanti duonos gaminių kategorija išliks pusryčių dribsniai(kasmetinis vidutinis augimas daugiau nei 7proc.), 2009 m. pasiekdami beveik 4,4 tūkstančius tonų. Tuo tarpu sausainių bei pyragų rinkos apimtis per artimiausius penkerius metus vidutiniškai augs po 2-3 proc. kasmet. „Euromonitor International” pastebi, jog duonos produktų gamintojų rinka yra gana fragmentuota, tačiau pirmąsias vietas dalijasi UAB Vilniaus Duona Plius, UAB Naujasis Nevėžis ir UAB Fazer Kepyklos. Anot „Euromonitor International”, Lietuvos pieno gaminių rinka 2008 m. sudarė kiek daugiau nei 1 mlrd. Lt. Prognozuojama, jog rinkos vertė ir toliau augs, vidutiniškai apie 4 proc. kasmet per artimiausius penkerius metus (2008-2013). Kalbėdama apie pieno gaminių rinkos tendencijas, R. Naujokaitytė teigia: „Dėl ekonomikos sulėtėjimo gamintojai bus priversti mažinti kainas bei vystyti pigesnių produktų kategorijas. Be to, ir mažmeninėje prekyboje vis dažniau pristatomos pigesnės prekybos centrų privačių etikečių linijos. Kita vertus, sveikos gyvensenos tendencija dominuoja pieno gaminių rinkoje – vartotojai, labiau rūpindamiesi savo sveikata, renkasi produktus, praturtintus probiotikais – jogurtus, sūrius, pieno gėrimus”. „Euromonitor International” tyrimas rodo, kad įvairių rūšių jogurtas, pieno gėrimai su skoniu ir sūris per artimiausius penkerius metus bus sparčiausiai besivystančios pieno gaminių rinkos kategorijos, kurių apimtis kasmet augs vidutiniškai po 4 proc., aplenkdamos pieną, kurio suvartojimas kasmet vidutiniškai didės tik šiek tiek daugiau nei 1 proc. (2008-2013). 2007 m. pieno gaminių rinkos lyderiais išliko AB Pieno Žvaigždės, AB Rokiškio sūris ir AB Žemaitijos pienas, kurių gaminama produkcija užėmė daugiau nei 70 proc. visos pieno produktų rinkos vertės. Anot strateginių rinkos tyrimų kompanijos „Euromonitor International”, dominuojanti sveikos mitybos tendencija lems pokyčius visoje pakuoto maisto rinkoje. Lietuvoje, kaip ir visose Europos regiono valstybėse, gamintojai stengiasi įtikti vartotojams, pristatydami produktus, turinčius naujų skonių derinius, sumažintą kaloringumą besilaikantiems dietos ar produktus, suteikiančius papildomos energijos. Kasdieninio vartojimo maisto prekių rinkai daro įtaką augantis dėmesys ekologijai. Vartotojai ir toliau rinksis sveikesnius produktus, suteikdami pirmenybę pagamintiems Lietuvoje. Į tai reaguoja ir šalies gamintojai, pristatydami eko/bio linijas. Kita vertus, žemesnes pajamas gaunantys vartotojai nuo sveiko gyvenimo tendencijų gali nusigręžti ir vietoj ekologiškų produktų rinktis mažiau kainuojančius.

Parašykite komentarą